مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پرخاشگری دختر ۶ ساله

111 بازدید
سوال شده اکتبر 6, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
ویرایش شده اکتبر 6, 2020
سلام
دختر ۶ ساله ای دارم که همیشه هر لحظه پرخاشگری میکنه حرفاشو با فریاد میزنه چشماش که باز باشه بداخلاقی میکنه تند خو هست
اگه بهش بگی کار خوب کن بهت جایزه میدم، میگه پس حتما * جایزه گرفتی برام همین الان بهم بده!! صحبتاشو خیلی تکرار میکنه
خیلی بداخلاقه، خیلی باهوشه همه چیو میفهمه
اصلا مدارا کردن باهاش خیلی سخته
نمیدونم چکارش کنم
3 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام

بچه ها گاهی بدخلق می شوند و این طبیعی هست اما اگر تداوم پیدا کند وشدید ترهم بشود خب نیاز به کنترل و برررسی هست.

1- کودک بازتاب دهنده هر آنچه هست که در اطرافش رخ میبینه. در واقع کودک مثل آیینه هست و بازتاب رفتار خانواده در رفتارش مشهوده. قطعا کودک شما این روش رفتاری و بروز خشم و بداخلاقی رو در اطرافیان خودش مکررا دیده.

2- بچه رو با دادن هدیه بی دلیل و  بی حد و اندازه تربیت نکنید. این کار اگر بدون حساب انجام بشه در واقع نوعی باج دادن و حق السکوت هست و تاثیر منفی در تربیت داره. بچه رو کاسب بار نیارید.

3- ممکن هست این تکرا حرف ها و عدم توانایی در مدارا کردن از علائم بیش فعالی باشه. که خب نمیشه به همین راحتی تشخصی داد و نیاز به بررسی بیشتری داره.

4- این بزرگترها هستن که باید رفتار خوب رو به کودک امورش بدهند و باهاش سازگار باشند  و تحمل کنند. کودک نمیتونه تشخیص خوب و رو از بد بده و فقط تقلید میکنه. پس حواستون به رفتار اطرافیان و حتی لغاتی که به کار می برند باشه.

5- کارتون ها - برنامه - بازی ها و دوستانش هم قطعا تاثیر گذار اند.

در بین همه اینها مورد اول از همه مهمتره ضمن این که با ابراز مهر، تحمل، اصلاح محیط اطراف و رفتار اطرافیان، توجه و  گرفتن مشاوره میتونید همه چیز رو تقریبا کنترل کنید.

امیداوارم موفق باشید.
پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. بچه ها مسیری رو انتخاب میکنن که به درخواستهاشون پاسخ داده بشه. اونها تقریبا تنها احساسی که دارند اینه که خواسته هاشون رو چطور برآورده کنن. دختر خانم نازنین شما بخوبی فهمیده که وقتی گریه کنه یا داد بزنه و زور بگه به خواستش میرسه. بنابراین چون اینجوری راحت تر به خواسته هاش میرسه نیازی نمیبینه که مثلا جایزه رو از طریق کار خوب کردن بدست بیاره. میدونه که اگه همین الآن پاشو تو یه کفش کنه بهش میدید. اما چرا اینجوری شده؟ چون یه بار این اتفاق افتاده.

والدین باید حواسشون کاملا جمع باشه که اگه حتی یه بار بخاطر اینکه بچه گریه کنه یا داد بزنه بحرفش کنن حتما دوباره هم اینکارو خواهد کرد. و یاد میگیره که چطور فیلم بازی کنه و سوء استفاده کنه. بچه ها از اون چیزی که ما فکر میکنیم خیلی زرنگ تر هستند.

خب حالا میگید چکار باید بکنید؟ بی تفاوت باشید. هروقت گریه کرد کاملا بی اعتنا باشید و حتی سعی هم نکنید گریه ش تموم بشه و اتفاقا از این گریه استقبال کنید. بهش بفهمونید که نباید سوء استفاده کنه. یا مثلا اگر گفت جایزه رو همین الآن بده به من بهیچ عنوان بحرفش نکنید. چندین بار باید اینکارو بکنید شاید یکماه تا کم کم بچه متوجه بشه که نمیتونه با کلک و نیرنگ به خواسته هاش برسه.

بطور کلی قاطعیت پدر و مادر بسیار موضوع مهمیه که باید رعایت بشه. قاطعیت در عین مهربانی. هیچ وقت در مقابل بچه ضعف نشون ندید. ضمنا پدر یا هیچکس دیگه حق نداره چیزی رو که مثلا مادر برای بچه منع کرده بهش بده و به حرفش کنه. همچنین اگر پدر خواسته ای رو برآورده نکنه نباید مادر برای بچه فراهم کنه. این عدم هماهنگی بین والدین هم میتونه باعث سوء استفاده بچه از وضعیت بشه.
پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

با توجه به توضیحات شما اگر این خلق رفتاری همیشه برای کودک شما وجود دارد نیاز است که به صورت حضوری او را به روانشناس ارجاع بدهید تا با بررسی سبک تربتی ، نوع تعامل او با همسالان و بزرگسالان ، بررسی سن رشدی ، و همچنین بررسی موضوعاتی چون تکرار کردن صحبت ها ، میزان توجه و تمرکز و...در این مسیر به او کمک کنیم تا شرایط بهتری را برای ارتباط گیری ایجاد کند و بتواند نیازها و احساسات خود را بهتر بیان کند.

در این مسیر تشخیص گذارید و بررسی مشکلات او به شما نیز کمک می کند تا بتوانید به کمک روانشناس شیوه تعامل موثر را بر اساس شرایط فرزندتان آگاهی پیدا کنید تا در این مسیر نتیجه گیری بهتری وجود  داشته باشد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354783
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,978 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 61 بازدید
1 پاسخ 1,382 بازدید
0 پاسخ 68 بازدید
سوال شده نوامبر 10, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 86 بازدید
سوال شده اکتبر 14, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط عباس زاده
0 پاسخ 134 بازدید
1 پاسخ 59 بازدید
3 پاسخ 203 بازدید
...