مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پسر۹ساله ای که پوشک می شودودرمواقعی که پوشک نداردگاهاباآلتش ورمی رود

475 بازدید
سوال شده Mar 31, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط عارفه
نمایش از نو ژان 14, 2020
سلام وسال نومبارک.پسر۹ساله ام که کلاس سومه بعلت تکررادراروشب ادراری بعصی وقتهامخصوصامیهمانی هاپوشکش می کنم.درمواقعی که پوشک نیست گاهاباآلتش ورمی رود.علتش چیست وچه کاربایدکرد؟متشکرم.
2 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 31, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

نوروزتان مبارک

با توجه به اینکه فرزند شما در سنی قرار دارد که از نظر رشد مغزی و رشد بدنی به مرحله ای رسیده اند که باید بتوانند ادرار خود را کنترل کنند اما این اتفاق رخ نداده است و  در بعضی اوقات این موضوع برای او رخ می دهد نیاز به بررسی دقیق تر دارد . بهتر است اول با پزشک متخصص در این زمینه صحبت کنید تا از نظر جسمی ایشان مورد بررسی دقیق قرار گیرند چون ممکن است بعضی مشکلات جسمی باعث شود فرد کنترل بر ادار خود نداشته باشد و در صورتی که از نظر جسمی مشکلی وجود نداشته باشد بهتر است برای بررسی دقیق به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا بررسی لازم انجام شود و در این مسیر برای بهبود این مشکل فرزندتان به شما کمک شود . گاهی به علت استرس و یا ترس و... کودکان کنترل ادرار خود را از دست می دهند و این موضوعات در مواقع پر استرس بیشتر ممکن است رخ بدهد . دقت کنید که این موضوع می تواند باعث شود که فرزندتان در مهمانی ها به علت داشتن پوشک اعتماد به نفس کمتری نسبت به همسالان خود داشته باشد و استرس بیشتری را تجربه کند و این موضوع می تواند باعث شود که کنترل ادرار برای او سخت تر باشد و کنترل خود را از دست بدهد پس بهتر است این موضوع را جدی بگیرید چون می تواند از نظر بعد شخصیتی در آینده او تاثیر گذار باشد . در مورد کنجکاوی در مورد آلت خود در اول اینکه این موضوع برای کودکان وجود دارد و بیشتر جنبه شناخت دارد و کودک می خواهد بدن خود را شناسایی کند و ممکن است چون فرزند شما مدت زمان طولانی تری پوشک داشته است نسبت به دیگر کودکان شناخت کافی را از بدن خود در سنین پایین تر به دست نیاورده باشد و در زمان فعلی از این موضوع در زمانی که پوشک ندارد استفاده می کند . بهتر است سعی نسبت به سن عقلی و دیدگاه فرزندتان با بررسی لازم به کمک روانشناس به صورت حضوری اطلاعاتی در مورد اندام های جنسی فرزندتان به او بدهید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88472864

شاد باشید
پاسخ داده شده مارس 5, 2019 توسط فربد
سلام. به نظر من خیلی غیر عادی نبینید این مسئله رو.. و اگه فقط شب ها موقع خواب پوشکش میکنید خب میتونید پوشک نکنید و آزاد بگذاریدش.  بعد از * مدتی روبراه میشه ولی حس منفی پوشک شدن در 9 سالگی رو با خودش یدک نمی شه..
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,669 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 136 بازدید
1 پاسخ 206 بازدید
2 پاسخ 285 بازدید
2 پاسخ 77 بازدید
...