مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پدر و مادر مقایسه گر

194 بازدید
سوال شده اوت 28, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی عرضه بدبخت
سلام نمیدونم چرا یا حتی نمیدونم کار درستی میکنن یا اشتباه ولی همیشه بقیه افراد رو تو سرم میزنن و میگن که ازش یاد بگیر. پدرم بیشتر تحقیرم میکنه. مثلا شاگرد اول کلاسمون که معدلش بالا بود رو خیلی تو سرم زدن. نمیدونم ولی حس میکنم دیگه خودمم دیگه خودمو دوست ندارم. تا حالا خیلی به خودکشی فکر کردم ولی جرعتشو ندارم. میگن تو بی عرضه ای تو هیچی حالیت نیست تو نفهمی . اگر کار اشتباهی کنم که دیگه فقط یه کیسه بوکس و یه دیوار برای نوشتن فحشم . خداوکیلی امروز از زندگی خسته شدم دلم مرگ میخواست

نمیدونم چکار کنم
5 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 29, 2022 توسط سحر
اخی عزیزم
صد در صد ک کار والدینت اشتباهه و باید حرف دلتو بهشون بزنی باید بگی ک از مقایسه کردنشون چقدر احساس بدی بهت دست میده
اگه روت نمیشه یه نامه * تاثیر گذار براشون بنویس بگو ای کاش میشد خودمو ببینید خود واقعی و استعدادای متعلق ب خودمو ببینید و حرف دلتو بزن ..اگه ادمای با درکی باشن مطمن باش ب خودشون میان و رفتارشونو تغییر میدن
پاسخ داده شده اوت 29, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

اینکه شما از پدر و مادر خود برای مقایسه کردن و سرزنش کردن شما عصبانی و ناراحت باشید چیز عیبی نیست در هرصورت هیچ فردی دوست ندارد با دیگری مقایسه شود و یا دائم در معرض سرزنش قرار داشته باشد اما خب در این مسیردقت کنید که هرچند این رفتار اشتباه و نادرست است و به هیچ عنوان نمی خواهیم این رفتار اشتباه را توجیه کنیم اما به نظر می رسد که آنها نگران شما و آینده و شرایط درسی شما و... هستند اما روشی جز این مقایسه و سرزنش کردن بلد نیستند و دارند سعی می کنند از این طریق کمک کنند تا شما بتوانید شرایط درسی و رشدی بهتری را تجربه کنید.

در این مورد هرچند این شرایط سخت هست اما خودکشی راحل هیچ مشکلی نیست و بهتر است در زمان مناسبی در احترام و بدون توهین بیان کنید که تلاش و نگرانی آنها را برای خودتان درک می کنید و در کنار این موارد بیان کنید که این مقایسه شدن و توهین ها برایتان با چه احساساتی همراه شده است و چه توقعی از آنها به عنوان پدر و مادرتان دارید و بعد به صحبت های آنها نیز گوش بدهید می توان امیدوار بود که آنها تا میزان زیادی متوجه اشتباه بودن مسیر خود شوند و مسیر ارتباطی دیگری را ایجاد کنند .

اما حتی اگر تغییری ایجاد نشود بازهم شما احساسات خود را بیان کرده اید و تلاشتان را در این مسیر کرده اید اما اگر آنها نمی خواهند اشتباه خود را بپذیرند بهتر است شما از تمرکز بر آن خوداری کنید و سعی کنید که بر مسیر زندگی خودتان تمرکز کنید در اولین گام با توجه به داشتن افکار خودکشی و فشار روحی که تجربه می کنید نیاز است که برای بهبود این شرایط روحی به روانشناس مراجعه کنید چون در شرایط روحی بهم ریخته احتمال کاهش عملکرد درسی شما و همچنین مشکلات بیشتر با خانواده و دوستان وجود دارد.

در کنار بهبود شرایط روحی و شناخت بهتر خودتان می توانید با برنامه ریزی و پشتکار بیشتر برای خودتان و نه بخاطر پدر و مادر برای آینده ای بهتر و تجربه زندگی در شرایط بهتر گام بردارید.
پاسخ داده شده اوت 29, 2022 توسط Atefe
دقیقاااااااااااااااااااا منم همین شرایطو دارم و پشت کنکوریم خسته شدم از مقایسه کردنا بابا من شرایطم فرق داره با دختر پسر مردم چکار کنم؟؟
پاسخ داده شده اوت 31, 2022 توسط پرچم دهه هشتادیا بالاست همیشه/ نسل سوخته
هعی داداش تنها نیستی
پاسخ داده شده اوت 31, 2022 توسط M̸̧̰͙̫̉̒̏̀̽͆̒̿ò̴̧̳͉̥̣͓͔͊̀͋̀́̎͘h̶͖͇̗͇͑͆̕

سلام چه عیبی داره صحبت کنیم؟ بگید از مقایسه خوشتون نمیاد یبار با هم صحبت کنید 

ولی اینم فراموش نکن بعضی اوقات خانواده برای اینکه به خودت بیای اینکارو میکنه

heart

عزیز ترین و خیر خواه ترین افراد زندگی؟
پدر
مادر

فراموش  نکن

به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,293 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 198 بازدید
سوال شده ژان 29, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط S...
1 پاسخ 505 بازدید
سوال شده دسامبر 8, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 358 بازدید
2 پاسخ 127 بازدید
سوال شده دسامبر 27, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط هیریا
2 پاسخ 195 بازدید
سوال شده نوامبر 10, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Baran
3 پاسخ 16,475 بازدید
سوال شده سپتامبر 14, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 302 بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 125 بازدید
سوال شده ژوئیه 28, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 370 بازدید
سوال شده ژوئن 13, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...