مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کم تحملی در برابر اعضای خانواده

262 بازدید
سوال شده مارس 28, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط fatima
سلام

دیشب سر یک موضوع خیلی پیش پا افتاده با پدرم بحثم شد. واقعیت اینکه که پدرم با کوچکترین حرفی که عقایشد رو کاملا تایید نکنه برآشفته میشه. من فقط ازش خواستم اینقدر راجع به همه چیز با تندی حرف نزنه و حال ما رو خراب نکنه اما از حرفم عصبانی شد. نمیدونم چطور باید روی خودم کار کنم تا دیگه به حرفها و منفی بافی هاش اهمیت ندم. لطفا من رو راهنمایی کنید. احساس می کنم دارم شبیه خودش می شم و واقعا از این موضوع نگرانم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 28, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

نگرانی و احساسات شما قابل درک می باشد اما دقت کنید که ایشان نسبت به تجربیات خود ، شخصیت و سواد خود در مورد مسائل صحبت می کنند و اینکه شما در این سن بخواهید دیدگاه ایشان را تغییر بدهید امکان پذیر نمی باشد بهتر است در این مواقع سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و محیط را ترک کنید تا  با بی احترامی با ایشان صحبت نکنید و یا اگر قرار است مشکلی و ایرادی را به ایشان گوشزد کنید بهتر است در اول خودتان آرام باشید و درکنار آن در اول از ویژگی های مثبت ایشان صحبت کنید و بعد در کنار آن این موضوع را بیان کنید . مثلا می توانید بگویید پدر جان با توجه به اینکه شما فرد دنیا دیده ای هستید و رفتار آدم های زیادی را دیده اید این سبک قضاوت کردن به نظر کمی تند می باشد و نیاز است بیشتر به آن دقت کنیم . این سبک انتقادباعث دلخوری کمتری می شود و در کنار آن امکان اینکه پدرتان به حرفتان بیشتر توجه کنندافزایش می یابد .

ایشان در جایگاه پدر قرار دارند و احترام ایشان واجب می باشد حتی اگر شما با دیدگاها و رفتارهای ایشان مخالفت دارید پس بهتر است بر روی ارامش خودتان بیشتر کار کنید تا بتوانید از این رابطه نتیجه بهتری کسب کنید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,704 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 261 بازدید
1 پاسخ 688 بازدید
سوال شده فوریه 19, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
3 پاسخ 344 بازدید
1 پاسخ 274 بازدید
سوال شده Mar 30, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 513 بازدید
0 پاسخ 246 بازدید
1 پاسخ 165 بازدید
...