مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رفتار کودک با کودکان بزرگتر از خود

108 بازدید
سوال شده می 20, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط zeynab
سلام. یه دختر دو ساله دارم که هم باهوشه هم روابط اجتماعی خوبی داره.مشکل ما روابط بین دخترم و پسر عمه اش است. پسر عمه اش ده ساله است و در خونه خیلی بهش توجه میشه. حدودا هفته ای دو بار رفتار و آمد داریم. دخترم خیلی دوسش داره و رفتار محبت آمیزی داره. برای همین هر وقت پسر عمه اش رو میبینه بهش میگه خیلی دوست داره باهاش بازی کنه اما پسر عمه اش به ندرت خوبه و اکثرا بی محلی می‌کنه اسباب بازیاشو به هیچ عنوان نمی‌ده و یا از دستش می‌کشه و اگه بریم خونشون روی دخترم در و می‌بنده تا نره تو اتاقش و باعث میشه دخترم گریه کنه. جرات محبت کردن به دخترمو ندارن.دختر من هم بعد که گریه کرد دوباره می‌ره بهش میگه دوست دارم باهات بازی کنم. محبت و توجه دخترم و رفتار بد پسر عمه اش برای ما خیلی سخت شده. نشان دادن توجه به پسر عمه و خرید اسباب بازی مشابه هم کارساز نبوده. لطفاً راهنمایی کنید بهترین رفتار با دختر من و پسر عمه اش چیه.ایا باید رفت و آمد رو کم کنیم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 20, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما برای فرزندتان قابل احترام می باشد اما دقت کنید که شما نمی توانید علاقه دخترتان را به او تغییر بدهید و یا بخواهید که پسر عمه او اسباب بازی و یا اتاق شخصیش را در اختیار او قرار بدهد چون تغییر او نیز امکان پذیر نمی باشد و بهتر است از سمت شما نیز مورد احترام قرار گیرد به این معنا که نه خودتان و نه خانوادیش او را سرزنش نکند و به دخترتان بیان کنید که وسایل شخصی خودش می باشد در صورت تمایل می توانی با آن بازی کنی اما بهتر است دقت کنید که دختر شما با این کودک هم سن نمی باشد و بازی برای او با دختر شما می تواند سخت باشد در کنار اینکه ما دلیل رفتارهای او را نمی دانیم .

اما شما بهتر است سعی کنید که محیط دیگری را نیز برای تجربه و بازی با همسالان برای دخترتان ایجاد کنید تا او بتواند روابط خود را افزایش بدهد و به رشد مورد نیاز در این مسیر برسد .

دقت کنید که همیشه نباید دخترتان مورد تاییر قرار گیرد اما اگر این رفتارها بر شرایط روحی دخترتان و یا عملکردهای او تاثیر داشته است می توانید میزان روابط خود را مدیریت بیشتری کنید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,049 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 64 بازدید
1 پاسخ 58 بازدید
2 پاسخ 146 بازدید
3 پاسخ 202 بازدید
1 پاسخ 227 بازدید
2 پاسخ 265 بازدید
1 پاسخ 141 بازدید
1 پاسخ 85 بازدید
2 پاسخ 184 بازدید
1 پاسخ 87 بازدید
...