مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رفتار با کسی که پز میدهد.

1,389 بازدید
سوال شده فوریه 3, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط سیمین
ویرایش شده فوریه 4, 2022
سلام.

با کسی که خیلی پزمیده چی کار کنیم؟ پز هاش تاثیر گذاشته رو زندگیمون. باعث افسردگی و ناامیدی شده.

با رفتارهای این خانم چه کار کنیم؟ خیلی ها رو تو فامیل از زندگی ناامید کرده. افسرده کرده. از بس که همش پز میده. بعضی از فامیل رو نسبت به اسلام و خدا و معصومین بدبین کرده.

خودش طلاق گرفته و تو فقر دوتا بچه اش رو بزرگ کرده. از وقتی دخترش با پسر ثروتمندی ازدواج کرده شروع کرده به پز دادن.

میگه بچه هاش سید از نسل امان حسن مجتبی هستن و امام حسن همیشه بهشون خیلی توجه میکنه و همه چی بهشون میده. تعریف کرده که قبل طلاق، 40 بار جمکران رفته و اخرین بار تو جمکران خواب دیده که مردی بهش میگه: ما مراقب بچه های تو که نواده های ما هستن هستیم. تو با خیال راحت برو طلاق بگیر. میگه اون مرد امام حسن بوده.

این خانم به من و بقیه افرادی که سید نیستیم میگه شماها بی اصل و نسب هستید و امام ها شما رو به اندازه بچه های من دوست ندارن. یکی از دخترای فامیل به اسم زینب ازدواج کرد. اما شوهرش قیافه اش مورد داشت و درامدش هم کم بود. این خانم وقتی شوهر زینب رو دید رفت به مادر زینب گفت: زینب میخواد زن این شه؟ من که منم به این پسره نگاه نمیکنم. زینب چه جوری میخواد زن این شه؟ خوب طبیعیه زینب که سید نیست. شوهر خوب گیرش نمیاد. کلی اعصاب مادر زینب به هم ریخت. بعدم همش گریه میکرد و میگفت چرا خدا به دختر من این جور شوهری داده به دختر اون اون جور شوهری.

پارسال که کرونا هم بود این خانم با این که علایمی مثل سرفه و عطسه داشت میرفت میبوسید فامیل ها رو وقتی هم چیزی بهش میگفتیم میگفت: من چون سید به دنیا اوردم مورد حمایت خدام و هم کرونا نمیگیرم هم هیچ ویروسی ازم منتقل نمیشه!

به دختری به نام ملیکا تو فامیل اومده کلی پز داده که بچه هاش چون سید اند چه چیزها امام حسن بهشون داده. حالا این دختر مادربزرگش(مادر مادرش) سید موسویه. از نسل امام موسی کاظمه. ولی خودش سید نیست. الان ملیکا میگه میخوام مسیحی شم. چون امام ها بین نواده های دختری و پسریشون تبعیض قائل میشن. به بچه های اون خانم چی دادن. منو چی کار کردن.

میگه پسرش حسین نابغه هست و میتونه اینترنت دنیا رو متحول کنه فقط مشکلش اینه که تو ایران قدرش دونسته نمیشه و ازش حمایت نمیشه. با این که پسرش دیپلمه. پسرش با زنش خیلی بدرفتاری میکنه. این خانم میگه: اشکالی نداره. پسرم سیده. عروسم که سید نیست. ارزشی در برابر حسین نداره. عروسم بی سلیقه هست. در حالی که این عروس نه تنها از پسرش بزرگتره که خیلی گذشت کرده و با همه بداخلاقی ها و نداری های حسین ساخته ولی بازم همیشه توسط این خانم متهم به بی سلیقگی میشه. عروسش ترک هم هست و این خانم میگه ترک ها....هستن.(نمیشه حرفاشو اینجا نوشت.) و عروسش رو به خاطر ترک بودن هم تحقیر میکنه.

این خانم میگه دخترش زهرا، شوهرش خیلی پولداره ولی زهرا همش دنبال اینه که از حراجی ها خرید کنه و زمان همه حراجی ها رو میدونه چون فکر اقتصادی داره و میگه چرا این قدر پول بدیم؟ به جایی که پول رو بدیم اینا.  بگردیم از جای ارزونتر خرید کنیم پول رو جمع کنیم بریم سفر خارجی. سفر خارجی هم این خانم میگه چندبار رفتن.

میگه زهرا چون سیده عید غدیر با این که مادرشوهرش هم بهش هدیه داده بود، پدرشوهرش هم که خیلی پولداره و الزایمر هم داره حالیش نبود همین جوری از تو جیبش تراول درمیاورد و به زهرا میداد.

میگه زهرا و شوهرش که رشتشون مرتبط با کامپیوتره دارن یه چیزی شبیه جی پی اس میسازن.

ارزو داشت میزد به دیوار با ماشین. شوهرش عصبانی شد داد زد سرش که چرا این جوری رانندگی میکنی. وقتی این خانم شنید به ارزو گفت: خوب تو سید نیستی. شوهر خوب گیرت نیومده. زهرا زد ماشینو به ماشین یه نفر دیگه. هم ماشین خودشون داغون شد هم ماشین طرف. ولی شوهرش گفت: اصلا نترس زهرا جون. اشکالی نداره.

