مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عشق یک طرفه و تبدیل آن به دو طرفه و اتفاقاتی که افتاده

331 بازدید
سوال شده مارس 9, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Mahdi
ویرایش شده مارس 11, 2021
پسری ۱۷ ساله ام یک سال پیش عاشق دختری ۱۲ ساله شدم
رابطه ما فقط در حد نگاه کردن به یک دیگر در کوچه و خیابان بودچون گوشی نداشت بحرفم
اینم بگم تو این ۱ سال من اشتباهاتی داشتم مثلا با دوستام میرفتم نگاش میکردم
یکسال اینجوری گذشت یکی دوروز تو ایتا حرفیدیم که روز سوم گفت میخوام تموم کنیم من دوست نداشتم چون پدرومادرش فهمیده بودن حرف زدنشو البته منو ندونسته بودن و زده بودنش
منم هی التماس که کردم که بمون بمون اونم میگف دوست ندارم
بعد باهم کل کل کردیم بعد عصبانی شد فحشم داد و بلاک کردولی هرزگاهی تو خیابون نگام میکنه
خیلی وقت بود هم دیگرو نمیدیدیم دیروز دید  وبهم لبخندی قشنگ زد
حالا موندم چیکار کنم
خیلی دوسش دارم و قصد ازدواج باهاش دارم
لطفا چاره ای بگین عذر خواهی کنم یا همین جوری بمونم
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 17, 2021 توسط Fardin293 حرفه ای (3,100 امتیاز)
سلام،دقت کنید هر دوی شما نوجوان هستید و این شخص هم دختری ۱۲ساله هست که تازه وارد دوره نوجوانی شده و ممکن است با هیجان بسیار در برابر این ابراز علاقه ها رفتار کند.درک شما بعنوان یک نوجوان از ازدواج شاید تنها بودن کنار فرد مورد علاقه برای همیشه باشد اما دقت کنید ازدواج چیزی فراتر از با هم بودن هست و مسئولیت پذیری،رسیدن به بلوغهای فکری،اقتصادی و...نیز نیاز هست مورد توجه قرار بگیرند.
رفتار هیجانی ایشان مانند فحش دادن و بلاک کردن و هم چنین برقراری ارتباط چشمی دوباره با شما نشان از عدم تعادل رفتاری هست که یعنی هنوز در تصمیم گیری ها مردود هستند و بخاطر دوران بلوغ هیجانی برخورد می کنند.
بهتر هست وارد اینگونه روابط نشوید،چرا که برای هر دوی شما آسیب زا هست.و هر دوی شما در سنین حساس نوجوانی قرار دارید و تصمیم گیری برای ازدواج در سنین نوجوانی(تا ۲۳سال)پیشنهاد نمیشود،چرا که نوجوانان در این سنین تنها بر مبنای احساس نیاز به همدم وتامین نیاز جنسی تصمیم به ازدواج میگیرند و با شروع زندگی مشترک احساس میکنند که زندگی مشترک تنها حس نیاز به همدم و تامین نیازها نیست و اینها باعث طلاق بین زوج ها می شود.
حتما با یک بزرگتری که با او راحت هستید یا یک مشاور در این مورد صحبت کنید و راهنمایی بخواهید.
بر روی اهداف خود برای آینده متمرکز بشوید و ازدواج را به زمانی مناسب تر موکول کنید،چرا که هنوز هم برای فکر کردن درباره فرد مناسب ازدواج برای شما زمان هست و ممکن است بعد از گذر از نوجوانی معیارهای مناسب و منطقی تری را برای ازدواج مورد نظر داشته باشید و ازدواجی موفق داشته باشید.
دارای دیدگاه مارس 17, 2021 توسط Mahdi
با یه بزرگتری مشورت کرده ام و همه اونو پسندیده ان از هر لحاظ
یعنی منتظر موندن برا اون هم برام بده
درضمن اون خرداد ماه ۱۴ سالش میشه من ۱۸
پاسخ داده شده مارس 17, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما آقا مهدی

احساساتی که داری قابل احترام هست اما بهتر است به شرایط سنی خودت و این خانم نیز توجه کنی در کنار آسیب هایی که این روابط از نظر اجتماعی و عدم پذیرش خانواده ها می تواند برای هردوی شما ایجاد کند.

این خانم تازه ممکن است وارد سن نوجوانی شده باشد و خود شما نیز در اواسط نوجوانی قرار دارید و تا انتهای نوجوانی و رسیدن به هویت کامل تغییرات زیادی در افکار و احساسات و معیارهای شماها رخ می دهد پس اینکه بخواهید از زمان فعلی برای چندین سال آینده تصمیم گیری کنید مسیر اشتباه و هیجانی می باشد چون هیچ تضمینی وجود ندارد حتی اگر این خانم در زمان فعلی شما را دوست داشته باشد آینده نیز همین احساس را داشته باشد .

بهتر است در کنار احترام به احساسات خودت به خودت فرصت بیشتری بدهی در اینده در شرایط سنی و رشدی مناسب زمانی که شرایط یک رابطه هدفمند را داشتید و دوران نوجوانی نیز سپری شده بود می توانید در مورد اینگونه احساسات براساس شناخت در همان سن تصمیم گیری کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,137 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 93 بازدید
2 پاسخ 97 بازدید
2 پاسخ 324 بازدید
1 پاسخ 120 بازدید
5 پاسخ 478 بازدید
2 پاسخ 112 بازدید
6 پاسخ 935 بازدید
سوال شده نوامبر 19, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط SAMI ممتاز (160 امتیاز)
...