مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

به کمکتون نیاز دارم

76 بازدید
سوال شده اوت 18, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
من پونزده سالمه و تو درسام زرنگم و بدون اینکه بخونم نمره خوبی میگیرم و دوست دارم که برای آینده برنامه ریزی داشته باشم و حتی هدف هم برای خودم مشخص کردم. اما بعضی موقع ها به خودم میگم که یعنی تو واقعا به این هدفت می‌رسی ؟ یعنی تو فقط با درس خواندن میتونی به این هدف برسی ؟ خلاصه که بعضی موقع ها یه کم شک میکنم.
من یه کسی هست که سه چهار ساله واقعا عاشقشم و بخاطر اونه که میخوام درس بخونم تا به یه جایی برسم و بتونم درآمد داشته باشم و کنار اون زندگی کنم.(اونم یکی از هدفامه) اما هنوز حتی یه کلمه هم بهش نگفتم که اونم همین حس رو به من داره یا نه. ولی فال گرفتم گفته که اونم این حس رو داره.
بنظرتون برنامه خوبی دارم و اگه همینجوری پیش برم به جایی میرسم؟

قابل توجه دوستانی که ناامید و دل شکسته و غمگین هستن بخاطر خانواده قیافه یا خیلی چیز های دیگه...
توی متنی که من نوشتم اصلا در این باره چیزی نگفتم جدا از اینکه من خودم تمام این شرایط رو داشتم و دارم (منظورم مشکلات خانوادگی و شخصی و...) اما هیچوقت خودم رو نباختم و نمیبازم چون هیچ چیزی از من برای من عزیز تر نیست فقط خدا عزبزتره
ذهنتون رو نباید درگیر این مسائل کنید چون اگه توجه کرده باشین شما کافیه یه کم فقط یه کم فکرشو بکنید بعد داخل این افکار میشین و باعث غمگین شدنتون میشه و حتی افسرده هم می‌شید
پس اصلا هیچی مهم نیست الی خودتون نزارید هیچ فکری مانع هدفتون بشه.
با تشکر
2 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 18, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما

خب تجربه احساس دوست داشتن جنس مخالف در شرایط سنی شما یک امر طبیعی هست اما خب در هرصورت نیاز است که شرایط سنی و رشدی خودتان را پذیرید و در کنار احترام به احساسات خودتان فرصت بیشتری بدهید تا در ِآینده در مورد این احساسات تصمیم گیری کنید.

چون در هرصورت هم شما و هم فرد مقابل در مسیر رشدی برای رسیدن به هویت کامل تر این دوران نوجوانی را سپری می کنید و زمانی می توانید به این احساسات و انتخاب خود اطمینان بیشتری داشته باشید که هویت کامل تری نیز شکل داده باشید که قسمتی از این هویت نیز شرایط اجتماعی و اقتصادی شما و شناخت بهتر علایق و دیدگاه به زندگی و... می باشد.

در این حالت شما می توانید انتخابی داشته باشید که بر مبنای شناخت فرد مقابل می باشد یعنی فرد مقابلتان را بر اساس تعامل و ایجاد شناختی واقعی با کمک خودش انتخاب کنید و نه تنها براساس خیالپردازی و یا کلیاتی که می دانید.

اما در مورد درس خواندن خب در هرصورت درس خواندن یکی از مسیرهای موفقیت شغلی و اجتماعی و حتی می تواند خانوادگی باشد و خب مسیر مشخص تر و واضح تری می باشد در این مورد داشتن میزانی سردرگمی کاملا طبیعی هست اما نیاز است که شما بدانید هدف اصلیتان چیست حالا اگر در مسیری نیاز به میزانی تغییر و انعطاف پذیری هم بود خب می توانید با کمک متخصص و یا دیدن مسیر پیش رویتان انتخاب بهتری داشته باشد اما در کل خب شما می توانید با کمک گرفتن از استعدادی که دارید و با برنامه ریزی و پشتکار در زمان فعلی در مسیر آینده ای بهتر گام بردارید .

در این حالت خب هم دامنه انتخاب های شما در آینده بیشتر می شود و هم اینکه داشتن شرایط اجتماعی، اقتصادی و شخصیتی رشد یافته می تواند کمک کند تا در زمان ازدواج شما با پاسخ های مثبت روبرو شوید .

در زمان فعلی بهتر است با داشتن برنامه ای متناسب با شرایط سنی و رشدی خودش پیش بروید و تصمیم گیری در مورد بقیه مسائل زندگی را به زمان مناسب خودش واگذار کنید.
پاسخ داده شده اوت 18, 2022 توسط یه مهربون حرفه ای (640 امتیاز)
درست فکر می‌کنی همچیز که درس نیست
کسی که روابط عمومی خوبی نداشته باشه هر چی هم درس بخونه به جایی نمیرسه برسه هم خیلی سخت چون عصر ارتباطاته
به نظرم خودتو درگیر عشق و این حرفا نکن کسی که بخواد واقعا برای خودش موفق بشه نیاز به کس دیگه ای نداره منظورمه که موفقیت و هدفمندی به عشق و ازدواج نیست میتونی زمانی که صرف این کار می‌کنی تو این سن بزاری برای هدف های بزرگ تر
۵ ساعت مفید در هفته برای رسیدن به اهدافت در نظر بگیر( ریچل هالیس⁦(^^)⁩)
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,470 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 76 بازدید
سوال شده اوت 22, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط پارمین ممتاز (120 امتیاز)
2 پاسخ 440 بازدید
2 پاسخ 431 بازدید
1 پاسخ 114 بازدید
2 پاسخ 266 بازدید
1 پاسخ 75 بازدید
سوال شده ژان 27, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط لاله
1 پاسخ 143 بازدید
سوال شده نوامبر 13, 2018 در قبل از ازدواج توسط Mah
2 پاسخ 88 بازدید
سوال شده فوریه 7, 2023 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 100 بازدید
سوال شده مارس 8, 2023 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
2 پاسخ 98 بازدید
سوال شده دسامبر 12, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط اندرسون
...