مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چرا مرگ و چرا زندگی؟

98 بازدید
سوال شده فوریه 21, 2023 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Javani
چرا باید زندگی کنیم و چرا باید بمیریم
2 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 21, 2023 توسط بی نام
سلام.درست مثل سوالای مختلفی که همه ما راجب به ذات و ماهیت خدا توی ذهن خودمون داریم،علت و چرایی زندگی و مرگ ما هم باعث شده که سوالای مختلفی توی ذهنمون باشه.
راستش هیچ کدوم از ما،علت اینکه چرا توی زندگی هستیم و چرا باید درنهایت اینجارو ترک کنیم نمیدونیم.
خب یسری ها بازی زندگی و مرگ رو کاملا تصادفی میدونن و باور دارن که پشت پرده ای برای این بازی وجود نداره و کاملا بی هدف و بی دلیل اینجاییم.
در مقابلش،افراد دیگه باور دارن مسیر زندگی از شروع تا پایانش قطعا علتی داره و ما برای یسری کارای خاص بدنیا اومدیم و باید با دست پر اینجارو ترک کنیم،این دیدگاه بیشتر توی اونایی که یه دینرو قبول دارن وجود داره.
اما کاملا انسان به این نتیجه نرسید که دقیقا چرا اینجاییم؟چرا باید زندگی کنیم و چرا باید بمیریم؟اما بشر سرگرم زندگی شده و هنوز به پاسخ این پرسش ها نرسیده.
جواب این سوالاتو دقیق و طوری که کاملا توجیه بشیم پیدا نمیکنیم،اما توی دانش فلسفه تا حدودی به سوالایی که دور و بر ماهیت و چیستی جهان آفرینش و مرگ و زندگیه پاسخ میده اونم در قالب دیدگاه ها و رویکرد های فلاسفه که اونهارو میشه رد کرد یا قبول کرد چون این رویکرد ها قانون نیستن و برای همه مورد پذیرش نیست.
شاید علت این زندگی،صرفا تلاش برای تجربه لذتهاست و لذت بردن از دوره زندگی
درواقع،هر کسی برای خودش علتی برای زندگی تعیین میکنه،مثلا یکی رشد کردن توی یه حرفه هنری رو دلیل اومدن خودش به زندگی میدونه و باور داره برای این حرفه ساخته شده و توی همین مسیر زندگی رو ترک میکنه.
دیدگاه های مختلفی درباره علت،چرایی و هدف زندگی وجود داره.
اما دوباره و دوباره،دقیق مشخص نیست چرا اینجاییم،برای چی اینجاییم و چرا باید اینجارو ترک کنیم.
پاسخ داده شده Mar 2, 2023 توسط vahid2627 حرفه ای (420 امتیاز)
سلام زندگی می‌تواند برای هر فرد به معنای متفاوتی باشد. برای برخی، زندگی ممکن است به معنای رسیدن به اهداف مهم و به دست آوردن رضایت در زندگی باشد، در حالی که برای دیگران می‌تواند به معنای لذت بردن از لحظاتی که با دوستان و خانواده در کنار هم هستند باشد. هرچه هدف یا معنای زندگی شخصی باشد، احتمالاً شامل لذت، رضایت و تجربه‌های مثبت است.

درباره مرگ هم، به دلیل طبیعت بشر و دیدگاه‌های مختلف در مورد معنای زندگی، تفکرات متفاوتی وجود دارد. برای برخی، مرگ یک پایان و نابودی تمام وجود است، در حالی که برای دیگران می‌تواند به معنای ورود به دنیای دیگری باشد که نیاز به بررسی و درک آن دارد.

در نهایت، این سوالات مرتبط با معنای زندگی و مرگ هستند که ممکن است به صورت شخصی برای هر فرد متفاوت باشند. برای پیدا کردن معنای زندگی و پاسخ به سوالاتی که مطرح کرده‌اید، ممکن است نیاز باشد که در مورد اعتقادات و ارزش‌های شخصی خود بیشتر فکر کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,579 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 110 بازدید
1 پاسخ 65 بازدید
سوال شده ژوئیه 1, 2023 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
3 پاسخ 132 بازدید
سوال شده ژان 2, 2023 در مشاوره خانواده آنلاین توسط قاتل و مقتول
1 پاسخ 169 بازدید
سوال شده دسامبر 30, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط فاطیما1996
2 پاسخ 109 بازدید
سوال شده مارس 14, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط نگار
1 پاسخ 133 بازدید
1 پاسخ 167 بازدید
سوال شده ژان 29, 2023 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
2 پاسخ 426 بازدید
2 پاسخ 342 بازدید
1 پاسخ 122 بازدید
سوال شده اوت 19, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
...