مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

علاقه شدید به ازدواج

197 بازدید
سوال شده Mar 15, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام وقت بخیر
ببخشید من یک دختر 16ساله ام و با پسزی18ساله دوستم.
بعد من خیلی خیلی شدید دلم میخاد ازذواج کنیم. اما خانوادم میگن زوده و پسره هم میگه پس شغل و اینام چی و من شغلو اینا ندارم. ولی من خیلی احتیاج دارم به بودن باهاش.باید چیکار کنم؟ما تو پیام فقط باهمیم. بیرون هم که چنبار رفتیم ولی بخاطر فهمیدن خانواده من دیگه نمیخوام باز بفهمن. و همچنین این که اینجا ایرانه و بریم بیرون ممکنه پلیسیی چیزی بگیره.
زندگی برام بی انگیزست...خیلی زود به سن ازدواج رسیدمه و الان مثلا دلم میخاد باهم تو یه خونه باشیم ، غذا درست کنم، خونه داری کنم.
خیلی دیوونشم.

چکار کنم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 15, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما عزیزم

بیا باهم به این شرایط نگاه دیگری بیندازیم .

در اول اینکه خب هردوی شما در سن نوجوانی قرار دارید و در این سن تجربه و گرایش به جنس مخالف کاملا طبیعی می باشد اما نیاز است که هردوی شما بدانید که در این سن اولویت شما ها چیست چون اگر بخواهید سرمایه گذاری روانی زیادی بر این روابط کنید خب این باعث می شود در مسیررشدی خودتان مانند درس و یا رسیدن به هویت کامل و حتی شرایط اجتماعی و اقتصادی با مشکلات زیادی روبرو شوید.

این تصمیم گیری برای ازدواج در این سن بیشتر بر مبنای وابستگی و هیجانات دوران نوجوانی می باشد چون بی شک نمیتوان تنها بر مبنای رشد جسمی و جنسی وارد پروسه ازدواج شد چون هرچقدر هم که خانواده ها کمک کنند بازهم بهتر است که استقلال شخصیتی و اجتماعی- اقتصادی وجود داشته باشد .

بهتر است در کنار احترام به نیازهای خودت فرصت بیشتری به خودت بدهید تا در آینده در شرایط سنی و رشدی بهتر در این مورد تصمیم گیری کنید.

اگر بتوانی هدفمند به زندگی نگاه کنی و جز این رابطه برای خودت هدف و مسیر مشخص کنی در این حالت می توان امیدوار بود که این وابستگی افراطی و سرمایه گذاری روانی زیاد بر این رابطه کاهش یابد و بتوانی به خودت فرصت بیشتری بدهی تا در آینده در مورد ازدواج تصمیم گیری کنی.

در هرصورت این ازدواج در این سن برای هردوی شما با ریسک زیادی همراه می باشد و می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد بهتر است با نادیده گرفتن آنها پیش نروید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,846 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 111 بازدید
سوال شده دسامبر 14, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
4 پاسخ 178 بازدید
سوال شده دسامبر 29, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط amir
2 پاسخ 932 بازدید
0 پاسخ 468 بازدید
1 پاسخ 112 بازدید
1 پاسخ 16,185 بازدید
2 پاسخ 1,066 بازدید
1 پاسخ 344 بازدید
سوال شده دسامبر 20, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط سرگشته
...