مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عدم تحریک پذیری در رابطه

363 بازدید
سوال شده Mar 5, 2022 در آموزش جنسی و زناشویی توسط جمشیدی
من ۲۶سالمه و پارسال برای اولین بار با نامزدم رابطه داشتم
ولی اصلا تحریک نشدم و حس خوبی نداشتم.. چندوقت بعدم نامزدیم بهم خورد.. با اینکه یکساله از این اتفاق میگذره ولی خیلی ذهنم درگیره که چرا انقدر بهم سخت گذشت فکر میکنم مشکلی وجود داره نمیدونم باید چیکار کنم
2 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 5, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

اینکه در رابطه جنسی شما تحریک پذیری لازم را نداشته باشید می تواند دلایل مختلفی را شامل شود پس نمیتوان در این مورد یک نظر کلی را بیان کرد که برای همه کارایی داشته باشد.

رانگیختگی جنسی در آقایان زمانی روی می دهد که آلت جنسی به نعوظ کامل برسد. اما هنگامی که بنا بر دلایل مختلف با عدم تحریک شدن مرد مواجه هستیم، هیچ کدام از عوامل محرک، باعث نعوظ آلت تناسلی و تحریک جنسی نمی شوند.

 در برخی موارد مشکلات روحی و جسمی وجود نداشته و صرفاً وجود مشکل در آلت تناسلی از علت تحریک نشدن مرد است. باید توجه کنید که بی میلی جنسی با عدم برانگیختگی جنسی متفاوت است.

 در بی میلی جنسی، فرد از نظر ذهنی تمایلی به برقراری رابطه زناشویی ندارد. اما در عدم تحریک شدن جنسی، فرد مایل به برقراری رابطه جنسی بوده اما به دلیل مشکلات متعدد، از نظر جنسی تحریک نشده و علائم تحریک پذیری در او دیده نمی شود. اختلال برانگیختگی جنسی می تواند به مرور به دلیل عدم رضایت از رابطه زناشویی، به بی میلی جنسی نیز تبدیل شود.

علت تحریک نشدن مرد می تواند دلایل متعددی داشته باشد و در برخی موارد این عوامل با بی میلی جنسی مشابه است. همانطور که در قبل اشاره کردیم، مشکلات روحی و روانی مانند: افسردگی، عدم اعتماد به نفس، استرس و اضطراب، مشکلات خاص روانی، اختلافات زناشویی، مصرف دارو های ضد افسردگی و … از عوامل تحریک نشدن مرد هستند.

 از طرف دیگر مشکلات جسمی و عدم نعوظ آلت تناسلی می تواند به دلایل زیر رخ دهد:

عفونت آلت تناسلی مردان

پایین بودن سطح هورمون تستسترون در مردان

بر هم خوردن تعادل هورمونی

بیماری های مقاربتی

مشکلات بافت آلت تناسلی مردان

البته دقت کنید که با یکبار رابطه نمیتوان در این مورد نظری داد چون مسیر ارتباطی بین دو فرد در این مورد از اهمیت زیادی برخودار می باشد به این معنا که اگر ارتباط لازم بین شماها شکل نگرفته باشد می تواند در رسیدن به تحریک پذیری نقش داشته باشد.
پاسخ داده شده Mar 7, 2022 توسط اون بچه ای که داشت سیگار میکشید ولی با ص
سلام منم مشکل تو رو داشتم ولی یه روز رفته بودم  باغمون ولی پام لیز خورد و افتادم و دسته بیل رفت تو کونم درسته رودم پاره شد ولی الان به شدت تحریک میشم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,065 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,642 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 1,543 بازدید
4 پاسخ 1,639 بازدید
سوال شده دسامبر 22, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط خانم ایکس
2 پاسخ 1,736 بازدید
3 پاسخ 4,422 بازدید
سوال شده مارس 18, 2019 در آموزش جنسی و زناشویی توسط ms_ilia ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 519 بازدید
6 پاسخ 1,607 بازدید
1 پاسخ 193 بازدید
سوال شده اکتبر 12, 2019 در آموزش جنسی و زناشویی توسط yas
2 پاسخ 1,721 بازدید
1 پاسخ 90 بازدید
سوال شده فوریه 20, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...