مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

در مورد اخلاق پدرم

54 بازدید
سوال شده ژوئیه 12, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط -Ma-
سلام خوبید ، من واقعا پدر خوبی دارم ولی ظاهر پدرم خوب نیست  ، مثلا میخواد نصیجتت کنه راهنماییت کنه با داد و دعوا و فحش و... که واقعا تاثیر کارش رو از بین می‌بره ، حقیقت اینکه پدرم خیلی مهربونم هست ولی تقریبا فکر کنم همینطور باشه ، تقریبا همه پدرا خشکن ، من می‌دونم پدر من بد منو نمی‌خواد با من دشمنی نداره و... ، ولی همین که اینجوری میخواد راهنماییت کنه انگار نفهمی این فقط یه راهنماییه :( خب دلیلش اینه که پدر بزرگ منم همینطوری بوده و یجورایی انگار الگو گرفته ولی خب من اصلا دوست ندارم بابام مثل پدربزرگم شه مثل یه کابوسه  همه مردا قدیمی اینجوری بودن که به نوعی سالار خونه بودن یهو می‌دیدی اومد خونه به هر دلیلی سفره غذا رو پرت میکرد وسط حیاط ( حتما چون بیرون با یکی دعواش شده ) یا یبار خود بابام تعریف میکرد بابابزرگم یه مدت سه کمربندی داشته که سخت باز می‌شده بعد این هر موقع باز می‌شده برای اینکه اگر در اینده یکی یکاری کنه بعد باز این باز نشه می‌گرفته همه رو میزده :| چون ممکن بوده بعدها یکی یه اشتباهی کنه و کمربندش باز نشه ( ولی انصافا چرا آخه )
در کل واقعا اینارو میتونم درک کنم ، ولی واقعا دوست ندارم همینجوری پیش بره ، چون مثلا پدر حامیه اگر بخاطر یسری اتفاقات جزیی الان اینجوری باشه برای بقیه چی ؟ واقعا حس خوبی بهم نمی‌ده
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 12, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب شما نیاز است که هردو احساس را از سمت خودتان نسبت به پدر بپذیرید یعنی هم احساس دوست داشتن و حتی گاهی احساس خشم و تنفر چون در هرصورت یک سبک رفتاری پدر می تواند شما را عصبانی و متنفر هم کند و خب این کاملا طبیعی می باشد.

اما در مورد پدرتان بله خب ایشان حتما شما را دوست دارند اما براساس سبک شخصیتی و رفتاری که در سالهای زندگی کسب کرده اند ممکن است که نتوانند احساسات و نیازهای خود را به درستی بیان کنند اما قرار نیست ایشان پدرشان باشند و یا شما در نقش پدرتان پیش بروید.

بهتر است که در زمانی که ایشان شرایط روحی بهتری دارند در مورد اینکه احساسات و تلاش ایشان و نگرانی که برای شما دارند را درک می کنید با ایشان در مورد احساسات و توقعاتی که در مورد مسیر ارتباطی با شما دارند صحبت کنید و خب در این مسیر بهتر است که از آوردن نام فرد دیگر و یا مقایسه ایشان خوداری کنید و همچنین اینکه به صحبت های ایشان نیز گوش بدهید در هرصورت در مسیر تعاملی باهم می توانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,065 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,242 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 129 بازدید
1 پاسخ 57 بازدید
2 پاسخ 229 بازدید
سوال شده نوامبر 9, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ....
1 پاسخ 127 بازدید
سوال شده ژان 8, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط امیر قائدی
3 پاسخ 615 بازدید
2 پاسخ 559 بازدید
1 پاسخ 530 بازدید
1 پاسخ 216 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 134 بازدید
3 پاسخ 299 بازدید
...