مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

وسواس فکری مذهبی

176 بازدید
سوال شده نوامبر 13, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
باسلام، خانم۳۲ساله ای هستم که یک نوزاد ۷ماهه دارم، از ۱۱سالگی دچار وسواس و شک در اعتقادات پایه ایم شدم و سال‌ها در ستیز با این افکارم هستن، من قرآن با معانی، دقت در طبیعت، پیدایش خلقت و هر کاری که ذهنم رو به یقین برسونه کردم و البته مقید به نماز و روزه هم هستم ولی هیچکدومشون ذهن عادت داده شده منو درمان نکرد، من با دیدن کوچکترین نجاست و آلودگی، ذهنم اونو سر نمازم و تصوراتم نسبت به خداوند میاره جلوم و من با حسی مالامال از گناه که عمرم داره میگذره ولی من نتونستم ذهنیتی پاک و والا در ذهنم از خداوند نقش ببندم و دچار شقاوت دایمی شدم میگذره، خواهش میکنم راهنماییم کنید، حتی هر وقت این افکار به سراغم میاد رو کاغذ می‌نویسم و خط میزنم روش، با یوگا و خیلی کارای دیگه کنترل ذهن سعی کردم انجام بدم اما موفق نشدم همیشگیش کنم انگاری اسم خداوند رو میارم باید بگردم به یه نقطه زیبا یا نور بیرون خونه یا... که ذهنم هرز نره کمکم کنید لطفاً.
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 17, 2020 توسط سینا
ویرایش شده نوامبر 17, 2020
سلام بر شما.

خدا انشالله،نوازد رو براتون حفظ کنه.و اینده خوبی براش به ارمغان بیاره.

وسواس از وسوسه میاد،وسوسه از شیطون میاد.

نماز،وظیفه اش طبق ایات مستقیم قران،دور کردن انسان از فحشا و منکر است! نماز ذهن انسان را پلیدی پاک و خوبی را در ان بارگزاری می کند.

روزه،اراده انسان را قوی میکند! از همه مهم تر دستور خدا را انسان اطاعت می کند،که این خودش ارزش از همه چیز بالاتر است.

انفاق،واجب نیست! اما اگر کسی ایات قران را خوانده باشد،می فهمد،بدون دادن انفاق مال و ثروت و علم و ... نمی توان به خدا نزدیک شد(بخصوص مال و ثروت).. خدا تاکید فراوانی به بخشش مال و ثروت دارد! انهم بخششی که دقیقا روی زخم و درد باشد (البته به اندازه )

وسواس مذهبی مثل نجاست و .. معمولا بعضی مبتلا میشن. که ریشه شاید این باشد،که شخصی در بعضی مبانی گرفتار شده و شیطان نیز به کمک وسواس خیلی ها رو از دین دور کرد!

رعایت اینکه نجاست به بدن انسان بخورد .. و در حد توان انسانی می باشد! نه در حد مکانیک کوانتوم! یا حرکت الکترون ها به دور هسته! یا مسائل فیزیک هسته ای!

انسان باید بدنش پاک و بدون نجاست باشد! اما اگر قطره نخواسته به بدنش چسبیده باشد و اون نمیداند! نمازش قبولش و اصلا مشکلی نداشته.

در احادیث داریم،امامان وقتی به وضو گرفتن و دست به اب رفتن میرفتن! مقداری پارچه شلوار خودشون رو با اب خیس میکردن! برای اینکه شیطان برای گول زدن وبرای اینکه وسوس سراغشون نیاید!

بیشتر مراجع هم کتابشون رو مطالعه کنید،برای اینکه از قضیه وسواس (شیطانی) با خبر هستن! برخی مسائل رو سخت نگرفتن!

خدا نیز در قران در ایه مستقیم گفته به انسان،که اگر بر رویش نجاست ریخته شده باشه،و شرایط مکانی(مسافرت و ..) دسترسی به اب ندارد! و شرایط سخت است! می تواند در همان حالت با (خاک) وضو بگیرد و نماز را بجایی بی اورد .! (چون خدا نمی خواهد به انسان سخت بگیرید)

بهتره یک کتاب پرسش و پاسخ تهیه کنید و مسائل وضو و نماز را مطالعه کنید و تا می توانید شک ها را در نماز اعتنا نکنید! مگر اینکه مطمعا باشید  مشکلی باشد .

پاکی و تمیزی یک امر ساده است برای شروع یک هدف بزرگ و ان رسیدن به خدا! نه یک فرمول پیچیده. نماز برای خواندن و نزدیک شدن به خدا، انفاق عمل بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار ....... بزرگ! که برای نزدیک شدن به خدا و حل مشکلات مردم .

جالبه کمتر کسی در زمینه انفاق امال و ثروت ! وسواس میگیره! که کم داده! یا نداده! .. اما برای وضو گرفتن و .. طرف کلی این دست و اون دست میکنه،مشخصه که شیطونه!

بعد از نماز،انفاق مال و ثروت و قران خواند،جزو عظیم تر و با ارزش ترین کارها دنیاست .. که متاسفانه افراد کمی سراغشان میرود .

پس به معنا واقعی زندگی بچسبید و اصلی ها رو رعایت کنید و به وسواس میدان ندهید. خدا ما را خلق کرده به ظرافت ها و ضعف ها ما اگاه هست. ما تلاش خود رو میکنیم تا تمیز باشیم .. او درک میکند که ظرفیت ما همین قدر است خودش نیز کمک خواهد که در این جزییات نیز موفق بشویم. بیش از اندازه زوم کردن بر روی این مثل کار شیطان است! چرا شیطان روی مسئله انفاق مال اینقدر وسواس نمی اورد ؟!

چون نماز خواند،قران خواند و کار بزرگی چون انفاق مال! دست گرفتن از دیگران! یک کار بزرگ و عظیم است،که بشدت برای شیطان درد اورست که انسانی سراغ انها برود و این چنین شخصیت بزرگی داشته باشد.

حال که شما در کنار اینها یک بچه معصوم نیز دارید،که می توانید در راه خدا ترتیبتش کنید.. تا به مردم کمک کند.. این نیز خود ثواب بسیار بزرگی دارد ..

لطفا به مسائل بزرگ که گفته شد توجه کنید... و بر خدا توکل کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,333 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 1,563 بازدید
سوال شده دسامبر 19, 2019 در مشاوره مذهبی توسط یاسین
1 پاسخ 327 بازدید
سوال شده ژوئیه 30, 2019 در مشاوره مذهبی توسط Mohammad2231 ممتاز (140 امتیاز)
2 پاسخ 306 بازدید
سوال شده فوریه 14, 2020 در مشاوره مذهبی توسط ر
1 پاسخ 329 بازدید
سوال شده اوت 1, 2019 در مشاوره مذهبی توسط Mohammad2231 ممتاز (140 امتیاز)
2 پاسخ 267 بازدید
سوال شده ژوئیه 31, 2019 در مشاوره مذهبی توسط Mohammad2231 ممتاز (140 امتیاز)
1 پاسخ 730 بازدید
1 پاسخ 285 بازدید
سوال شده ژوئیه 7, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 253 بازدید
سوال شده اکتبر 15, 2019 در مشاوره مذهبی توسط javad5049 ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 173 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 59 بازدید
سوال شده سپتامبر 26, 2023 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط مهدی7777 ممتاز (100 امتیاز)
...