اکرم شاکی بود از این که شوهرش تولدشو یادش رفته. این خانم گفت: خوب سید نبودی. شوهر خوب گیرت نیومده. زهرا تولدشو که شوهرش همیشه با هدیه های گرون براش میگیره. سالگرد ازدواجشون که میشه هرسال زهرا و شوهرش میرن همون جوری که روز عروسیشون بودن خودشونو درست میکنن. با لباس عروس و ارایش و...میرن اتلیه همون جوری که روز عروسیشون عکس انداختن تو اتلیه عکس میندازن. عکس هاشونو که ببینی میبینی هیچ فرقی نکردن تو این چند سال.

میگه زهرا شوهرش خیلی پولداره و از ایده های جدید حمایت میکنه. برای همین  زهرا که خواست بره تو بورس، شوهرش کلی پول داد بهش و زهرا رفته تو بورس و زهرا الان این قدر از صبح تا شب پای کامپیوتر مشغول خرید و فروش سهامه که کمرش درد گرفته و خسته شده.

خیلی از فامیلا رو کلافه کرده با این کاراش. خیلی از فامیلا حسرت زندگی زهرا رو میخورن و عذاب میکشن که چرا زندگی خودشون و بچه هاشون مثل زهرا نشده. فکر میکنن خدا عدالت نداره.

من شک کردم نکنه اصلا بعضی از حرفایی که زده دروغ باشه. به نظرتون کدوم هاش ممکنه دروغ باشه؟ بگین ممنون میشم.
4 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 3, 2022 توسط mahdi
سلام،بنظرم شما نباید حرفها و کارهای این خانم براتون مشغله ذهنی درست کنه و اصلا این مسائل اهمیت نداره
پاسخ داده شده فوریه 4, 2022 توسط K. حرفه ای (2,060 امتیاز)
سلام سیمین جان
عزیزم تمام رفتار های این خانم نشون دهنده نداشتن سلامت روان ایشون هست
و باید به روانشناس مراجعه کنن
انسان ها توی مواقع زیادی پز میدن
زمان هایی هستن که به توجه نیاز دارن
زمان هایی که از بیماری روانشون رنج میبرن
زمانی که میخوان خودشون رو خوب جلوه بدن
قطعا این خانم با مشکلات و سختی های زیادی روبه رو بودن و پز دادن یه راه فراره برای این خانم که زندگیشون رو خوب جلوه بدن
اما فرار از مشکلات اون ها رو بد تر میکنه
از اونجایی که ایشون یک انسان بالغ هستن و رفتارشون شکل گرفته خودتون به راحتی با حرف زدن نمیتونید رفتارشون رو تغییر بدید و نیازمند روانشناس هستن
اما بهتره که با ایشون صحبت کنید و ایشون رو متوجه اشتباهشون بکنید
به وسیله اعتقادات خودشون باهاشون صحبت کنید
مثلا بگیر امام حسنی که شما مدام در موردش صحبت میکنی راضی نیستن که شما بقیه خوار بکنید
سید بودن یا نبودنشون چیزیه که خدا براشون صلاح دونسته و شما دارید صلاح خدا رو زیر سوال میبرید
بهشون بگید کارتون هیچ فرقی با نژادپرستی نداره و شما دارید مردم رو از کسی که خونشون توی رگ هاتونه دور میکنید
با فامیل صحبت کنید و بگید خودشون رو قوی کنن
که نذارن این خانم از کار اشتباهشون نتیجه ای ببینن
جوری رفتار کنید که متوجه و شرمنده بشه
نه فقط شکا رو به چشم یه منتقد غیرمنصف ببینه و ازتون بگذره
و بگبد که همه بهشون تذکر بدن
نه جوری که اگه بخوان اصلاح شن احساس کنن دیگه جایی بین شما ندارن
موفق باشی❤️
پاسخ داده شده می 16, 2022 توسط ارش
اره پز دادن خیلی بده. دل دیگرانو میشکنه.
پاسخ داده شده Mar 8, 2023 توسط فاطمه
ویرایش شده Mar 8, 2023
ببین * وقتایی * سری آدما که به قول گفتنی سرشون به تنشون می ارزه یا بهتره بگم از شخصیت بالایی برخوردارن که همه هم ممکنه تایید و تحسینشون کنن هستن، اگه حرفی بزنن که حالا ممکنه زاویه داشته باشه و چون ممکنه عده ای نظرشون راجب شما برگرده یا عوض شه یا برداشت غلطی داشته باشن، اینکه از حرفشون ناراحت بشی خیلی طبیعیه!! هرچند هم که حرفش اشتباه باشه! ولی یک سری آدما هم هستن که کلا شخصیت اخلاقی و رفتاری خیلی پایینی دارن و این برای همه هم واضح و مبرهنه که ایشون از نظر شخصیتی فقیرند! در این صورت بنظرم نباید ازشون خرده گرفت یا حتی ناراحت شد بهترین راه برخورد با این طور افراد حسابشون نکردنه!انگار که اصلا نه حرفی زده نه وجود داره.. و بنظرم اصلا نباید شمارو درگیر کنه.
شاید اون  تغییری نکنه و همچنان به رفتاراش ادامه بده اما خوبیش اینه که شما الکی ذهنتو درگیر چنین فردی نکردی.!
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,417 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 162 بازدید
3 پاسخ 1,235 بازدید
4 پاسخ 243 بازدید
2 پاسخ 592 بازدید
سوال شده اوت 24, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 422 بازدید
2 پاسخ 172 بازدید
2 پاسخ 624 بازدید
1 پاسخ 353 بازدید
1 پاسخ 139 بازدید
...