مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

گناه بزرگ حس سرخوردگی و نا امیدی. بدبختی

145 بازدید
سوال شده اوت 1, 2021 در مشاوره مذهبی توسط .....
نمایش از نو اوت 1, 2021
سلام من دختری 17ساله هستم از بچگی بدون اینکه بدونم دچار گناه خود ارضایی شدم. تا پارسالم نمیدونستم تا اینکه فهمیدم گناه بزرگیه و ضرر هم داره. هی خواستم ترکش کنم نتونستم. خیلی هم بهش اعتیاد ندارم ولی هراز گاهی انجام میدم هرچیم خپاستم بزارم کنار نمیتونم. از خدا کمک خواستم و چله ترک گناه گرفتم ولی بعد از یه هفته دوباره رفتم سراغش. ولی بعدش یه پشیمونی بزرگ اومد سراغم مثل عذاب وجدان دوباره از خدا کمک خواستم و ائمه را واسطه قرار دادم ولی بعد دو هفته دوباره رفتم سراغش. چند بار ترک کردم و بازم رفتم سراغش. خیلی بده. سرخورده شدم. حس میکنم خدا اصلا به من اهمیت نمیده. اونم به خاطر اینکه درگیر این گناه بودم. ولی مگه من دلخواه رفتم سر انجام این گناه. کاملا بدون اطلاع درگیرش شدم. حس سرخوردگی دارم. لطفا کمکم کنید
2 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 2, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب بیا اول یک نگاهی به شرایطی که داری بندازیم در اول اینکه بیان می کنی یک سری رفتارها از بچگی داشته ای که در زمان فعلی آن را خودارضایی می دانی خب در زمان کودکی این رفتارها بیشتر بخاطر احساس جسمی که دارد تکرار می شود و حتی بدن نیز ترشح منی ندارد و خودارضایی محسوب نمی شود اما خب زمان فعلی شما یک خانم نوجوان هستی که نیازهای جنسی را تجربه می کنی و خب این در مسیر رشدی قرار دارد و کاملا سازنده می باشد و نشان از سلامت شما دارد اما خب اگر این نیاز بیش از اندازه تجربه شود ممکن است که با مشکلات دیگری از جمله مشکلات جسمی و یا روحی همراه شود اما خب دو هفته یکبار و یا هفته ای یکبار اصلا آسیب زا نیست پس بهتر است از سرزنش کردن خودت خوداری کنی .

اما خب در این مسیر برای ترک خودارضایی و یا رفتاری که سالها با شما همراه می باشد در اول نیاز است که از سرزنش کردن خودت خوداری کنی دوم اینکه شرایط سنی و نیازهای خودت را بپذیری و سوم اینکه برای زندگی روازنه خودت برنامه ریزی داشته باشد چون بیکاری و تنهایی باعث تمرکز بیشتر بر این نیاز می شود در کنار اینکه حتی خودارضایی را نیز در برنامه خودت در تایم مشخصی و بدون محرکی چون فیلم، عکس و... قرار بده و از سرزنش کردن خودت خوداری کن به مرور این زمان را افزایش بدهد تا بتوانی شرایط بهتری را تجربه کنی.

سعی کنید راه مناسبی برای تخلیه انرژی و هیجانات خود پیدا کنید. فعالیت‌هایی که برای شما جذاب و سرگرم کننده است را انجام دهید و با وسوسه خود ارضایی خود مبارزه کنید. برخی از این فعالیت‌ها شامل موارد زیر می‌باشد.

سعی کنید انرژی خود را برای تولید اثری خرج کنید. نویسندگی، آواز خواندن، نواختن موسیقی یا هر کاری که به شما احساس مفید بودن بدهد.

 ورزش تنش‌های شما را کاهش داده و به شما احساس خوشحالی و سرزندگی می‌دهد. ورزش‌های گروهی می‌تواند به شما در ایجاد حس‌های مثبت کمک کند. همچنین یوگا راه مناسبی برای آرامش و رفع احساس‌های بد ناگهانی است.

میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند انرژی بدنتان را تامین کنند و احساس کسلی و خستگی در شما را از بین ببرد. این روحیه تازگی و سلامت، شما را از کارهایی مثل خود ارضایی که به بدنتان آسیب می‌زند، منع می‌کند.فعالیت‌های جدید یا یادگیری یک مهارت تازه، باعث تمرکز ذهن و افکار شما روی مهارت آموخته شده می‌شود؛ در نتیجه برای مدتی از محرک‌های خود ارضایی دور می‌شوید. عملی که در دراز مدت تاثیر بخش خواهد بود.

در این فرایند صبور و مقاوم باشید. خود ارضایی یک نوع اعتیاد رفتاری است و قرار نیست در یک ثانیه برطرف شود. در این مسیر برای خود هدف‌های کوتاه مدت تعیین کنید و پس از رسیدن به آن‌ها به خود پاداش دهید.
پاسخ داده شده نوامبر 21, 2023 توسط Jessy1367 حرفه ای (1,780 امتیاز)
سلام دوست عزیز
از اینکه ورزشی باشه که هیجان بدن تخلیه بشه نگران نباشی و اصلامسایل جنسی رو بزرگ نکنی و وارد مقوله جنسی و تصاویر جنسی و اینا نشی

مگر ادمها هیولا اند یا افریته که مقوله جنسی انقدر مهم و وحشتناک شده
حیونها و انسانها فقط برای یک دلیل ِ ساده غریزه یا نیروی جنسی دارند.هوس و هوا و مزخرفاتی مانند این شاخ و برگ ِ انحرافیه مقوله * منسیته.گوگل و اینها با مسایل جنسی رو پرشور و مهم جلوه دادن عقل و احساس جوانها رو به بازی میگیرن.اصلا به اون مقوله فکر نکن و سراغ تصاویر و هر چع مربوط به این مقوله است نرو.ذهنت رو شست و شو و خالی نگه دار از این رابطه و مقوله و عین یه ادم به کتاب بازی فیلم فرهنگ هنر دردها حتی رنجهای انسانی فکر تفکرت را بده.خود به خود درست میشه
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,832 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 164 بازدید
1 پاسخ 370 بازدید
سوال شده مارس 16, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
3 پاسخ 117 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط Vida
2 پاسخ 57 بازدید
سوال شده نوامبر 13, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط Amir.h ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 82 بازدید
سوال شده اکتبر 23, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط فاطمه
2 پاسخ 400 بازدید
سوال شده ژان 18, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 107 بازدید
سوال شده سپتامبر 8, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط فرشته
1 پاسخ 140 بازدید
1 پاسخ 142 بازدید
2 پاسخ 137 بازدید
سوال شده می 4, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط الهه
...