مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عدم تفاهم برای شروع زندگی مشترک قبل ازازدواج

160 بازدید
سوال شده ژوئیه 1, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
سلام و خسته نباشید.
من ۲۲ سال دارم.با پسری که ۲۳ ساله هستند ، ۴ سال است که اشنا هستم.هر دو دانشجو هستیم.هدف و قصد ما ازدواج هستش.اما یه سری مشکلات وجود داره.
ما اختلاف سلیقه * زیادی باهم داریم.این اختلاف سلیقه به مرور زمان خودش رو نشون داد.روز های اول آشنایی روز های بی دغدغه تری بودند....اما هر چی گذشت ، اختلافات ما بیشتر خودشو نشون داد.
اختلاف از مسائل جزئی تا مسائل بزرگ مثل اختلاف در طرز فکر در مورد نحوه * پوشش ....دیدگاه متفاوت در مورد زندگی...تفاوت در میزان آرامش....تفاوت در نحوه * ارتباط گرفتن با دیگران...تفاوت در مسائل اعتقادی و سیاسی ....تفاوت در میل جنسی...
در بسیاری از مواقع چیز هایی برای من ارزش هستند که برای ایشون ضد ارزش محسوب میشوند و برعکس.
کلا به هر موضوعی ، متفاوت نگاه میکنیم و همین موضوع موجب دعوا و بحث بیش از حد بین ما میشه و کدورت شدیدی بینمون به وجود آورده...
گاهی ایشون یه حرفی میزنن و دنبال این هستند که عکس العمل لازم رو از من ببیند ، ولی چون من به اون موضوع کاملا متفاوت فکر میکنم ، عکس العملی که ایشون انتظار دارن ، از من نمیبینن و همینا موجب دلخوری میشود.
من با وجود این تفاوت ها ، بسیار تحمل کردم چون میخواهم زندگی مشترک با این آقا داشته باشم....اما این دعواهایی که به واسطه اختلافاتمون بین ما به وجود اومده ، ما رو بسیار دلسرد و ناراحت کرده....پیشنهاد شما چیه؟؟
من خواهان زندگی مشترک با ایشون هستم و دوستشون دارم اما من ترسی که دارم این هستش که ما زیر یه سقف هم آیا انقدر مشکل باهم خواهیم داشت؟؟؟یا مرور زمان میتونه حل کنه مسائل رو؟؟


پاسخ سوالات شما:

چیزی که باعث میشه ما ادامه بدیم ، علاقه و عشق و وابستگی و دلبستگی هستش وگرنه هیچ نقطه * مشترکی بین افکار و عقاید ما نیست.برای همین خیلی دعوا بین ما پیش میاد ، من با لحن اروم و خوب سعی میکنم ایشون رو متقاعد کنم اما هیچ وقت موفق نشدم.و هیچ وقت ایشون متقاعد نشدن.ایشون هم با لحن و بیان خودشون سعی در متقاعد کردن من دارند.که یکم عصبی هستند .نه استقلال مالی ندارند.هدف و نیت ما ازدواج در چند ساله اینده است.اما نتیجه * این اختلافات چه خواهد بود؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 1, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
دوست عزیز دقت کنید که شما بر پایه یک سری هیجانات در مورد موضوع مهمی چون ازدواج تصمیم گیری کرده اید و بخاطر این وابستگی و ترس از تنهایی به این رابطه ادامه می دهید واقعیت این است که با این میزان اختلاف شما می توانید در آینده نیز مسیر مانند زمان فعلی را داشته باشید البته با مشکلات بیشتر و نیاز است که این موارد را جدی بگیرید .

دقت کنید که به امید اینکه بتوانید یکدیگر را تغییر بدهید به این رابطه ادامه ندهید و وارد پروسه ازدواج نشوید چون موضوعاتی که شما در آن اختلاف دارید به سبک شخصیتی افراد مربوط می شود که به راحتی قابل تغییر نمی باشد و طی سالهای زندگی و سبک تربیتی و تجربه شکل گرفته است.

بهتر است در این مسیر مشاوره پیش از ازدواج را دریافت کنید تا در این مسیر به هردوی شما کمکش ود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-22685741
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,908 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 99 بازدید
1 پاسخ 128 بازدید
سوال شده فوریه 11, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 256 بازدید
2 پاسخ 193 بازدید
1 پاسخ 579 بازدید
4 پاسخ 225 بازدید
2 پاسخ 78 بازدید
سوال شده اکتبر 1, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط زهرا نوروزی
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده اکتبر 2, 2022 در قبل از ازدواج توسط بی نام
...