مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

لمس سینه مادر توسط دختر 6 ساله

2,167 بازدید
سوال شده می 3, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط پرستو

با سلام و احترام

دختر 6 ساله ای دارم که حدود دو سه ماه میشه که در هرفرصتی پیدا کنه دست رو سینه من میگذاره یا موقع خواب میخواد روی سینه من بخوابه و... قبلا به هیچ عنوان اینجور رفتارهایی نداشته و حتی هیچوقت وابسته به سینه نبوده و در بچگی هم شیرمادر نخورده که وابستگی داشته باشه...لطفا راهنمایی کنید.خیلی نگرانم

2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 28, 2021 توسط دکتر علیرضا ماهینی
با سلام و وقت بخیر به شما

خب معمولا اینکار توسط کودکان قابل پیش بینی است و طبیعی خواهد بود.
ولی در سنین بالاتر ( ۸ یا ۹ سال ) اینکار غیرطبیعی است و باید این را بررسی کنید.
باید بفهمید که در خانه چه لباس هایی و کدامیک از لباس ها را میپوشید که توجه دخترتان را جلب میکند. و در صورت مشاهده دیگر از آن لباس استفاده نکنید.
لازم به نگران شدن نیست با بالاتر رفتن سن ، بچه کم رو خواهد شد و دیده نخواهد شد که به سینه های مادر نزدیک شود.
پاسخ داده شده 25 Mar 2024 توسط Mahdi1370 حرفه ای (1,460 امتیاز)
ویرایش شده 12 مارس 2024 توسط Mahdi1370
برای ترک فتیش سینه، اولین قدم پذیرش این کار فرزند بدون دعوا و سر و صداست. هر گونه مقاومتی، نتیجه عکس به بار می آورد. زمانی این کار را می خواهد بکند، در یک شرایط بدنی قرار گرفته باشید که ریلکس و منقبض نباشد. او را به حالت خود رها کنید تا هر چقدر می خواهد با سینه ها بازی کند و فشار دهد تا جایی که خود رها و تخلیه کند. در تمام مدت او را حساس نکنید و واکنش منفی انجام ندهید؛ ناراحت نشوید، تذکر ندهید، عکس العملی نشان ندهید. در دفعات بعدی، سعی کنید با روی خوش حواسش را پرت کنید. می تونید به او پیشنهاد بازی بدهید و بازی که او می گوید را انجام دهید. زمانی پیشنهاد بدهید که او رها باشد و خودتون هم 2.5 تا 3 ساعت وقت برای بازی کردن با او را داشته باشید. کودک را تشویق کنید که ارتباط بهتری با پدر خود برقرار کند و وقت بیشتری را با پدر بگذراند. سپس در موقعیت مناسب، طوری به او بفهمانید که دیگر بزرگ شده است و دیگر نباید همچین کاری کند. و این را به او بگویید که همه پستان دارند و فقط من نیستی که پستان دارم، حتی خودت هم پستان داری. اگر هم احساس می کنید که قضیه تماما وابستگی نیست و گرایش جنسی نیز وجود دارد، به نظر من دیگر اصلا با خودتون حمام نبریدش و پیشش لباس عوض نکنید و لباس های باز و لختی، ِآستین کوتاه و بی آستین و تنگ و کوتاه نپوشید.
اما مادر عزیز، اگر یکدفعه این رفتار در فرزند شما پدیدار گردید. فکر کنید و ببینید در چند وقت اخیر، چه تغییری در زندگی دخترتان ایجاد شده (حتی تغییرات عاطفی). احتمالا فرزند شما به صورت ناخودآگاه برای پایین بردن سطح اضطراب خود به دوران کودکی بازگشت کرده است و گفتن اینکه بزرگ شدی و نباید دست به این کار بزنی، متاسفانه سطح اضطراب رو بالاتر میبره و این باعث میشه دوباره همین کار رو تکرار کنه.
پیشنهاد می کنم در صورت عدم موفقیت، برای ریشه یابی و رفع مشکل از یک متخصص کمک بگيريد.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,107 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 343 بازدید
سوال شده ژوئیه 13, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 104 بازدید
سوال شده فوریه 7, 2023 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 286 بازدید
0 پاسخ 431 بازدید
سوال شده مارس 27, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 1,527 بازدید
سوال شده اکتبر 10, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 783 بازدید
1 پاسخ 1,378 بازدید
1 پاسخ 1,364 بازدید
1 پاسخ 137 بازدید
...