مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رفتار آزار دهنده * والدین

88 بازدید
سوال شده ژوئیه 13, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط امیر حسین
سلام،خسته نباشید.
من  بین پدر و مادرم گیر افتادم.رابطشون با هم افتضاحه(مشکل صد در صد از بابام هست).از 12 ماه کلا سر جمع باهم 4 ماه اشتی هستند.این موضوع اصلا برای من اهمیت نداره.چون از هر دوشون تنفرم.از هردوشون هم به شدت فراریم.
مدتی هست یک عادت مزخرف پیدا کردن سعی می کنن من رو بکشونن طرف خودشون.یعنی مادرم میگه باید طرف اون باشم.از اون ورهم بابام هم میگه طرف من باش.هر دوتا شون هم معتقدند من به طرف مقابلشون بیشتر اهمیت میدم.در صورتی که تا جایی که پای منو به بحثثشون باز نکنن من کاری باهاشون ندارم یا اصلا وقتی دعواشون میشه من میرم تو اتاق تا دست از سر من ببردارن.اگر هم دیگه پامو به بحثشون باز کنن من حرف حق رو میزنم.به صورت مستقیم یا غیر مستقیم میان میگن طرف من باش.مثلا پول میدن تا من طرفشون رو بگیرم.چند بار مستقیم بهشون که کارشون خجالت اوره اما انگار نه انگار.یه راهکار بدین از دستشون راحت بشم.خیلی روی مخم هستن.با این کار دارن تنفر من رو از خودشون بیشتر میکنن.
ددرضمن من یک پسر 16 ساله هستم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 14, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام دوست عزیز. شما بهترین عکس العمل رو در مقابل اونها انجام میدید. سعی کنید هرگز در بحثشون دخالت یا اظهار نظر نکنید. حتی اگه حق با یکی از اونهاست طرفشو نگیرید و فقط سکوت کنید و برید تو اتاقتون. این بهترین کاریه که میتونید بکنید. وقتایی که دعوا میکنن شما هندزفری بذارید و آهنگ گوش کنید و یا از خونه برید بیرون. به اهدافتون فکر کنید. فکر کردن و غصه خوردن بابت دعواهای والدین هیچ دردی رو دوا نمیکنه. ضمن اینکه دعوای اونها برای شما خیلی عذاب آور هست و برای خودشون یه موضوع عادیه. قبول دارم که این والدین شما هستند که باید مشاوره دریافت کنند ولی بهرحال ما اینجا داریم با شما صحبت میکنیم و کاری که شما میتونید بکنید بی توجهی به بحث های اونهاست. حتی اگر یک طرف خواست طرف دیگه رو سر ببره دخالت نکنید و فقط به کارهای خودتون فکر کنید. ضمن اینکه در جریان باشید که دخالت شما فقط قضیه رو وخیم تر میکنه حتی اگه طرف حق رو گرفته باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,523 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 227 بازدید
1 پاسخ 130 بازدید
سوال شده ژان 18, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 77 بازدید
2 پاسخ 308 بازدید
1 پاسخ 243 بازدید
1 پاسخ 442 بازدید
2 پاسخ 163 بازدید
سوال شده دسامبر 19, 2017 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط پرستو
3 پاسخ 454 بازدید
سوال شده دسامبر 10, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط فراموش
1 پاسخ 164 بازدید
1 پاسخ 68 بازدید
سوال شده اکتبر 21, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط مینا
...