مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دفاع از کودک خود در مقابل بچه بزرگتر

87 بازدید
سوال شده فوریه 8, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام پسری20ماهه دارم، هفته ای یکبار دخترعمه 8ساله اش را تو خونه مادربزرگ میبیند، ک بشدت دختر زیرک و حسودی است، جوری ک پسرم رو اصلا اجازه نمیده بهش نزدیک بشه و اجازه نمیده پسرعمه اش هم با پسرم بازی کنع، هی با پسرعمه اش میرود جایی ک از پسر من دور باشند واونو بازی ندهد والبته با پرخاش هم ب پسر من میگوید نیا پیش من
حالا من چه واکنشی نشان بدهم درست است چون اولا پسر توان دفاع از خودرا ندارد و دوما تنها میماند و نمیتواند با بچه های انجا بازی کند چون دخترعمه نمیگذارد، میترسم باعث شود پسرم حسود شود و... البته این را هم بگویم ک پسر من دوست داره بشدت با بچه های دیگر بازی کند
رفتار درست درمقابل این دختر گستاخ چیه
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 8, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

درک میکنم که می خواهی فرزندت بهرتین مسیر را طی کند اما در این مسیر او فرصت بودن با کودکان دیگر را حتما خواهد داشت پس نگران نباشید و بهتر است که شما وارد مسیر ارتباطی آنها نشوید و اجازه بدهید که خودش در این مسیر پیش برود و ارتباطات خودش را بسازد .

اما رفتارهای درست و غلط را می بیند و می تواند انتخاب کند پس نگران نباشید.

در اینگونه مواقع بهتر است که خودتان با او بازی کنید و یا اسباب بازی هایی با خودتان داشته باشید که بتواند خودش را سرگرم کند.

در کنار اینکه تنها یک فضا برای بودن با کودکان نداشته باشد بلکه محیط و کودکان بیشتری را ملاقات کند و بتواند ارتباطات خودش را بسازد.

در هرصورت این دختر 8 ساله هم یک کودک است که سعی می کند از این مسیر مورد توجه باشد و به مرور می تواند شرایط ارتباطی بهتری را ایجاد کند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,160 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 215 بازدید
1 پاسخ 165 بازدید
2 پاسخ 333 بازدید
2 پاسخ 488 بازدید
1 پاسخ 217 بازدید
سوال شده می 22, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط سایدا
1 پاسخ 97 بازدید
سوال شده می 14, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
4 پاسخ 835 بازدید
...