مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشاوره خانوادگی

105 بازدید
سوال شده اوت 15, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط هستی
سلام خانم 35 ساله هستم دارای دو فرزند .9سال ازدواج کردم. از زمان عقد با همسرم مشکل داشتم ولی بخاطر موقعیت خانوادگی ام در آن زمان با کسی مطرح نکردم. یه جورایی با خودم کنار اومدم که باید بسازم با این مرد و با این زندگی. اون زمان خواهر بزرگم دو ازدواج نا موفق داشت . خواهر دومم هم شوهرش رو تو تصادف از دست داد. هر بار خواستم با پدر و مادر یا خواهرم از مشکلاتم بگم و بخوام همون زمان جدا شم اما با خودم فکر میکردم آخه پدر مادرم چه گناهی دارند که بخوان این یکی دخترشان هم به خونه پدری برگرده. گذشت و گذشت....
مشکل من با همسرم بیشتر به خاطر اخلاقش بود خیلی اجتماعی نبود با هر کسی نمیتونه کنار بیادو کلا اخلاقی باهاش کنار تومن سخت بوده و هست.
با یکی از برادران بخاطر رفتارش مشکل پیدا کردیم البته واقعا برادرم بد برخورد میکرد حتی یه احوال پرسی هم درست و حسابی هم با شوهرم نداشت با بچه ها بد برخورد میکرد . هر وقت ميديدمشون حسابی یه دعوا داشتم تو خونه که چرا این کارو کرده داداشت چرا سربچه مدام داد ميزنه و دعوا و دعوا. خسته شدم دیگه سعی کردم با برادرم ارتباط زیادی نداشته باشن کمتر ببینمش . بهش گفتم جلوی همسرم سر بچه ها داد نزن ولی او بدتر کرد . منم حسابی دعوام شد باهاش. از یک طرف اون از یک طرف این زندگی و بچه ها. همش ناراحتی و اعصاب خوردی. مادرم وقتی فهمید به برادرم گفتم کلی عصبانی شد چرا گفتی بهش . خب عیبی نداره دایی سر خواهر زاده داد زده عیبی نداره. خواهر بزرگم هم همین طور یه مدت باهاشون هیچ ارتباطی نداشتم دیگه بخدا سخته شدم از گریه و زاری و ناراحتی. چرا خونوادم درک نمیکنند منو چرا نمی فهمند. دوباره اومدند خودشون رفتند. من دیگه خیلی کم می رم خونه پدرم دیگه دلم پر از غصه و ناراحتی شده بخدا دیگه سخته شدم. چند روز پیش دیدم خانم برادرم زنگ زده میگه بیا تولد پسرش اما چون جایی از قبل دعوت بودم بهش گفتم نمیام. البته واقعا دوست ندارم بزم و بیام کلی دعوا تو خونم بپا بشه. مادرم زنگ بهم گفت اگه نیای دیگه اسمت رو نميارم. از اشک نميتونستم جلوی خودم رو بگیرم گفتم اگه پسر و غرورت برات مانند باشه منم نداشته باش . و مدام گریه و گریه. تمام این گریه هام وقتی که تنهایم لا اقل شوهرم ندونه جلوی اون بازم  ناراحتی درست بشه.  نمیدونم چکار کنم خواستم برم خونه پدرم بگم قید و شوهر و بچه ها رو زدم حالا دیگه هرجا بگید میام خودم. چون شوهرم اجازه نمیده بخوام با بچه هام خونه داداشم بزم. چند وقت پیش خیلی ناراحت شدم به بابام گفتم میام طلاقم رو بگیر اما گفت تو همه زندگی ها مشکل هست. به مادرم گفتم یه موقع که تازه ازدواج کردم همه چی رو به جون خریدم نکنه شما ناراحت بشید تو اون شرایط بد منم برنگردم خونه بابام اما حرف بابام رو زد و گفت تو همه زندگی ها مشکل هست. واقعا درمونده شدم خیلی آرزوی مرگم رو میکنم. چون از زندگیم راضی نیستم . خانواده ای رو هم ندارم که اونا منو حمایت کنند. فقط آرزو میکنم از خدا عاقبت بچه هام بد نشه. به امید این دو تا نفس می کشم . نمیدونم واقعا باید چکار کنم ممنون میشم یه راهی بهم نشون بدین شاید مرگ هرچه زودتر بیاد سراغم و راحت بشم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 16, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اوت 18, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
بله درسته برای یک زن شرایط سخت  قابل درکیه ولی این طور که بنده متوجه شدم مشکل اساسی شما بحث مربوط به همسرتون و اجتماعی نبوده درسته ؟یا مساله دیگری هم وجود داره ؟به هر حال باید دید مشکل و مساله شما چیست ؟ایا فکر کردید باید به روانشناس مراجعه کنید
ایا این مساله رو در نظر گرفتید که به هر صورت مساله شاید به اون حادی که توصیف می کنید نباشه یعنی با با فراگیری مهارت های ارتباطی بشه کمک کرد که بسیاری از مسائل حل و مدیریت بشه .
به هر حال اینها نکات بسیار مهمی هستند که باید توجه داشته باشید .
باید در زندگی بدونید که  واقعا برای همه افراد مشکلات زیادی ایجاد خواهددشد .و این یک مساله کاملا طبیعی است منتهی یک نکته مهم و قابل توجه این است که چقدر از این مشکلات قابل حل است و چقدر قابل حل نیست .به هر حال ببینید باید مدیریت درستی از شرایط صورت گیرد .
گاهی واقعا اگر هر دو نفر تغییراتی در روابزشون بدهند مسائل به درستی حل خواهد شد و اصلا جای نگرانی وجود نخواهدداشت
هر چند سال ها هر دو نفر با مشکلات بسیاری زندگی کرده باشید و با مسائل زیادی هم رو به رو شده باشید
گاهی با مراجعه هر دو نفر می بینند خیلی از مسائل راه حل خودش را داشته ولی نتوانستند به درستی مدیریت کنند و با مشکل مواجه شدند .این ها را باید در نظر داشته باشید .
به هر صورت  امیدوادم مساله به درستی مدیریت و حل شود و مشکلی ایجاد نشود .امیدوارم مسالله درستی حل شود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,529 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 50 بازدید
سوال شده Mar 9, 2023 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 231 بازدید
1 پاسخ 61 بازدید
سوال شده دسامبر 23, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
4 پاسخ 204 بازدید
سوال شده دسامبر 4, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط نیایش
0 پاسخ 68 بازدید
سوال شده ژوئیه 19, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط مریم
1 پاسخ 161 بازدید
سوال شده می 16, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 76 بازدید
سوال شده فوریه 28, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط پری ۲۲ساله
1 پاسخ 101 بازدید
2 پاسخ 72 بازدید
سوال شده 15 فوریه 2024 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ZahrA,sednd حرفه ای (260 امتیاز)
...