مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ازدواج و استخاره

192 بازدید
سوال شده مارس 2, 2021 در قبل از ازدواج توسط sh
سلام من 17سالمه و مدت 9ماه با اقایی 22سااه دوست بودم ایشون بعد این مدت اومدن خاستگاری و پدرم از خود ایشون و خانواده ایشون خوشش اومد ولی گفتند فقط از نظزر هیکلی به هم نمیاید و بعد که رفتن بیرون استخاره کردن و منفی اومد به همین دلیل که استخاره بد اومده میگه باید جدا شی من چیکار کنم اخه من دوسش دارم ولی فقط به خاطر جواب استخاره باید جداشم
3 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 2, 2021 توسط sh
تروخدا جواب بدین من دگ نمیدونم باید چیکار کنم
پاسخ داده شده مارس 2, 2021 توسط Fardin293 حرفه ای (3,100 امتیاز)
سلام.
سن هر دوی شما،جزو سنین نوجوانی است.و ازدواج نوجوانان هر قدر هم دختر و پسر احساس کنند کاملا به بلوغ های مورد نیاز برای ازدواج رسیده اند باز هم مشکلات فراوانی را به همراه داره.
برای داشتن یک ازدواج موفق لازم است فرد دارای انواع بلوغ باشد:

جنسی :

دختران و پسران هر یک به فاصله چند سال در حدود 10 تا 15 سالگی به بلوغ می رسند. ترشح هورمون های جنسی باعث تغییرات فیزیولوژیک در فرد می شود. کسی که به بلوغ جنسی کافی رسیده باشد، درک درستی از نیاز جنسی، کنترل این غریضه و روش های برقراری ارتباط جنسی دارد.

اقتصادی:

از دیگر جوانب مهم بلوغ در ازدواج در افراد، مسئله داشتن بلوغ اقتصادی است. در این حالت، شخص از نظر اقتصادی وضعیت پایدار و مشخصی دارد، توانایی اداره یک زندگی مستقل را دارد و می تواند به لحاظ مالی زندگی را اداره کند. چنین فردی، توانایی برنامه ریزی مالی، پس انداز و کنترل مخارج را دارد به نحوی که نه شامل خساست و نه ولخرجی باشد.

اجتماعی:

مرحله ای از رشد فردی است که در آن شخص قادر به ایجاد روابط فردی، کاری و عاطفی مناسب و مدیریت این روابط است. شخص می تواند تعادل مناسبی بین کار، تحصیل، زندگی فردی و اجتماعی خود برقرار کند و حضور موثر و فعالی در اجتماع دارد.

فکری:

فرد نقاط ضعف و قوت خود را می شناسد و به شناخت مناسبی از شخصیت خود رسیده است. کسی که به بلوغ فکری رسیده است برنامه مشخصی در زندگی خود دارد و برای رسیدن به آن تلاش می کند. او در قبال تصمیمات خود مسئولیت پذیری و تعهد دارد و بدون وابستگی به دیگران تصمیم می گیرد.

توانایی سازش پذیری با محیط و شرایط از دیگر ویژگی افرادی است که به بلوغ در ازدواج رسیده اند.

عاطفی:

بلوغ عاطفی یکی از انواع بلوغ در ازدواج است که با رسیدن به توانایی شناسایی و مدیریت هیجانات و توانایی درک دیگران مشخص می شود.

در این شکل از بلوغ، فرد می تواند احساسات خود را به شکل مناسب بیان کند و در مواقع ضروری این احساسات را کنترل کند.

بلوغ جسمی و سن فقط یک عدد است. اما ازدواج به مهارت هایی فراتر از توان جسمی و جنسی نیاز دارد. اگر احساس می کنید که هنوز بالغ نشده اید، بهتر است صبر کنید. پیش از انتخاب همسر با کمک مشاور از انتخاب خود مطمئن شوید.

در ازدواج مشورت مهمتر از استخاره است
در مورد استخاره برای ازدواج می توان گفت که مشورت، تحقیق و تفکر نسبت به استخاره در اولویت هستند و باید استخاره را در آخر کار در نظر داشته باشیم. یعنی بدون هیچ تحقیق و مشورتی نباید به سراغ استخاره رفت.در موضوع ازدواج تحقیق و مشورت با افراد با تجربه، از موارد دیگر مهمتر است.
پاسخ داده شده مارس 3, 2021 توسط sh
پدرم شرایط سختی گزاشتن وگفتن اگر ایشون رو میخای اون اقا باید قبول کنن و از این به بعد دیگه پدر و مادر نداری چون راضی نیستیم من چیکار باید کنم
دارای دیدگاه مارس 3, 2021 توسط بی نام
سلام دوست عزیزم.از این ازدواج صرف نظر کن.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,109 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 239 بازدید
3 پاسخ 496 بازدید
2 پاسخ 251 بازدید
...