مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

جر و بحث و دعوا و مشکلات زیاد و ناامید شدن از زندگی کردن

105 بازدید
سوال شده می 21, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام .یک پسر 16 ساله هستم. پدر و مادر احترامشان واجبه هست ولی بعضی اوقات آدم رو با رفتارشان عذاب می دن . من مشکلم با مادرم این هست که راز دار نیست و هر اتفاقی که برای من می افته تو جمع های فامیلی یا پیش آشنا ها می ره تعریف می کنم و چندین بار هم بهش گفتم دوست ندارم بگی می گه دیگر نمی گم ولی باز دوباره همون رفتارش رو تکرار می کنه و اینکه مادرم خیلی من رو با بقیه مقایسه می کنه و مشکلم با پدرم بسیار بیشتر هست پدرم از اینکه غرور من رو بشکنه تو جمع خیلی لذت می بره قیافه من رو مسخره می کنه من رو اصلا درک نمی کنه همش مقایسه می کنم همش من رو تو جمع خرد می کنه برا همین جدیدا باهاشون بیرون نمی رم به عنوان مثال یک بار پسر عموم جر و بحث کردیم پسر عموم بهم فحش داد و روم آب دهن انداخت بعد پدرم از اون حمایت کرد یا به عنوان مثال به هر کی اجازه می ده درباره من بد گویی کنند به من القاب حیوانات رو می ده همش می گه بی عرضه هستی همش به خواهرم بها می ده و همش از اون حمایت می کنه اگه خواهرم با من جر وبحث کنه اگه حق با من باشه اما حق رو به اون می ده ولی حاضرم قسم بخورم که من بیشتر از خواهرم به پدر و مادر احترام می ذارم ولی نمی دونم چرا همش از خواهرم دفاع می کنند همه این موارد که گفت مال من هست هیچ وقت شخصیت خواهرم رو خرد نکردن یا راز هاش رو فاش نکردن نمی دونم واقعا چی کار کردم که با من اینطور برخورد می کنند اینکه جلو دوستام یا بقیه شخصیت من رو خرد می کنند وقعا ناراحت می شم حتی بعضی اوقات تو خونه باهاشون هماهنگ می کنم که فلان چیز رو نگین ولی باز میرن تو جمع می گن یا اگه یک کاری رو بلد نیستم جلوی جمع من رو به تمسخر می گیرن و می خندن و می گن برات متاسفم فلان چیز رو بلد نیستی من مشکلم این هست که جلو جمع فامیل و آشنا و یا غیر آشنا این کار رو می کنن ولی اگه همین رو تو خونه بهم محترمانه گوشزد کنن من مشکلی ندارم واقعا دیگر نمی تونم تو فامیل یا جایی برم حس می کنم آبروم رفته بار ها هم بهشون درباره این چیز ها بهشون گفتم ولی باز این رفتار رو تکرار می کنن حتی دوست دارم خودکشی کنم از زنگدگی کردن ناامید شدم واقعا موندم چکار کنم شما می گن چی  کار کنم ببخشید طولانی شد ممنون فوری پاسخ دهید .
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 21, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

 قابل درک هست که بیان مشکلات و یا دادن نظر در مقابل دیگران در مورد شخصیت شما و تحقیر کردن می تواند احساسات ناخوشایندی را برای شما ایجاد کند اما دقت کنید که گاهس پدر و ماردها از تحقیر به عنوان یک راحل برای بیان درخواست ها و نگرانی های خود استفاده می کنند هرچند که در اشتباه بودن این راحل هیچ شکی وجود ندارد اما این به معنای بی ارزشی شما برای آنها نمی باشد .

بهتر است در زمان مناسبی در احترام بدون توهین و با بیان درک نگرانی و احساسات آنها بیان کنید که این سبک رفترا هریک از آنها چه احساسی را نسبت به خودتان و نسبت به آنها برای شما ایجاد می کند تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

دقت کنید که خودکشی راحل هیچ مشکلی نمی باشد و حتی اگر پدر و مادر شما شیوه تعامل موثر را نمی دانند بهتر است شما به عنوان شخصیتی جدا از آنها مسیر رشدی خود را طی کنید در کنار احترامی که در جایگاه پدر و مارد برای آنها قائل هستید .

شما به دلیل شرایط سنی نوجوانی حساسیت بیشتری نیست به دیدگاهای اطرافیان دارید به همین دلیل ممکن است با واکنش شدید تری و دفت بیشتری به رفتارهای آنها توجه کنید .

بهتر است با توجه به داشتن افکار خودکشی ، ناامیدی و.. به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید تا در بهبود شرایط روحی و شناخت خودتان به شما کمک شود و در صورت نیاز و رسیدن به یک توافق روانشناس با خانواده شما در صورت تماسل خودت صحبت کند و در یک خانواده درمانی مشکلات و سبک برخودری و احساساتی که تجربه می شود مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانی نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88472864
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,175 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 133 بازدید
سوال شده فوریه 17, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط سجاد
1 پاسخ 79 بازدید
سوال شده می 3, 2023 در قبل از ازدواج توسط amirmajdi ممتاز (120 امتیاز)
0 پاسخ 93 بازدید
8 پاسخ 2,034 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 306 بازدید
0 پاسخ 86 بازدید
سوال شده اوت 10, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط mahgol ممتاز (100 امتیاز)
3 پاسخ 737 بازدید
1 پاسخ 21 بازدید
سوال شده 11 مارس 2024 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط f. h ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 239 بازدید
...