مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کنکور و خودارضایی

256 بازدید
سوال شده ژوئن 26, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط رضا
سلام خسته نباشید پسری ۲۲ ساله هستم که تقریبا هفته ای سه الی چهار روز و هر روز ۲ بار خودارضایی میکنم و از همه چی موندم و کلافه شدم الان چهارساله کنکورمو خراب میکنم و نمیتونم درس بخونم دیگه واقعا حالم بده امسالم نتونستم درس بخونم دیگه حتی روم نمیشه به خانواده بگم بهم فرصت بدین تا یکسال دیگه واسه کنکورم بخونم چون هر سال میشینم از صب تا شب تو اتاق و فیلم پورن میبینم و خودارضایی بجای درس خوندن  .  قبل از خودارضایی هم درسم خوب بود و میدونم که تواناییشو دارم اما دیگه ۲۲ سالمه و سنم زیاد شده خودم روم نمیشه با اینکه چهار سال کنکور دادم بدون خوندن و دلم میخاد یکبار بخونم
لطفا کمکم کنید واسه ترک
واینکه چجوری به خانوادم بگم که فرصت یکبار دیگه کنکور دادنو بهم بدن
4 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 27, 2022 توسط q2aadmin حرفه ای (2,147,483,647 امتیاز)
شما بیشتر به مشاور تحصیلی خوب نیاز دارید تا به شما در این راه کمک کنه و از طرفی در ترک خودارضایی به شما کمک کنه. می تونی از مرکز مشاوره ستاره ایرانیان کمک بگیرید.
پاسخ داده شده ژوئن 27, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما آقا رضا

ببینید هر رفتاری که بیش از اندازه تکرار شود آسیب زا می باشد و می تواند به شکل اعتیاد به مرور تجربه شود. در زمان فعلی نیز خب شما با توجه به میزان خودارضایی بالایی که دارید در کنار آن به دلیل کاهش عملکرد در مسایل مهم زندگیتان با اعتیاد به خودارضایی روبرو می باشد و خب برای ترک آن بهتر است که به روانشناس و متخصص سکس تارپ مراجعه کنید تا شرایط شما به صورت دقیق بررسی شود و شما با بهبود شرایط روحی و ترک این رفتار بتوانید به مسائل مهم دیگر زندگیتان از جمله کنکور بپردازید.

در این مسیر چند نکته مهم وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنید امیدوار هستیم این موارد بتواند به شما برای بهبود مسیر زندگیتان کمک کند.

1. در اول اینکه خب تجربه نیازهای جنسی از دوران نوجوانی شروع می شود و خب این یک امر کاملا طبیعی هست اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که بدانید تجربه هر نیازی در همان زمان قرار نیست با رفتاری بیرونی همراه شود .

2. هرچقدر محرک های بیرونی بیشتر باشد خب یک نیاز طبیعی مانند نیاز جنسی نیز بیشتر تجربه می شود به همین دلیل هم اهمیت دارد که تمام دسترسی خود را به فیلم و عکس و سایت های پورن و... قطع کنید و سعی کنید حتی از گوشی و لب تاپ نیز در فضاهای جمعی مثلا در هال استفاده کنید و در زمان درس خواندن گوشی را به داخل اتاق نبرید .

3. داشتن برنامه ریزی اهمیت زیادی دارد چون تمرکز افراطی شما را از این رفتار دور می کند این برنامه ریزی باید متناسب با اولویت های شما باشد در کنار اینکه خب در زمان های دیگر نیز برای خودتان کارهایی را قرار بدهید که هم برایتان لذت بخش می باشد و هم سازنده باشد.

4. ورزش و بودن در جمع برای شما اهمیت زیادی دارد چون میتواند میزان خودارضایی را کاهش بدهید چون شما در تنهایی و بدون تحرک این رفتار در شما بیشتر مشاهده می شود.

در کنار اینکه ورزش خب ورزش کمک می کند انرژی شما تعدیل پیدا کند.

5. سعی کنید انرژی خود را برای تولید اثری خرج کنید. نویسندگی، آواز خواندن، نواختن موسیقی یا هر کاری که به شما احساس مفید بودن بدهد.فعالیت‌های جدید یا یادگیری یک مهارت تازه، باعث تمرکز ذهن و افکار شما روی مهارت آموخته شده می‌شود؛ در نتیجه برای مدتی از محرک‌های خود ارضایی دور می‌شوید. عملی که در دراز مدت تاثیر بخش خواهد بود.

6. در این مسیر نیاز است که حتی برای خودارضایی هم زمان مشخص قرار بدهید البته بدون محرک هایی چون فیلم و ... بهتر است از دو روز یکبار استفاده کنید آن هم در تایم مشخص مثل 10 تا 10/15 دقیقه و به مرور این زمان ترک را بیشتر کنید.

7. دقت کنید برای ترک خودارضایی و یا هر رفتاری که به شمل اعتیاداور تجربه می شود نیاز به زمان و پشتکار در کنار جایگزین های مناسب می باشد.
پاسخ داده شده ژوئن 27, 2022 توسط همونی که جق ور دوز کرد
سلام روزی سه بارش کن چون از قدیم گفتن تا سه نشه بازی نشه
دارای دیدگاه سپتامبر 25, 2022 توسط Unknown1 حرفه ای (2,020 امتیاز)
متأسفم برات...
پاسخ داده شده ژوئیه 1, 2022 توسط بی نام
سلام دقیقا منم همین مشکل رو دارم

من بچه * درس خون سر به زیری بودم اصلا تو خط این چیزا نبودم

ولی وقتی کنکوری شدم به خود ارضایی روی اوردم

امروز کنکور داشتم و حتی سر جلسه هم حالم بد شد

من خیلی درس خون بودم

از همه چیز بریدم

خانوده * خیلی خوبی دارم

ولی خودم بدم

خیلی درک ت میکنم

با تمام پوست و گوشتم

ترکش سخته

و این که تنها هستی به خاطر اون خود ارضایی میکنی

اگه سرت شلوغ باشه این کارو نمکنی
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,699 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 852 بازدید
2 پاسخ 113 بازدید
سوال شده Mar 11, 2023 در مشاوره تحصیلی توسط زهرا زمانی
1 پاسخ 153 بازدید
سوال شده ژوئیه 1, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 241 بازدید
سوال شده نوامبر 24, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
2 پاسخ 254 بازدید
3 پاسخ 253 بازدید
سوال شده Mar 23, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
2 پاسخ 218 بازدید
...