مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چطور نفس ضعیفی که دارمو کنترل کنم؟

126 بازدید
سوال شده ژان 28, 2023 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
سلام
دختری هستم ۱۶ ساله، به عنوان * دبیرستانی همیشه میبینم که همسن و سال های من تو رابطه های نامشروع و بی هدف و پوچ هستن و همیشه از اینکه می‌دونستم اینها اشتباه هستن و نباید برم سمتشون خدارو شاکر بودم
ولی به تازگی متوجه شدم نفس به شدت ضعیفی دارم و از حس گناه درحال خفه شدنم، * عمر قضاوت کردم افراد رو و حالا خودم بدترینش هستم
شاید به پسران نوجوان و به سمت چیزهایی که برای دوستانم جذابیت داره کشیده نشم اما به مرد های بالغ (۲۸ تا ۳۵ سال) به شدت افکار بدی دارم وقتی تو محیطی قرار میگیرم که با همچین فردی هم کلام میشم که باید به عنوان یک برادر بزرگتر بهش نگاه کنم، به خودم میام میبینم دل پاکی ندارم و حتی حالات یک عاشق بهم دست میده، چطور میشه این وضعیت رو متوقف کنم؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 28, 2023 توسط بی نام
ویرایش شده ژان 28, 2023
یعنی عاشق متاهلا میشی؟
وقتی میبینی این فکرا میاد سراغت با خودت بگو تو لیاقتت کسیه که فقط و فقط مال خودت باشه نه این که یه مرد متاهل بگو متاهلا لیاقت منو ندارن .  اصلا خودت ببین کدومش بهتره یه کسی که فقط با تو زندگی کنه  یا یه کسی که تجربه * قبلی داشته باشه. یا مثلا افکارتو به شوخی بگیر بگو. آیا قراره با پدرم یا یک فسیل ازدواج کنم؟ اونوقته که غرور میاد سمتت و همه * اون احساساتتو فراموش میکنی و این که سعی کن مسیر فکریتو عوض کنی به چیزای باارزشی که توی دنیا وجود داره فکر کنی.
پاسخ داده شده ژان 28, 2023 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

ببین عزیزم بهتر است از سرزنش کردن خودت و دیگران خوداری کنید در هرصورت اینکه شماها به جنس مخالف به هر شکلی توجه و گرایش داشته باشید یک امر طبیعی است چون در سن نوجوان قرار دارید و این احساسات و افکار در سن شماها کاملا طبیعی است اما در کنار احترام به احساسات خودت نیاز است که به مسیرهای پاسخ دهی به آنها نیز توجه کنید و سعی کنید به خودتان فرصت بیشتری بدهید تا در آینده در شرایط سنی و رشدی بهتر در این موارد تصمیم گیری کنید.
دارای دیدگاه ژان 28, 2023 توسط بی نام
سلام ممنون از پاسختون فقط اینکه میشه راجب مسیر های پاسخ دهی به اینها بیشتر توضیح بدید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,156 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 132 بازدید
سوال شده اکتبر 21, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
2 پاسخ 224 بازدید
سوال شده فوریه 14, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 157 بازدید
1 پاسخ 79 بازدید
...