مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چرا کودک ۸ساله ام حساس وزود رنج است

64 بازدید
سوال شده دسامبر 20, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مامان ز
سلام پسر۸ساله ام خیلی زودرنج وحساس هست همیشه درحال گریه هست.با کوچکترین حرفی خیلی گریه میکنه با دعوا با خواهرکوچکش گریه میکنه واقعا دیگه خسته شدم.دوستای زیادی داره تو مدرسه هم شرایطش خوبه ولی این زود رنجی وگریه کردن زیادش نگرانم کرده.لطفا راهنمایی کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 21, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما عزیزم

نگرانی شما برای کودکتان قابل احترام هست اما در این مسیر باید به شما بیان کنیم چیزی در روان کودک شما تجربه می شود که ما نمی دانیم و این باعث می شود که رفتارهای بیرونی چون گریه را شما بیش از حد تجربه کنید اما حتما این رفتار دلیلی درونی دارد که شاید فرصت بیان شدن ان وجود ندارد.

بهتر است از هرگونه تنبیه و سرزنش در این زمان ها خوداری کنید به او فرصت صحبت بدهید، بپرسید که چه حسی داره، چی شد که گریه کرد و... به او فرصت صحبت کردن بدهید .

در این مسیر بهتر است در صورت ادامه این شرایط به صورت حضوری برای بررسی او را به روانشناس ارجاع بدهید تا بتوانیم با صحبت با خود او در این مسیر کمک کنیم در شرایط و روش بهتری بتواند احساسات خود را بیان کند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,495 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 141 بازدید
1 پاسخ 306 بازدید
1 پاسخ 128 بازدید
1 پاسخ 99 بازدید
1 پاسخ 90 بازدید
1 پاسخ 80 بازدید
2 پاسخ 179 بازدید
...