مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل غذا خوردن کودک

66 بازدید
سوال شده می 4, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط baharesa ممتاز (120 امتیاز)
سلام من پسر 4 سال و 8 ماه دارم که الان تقریبا 2ماه که برای غذا خوردن اذیت میکنه..روزی یک وعده اونم در حجم خیلی کم و غذاهای خاص میخوره مثلا جدیدا فقط دوست داره سیب زمینی سرخ کرده بخوره.با متخصص کودک هم صحبت کردم گفتن که با مشاور صحبت کنم .احساس میکنم استرس کرونا رو داره با اینکه ما تو خونه اصلا اخبار کرونا رو دنبال نمیکنیم ولی خیلی راجب مریضی سوال میپرسه استرس اینو داره که ما بگیریم و اون تو خونه تنها بشه (بهش گفتیم که بچه ها کرونا نمیگیرن)و خیلی میگه که کرونا تموم شد فلان کار رو انجام بدیم..قبل از کرونا هم اصلا مشکلی برای غذا نداشتیم همه غذاهارو دوست داشت و میخورد..براش جایزه هم گرفتیم ولی تاثیر نداشته..خیلی هم عصبی شده تا مخالف نظرش نظری میدیم هر چیز که دستش باشه پرتاب میکنه و داد میزنه..قبل از کرونا هم مهد میرفت هم باشگاه  کنار اینا خونه بازی و تئاتر و... میرفت الان اکثرا خونست.تو خونه باهاش کتاب میخونم بازی میکنم ورزش میکنم ولی باز تاثیری تو غذا خوردنش نداره..غذا نخوردنش باعث شده گاهی ما هم عصبانی بشیم و داد بزنیم.تلاشمو کردم توضیحات کاملی بدم..ممنون میشم پاسخ بدین.
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 5, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

بهتر است از صحبت در جلوی کودکان رد مورد این بیماری ها و میزان مرگ و... خوداری کنید وچون این اضطراب می تواند برای آنها با شمکلات زیادی همراه شود و در ذهن آنها این خیالپردازی ها با شدت بیشتری تجربه می شود .

بهتر است از سرزنش کردن او خوداری کنید و در این مسیر بهتر است اگر غذا نمی خورد او را سرزنش و یا تنبیه نکنید چون این سبک رفتاری می تواند مشکلات اضطرابی بیشتری را ایجاد کند و در روند غذا خوردن او تاثیر داشته باشد .

بهتر است دقت کنید که در زمانی که او از محیط بیرون استفاده می کند و انرزی بیشتری می سوزاند اینکه تمایل به غذا خوردن بیشتر داشته باشید طبیعی می باشد تا زمانی که در منزل حضور دارد اما این به این معنا نمی باشد که یک وعده غذایی او مورد پذیرش می باشد اما بهتر است سعی کنید که غذاهایی که دوست دارد را تهیه کنید از خود او در تزیین کردن و درست کردن غذا کمک بگیرید تا اشتیاق او بیشتر شود و انرژی بیشتری نیز صرف کند .

در این مسیر نیاز است با خود کودکتان نیز صحبت کنیم تا مشکلات و دلایل او را برای غذا نخوردن شناسایی کنیم و به او کمک کنیم تا شرایط بهتری را تجربه کنید .

بهتر است به او تنها بیان نکیند که کودکان بیمار نمی شوند بیان کنید که شماها در کنار هم و با رعایت موراد مورد نیاز از این مرحله عبور می کنید و کنار او خواهید ماند به بودن خودتان در کنار او اطمینان بدهید این غذا نخوردن می تواند نوعی واکنش به خیالات از دست دادن شماها باشد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354762
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,357 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 179 بازدید
2 پاسخ 63 بازدید
1 پاسخ 109 بازدید
3 پاسخ 164 بازدید
2 پاسخ 263 بازدید
2 پاسخ 146 بازدید
1 پاسخ 135 بازدید
1 پاسخ 120 بازدید
...