مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

افزایش قد در 16تا 18 سالگی چند سانتی متر ممکن است

335 بازدید
سوال شده مارس 9, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Hh
سلام من پسری 15 ساله و 6 ماهه هستم و کلاس دهمم قدم هم 167 و پدرم 175 و مادرم164 قد دارند ودایی ها هم قد نزدیک 180دارند از کوچیکی نسبت به هم کلاسی هام کوتاه قد تر بودم و توی فامیل همه به والدینم میگفتن ببرینش دکتر نبردند تا حالا که هیچ رشد قدی ندارم ولی خودم میخوام حلش کنم آیا قدم به 178 میرسه
چون پسر عموی من پدر و مادرش حداقل مادرش 10 سانت وپدرش هم نسبت به پدرم 4 سانت کوتاه تره ولی ازکوچیکی بهش رسیدن الان قدش نزدیک های 180 راسته میگن پدر و مادر خوب یه بچرو خوشبخت نیکنه و یه پدر و مادر نفهم بچرو به نابودی میکشونه همه چیمو گرفتن قدم از دست بدم میخوام دیگه تو دنیا نباشم
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 10, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که شما می خواهید رشد قدی بهتری را تجربه کنید اما در این مسیر نیاز است که شما در همین زمان که هنوز در سن بلوغ قرار دارید به متخصص غدد مراجعه کنید تا صفحه رشدی شما بررسی شود و در این زمینه به شما کمک شود که اگر صفحه رشدی شما باز می باشد در این مسیر به شما کمک شود تا بتوانید با طی کردن مسیر رشدی بهتر رشد قدی خود را ادامه بدهید .

اولین گام این است که شما به متخصص مراجعه کنید بعد از مراجعه به متخصص و اطمینان از باز بودن صفحه رشدی خود می توانید با کمک مواردی چون خواب ؛ ورزش و تغذیه کمک کنید تا این مسیر رشدی در کنار ویتامین و یا تجویزات بهتر دکتر غدد می توانید به رشد خود بهتر کمک کنید.

زمانی که صحبت از خواب کافی و مناسب به میان می‌آید، باید به خاطر داشته باشید که یکی از فاکتورهای مهم برای داشتن قدی بلند است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که حداقل ۸ ساعت خواب در طول شب می‌تواند به رشد قد کمک کند.

خواب کافی و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است، زیرا بدن هنگام خواب رشد می‌کند و بافت جدید ایجاد می‌کند. مغز ما هورمون رشد را بطور خاص هنگامی که در چرخه عمیق و آرام خواب قرار داریم آزاد می‌کند؛ بنابراین، اگر خواب کافی ندارید، این امر می‌تواند منجر به تولید مقادیر اندک از HGH شود و از این رو شما را از رشد حداکثر قد باز دارد.

خواب مناسب نیز بسیار ضروری است زیرا رشد بدن و تولید بافت‌ها در اثر خواب مناسب است. بدن ما به هنگام خواب عمیق هورمونی به نام هورمون رشد انسانی را آزاد می‌کند. بنابراین اگر خواب کافی و مناسب ندارید، ممکن است مقدار این هورمون کاهش پیدا کند و رشد قد نیز به خوبی انجام نشود.

خوردن مواد غذایی سالم برای سلامت کلی بدن بسیار ضروری است. این موضوع نقش مهمی در افزایش قد نیز دارد. برای اینکه قد بلندتری داشته باشید سعی کنید عادت‌های غذایی زیر را دنبال نمایید:

ویتامین D کافی بخورید: ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان‌ها به خصوص در کودکان است. شما می‌توانید ویتامین D را از غذاهایی همچون ماهی، قارچ، تخم مرغ، بوقلمون، توفو و لبنیات به دست بیاورید. نور خورشید نیز منبع دیگری از این ویتامین است.

کلسیم کافی مصرف کنید: مصرف کلسیم نیز برای رشد استخوان‌ها بسیار مهم است. منابع غنی از کلسیم شامل پنیر، سویا، سبزیجاتی با برگ سبز، محصولات لبنی و غلات غنی شده است.

روی بخورید: مصرف روی خود را با مصرف غذاهایی همچون نخود، مارچوبه، تخم مرغ، شکلات و صدف افزایش دهید.

انجام ورزش منظم یا بازی ورزشی مورد علاقه خود یکی از بهترین راه‌های افزایش قد است. کودکان و نوجوانان همیشه به انجام فعالیت‌های بدنی تشویق می‌شوند، زیرا این باعث تقویت روند رشد می‌شود.از جمله ورزش های کمک کننده می تواند موارد زیر باشد :

شنا کردن: یکی از تمرینات ورزشی مناسب برای افزایش قد، شنا کردن است. شنا کردن باعث رشد ماهیچه‌ها می‌شود. شما باید روزانه ۲ ساعت ورزش کنید تا از مزایای آن برخوردار گردید.

آویزان شدن: تمریناتی همچون بارفیکس نیز می‌تواند به افزایش قد کمک کند. آویزان شدن از یک میله افقی بسیار موثر است. شما می‌توانید یک میله افقی بخرید و روزانه با آن بارفیکس بزنید.

تمرینات لمس انگشت پا: لمس انگشت پا یکی از تمرینات کششی مناسب است که می‌تواند به افزایش قد کمک بکند. زمانی که برای لمس انگشتان خود خم می‌شوید، ستون فقرات کشیده می‌شود. این برنامه منظم تاثیر خوبی بر روی قد خواهد داشت.

کشش: همانند لمس انگشتان پا، کشش فوق العاده نیز روش عالی برای کمک به رشد قد است. برای انجام این تمرین کافیست به صورت صاف بایستید و دستان خود را تا جایی که می‌توانید بکشید. در همین حالت کمی به سمت عقب خم شوید. ترکیب این نوع تمرین با لمس انگشتان پا و تکرار آن می‌تواند نقش بسزایی در رشد قد داشته باشد.
دارای دیدگاه مارس 10, 2021 توسط Hh
این متن کپی شده از یه سایته که .
میخوام ببینم از 16 تا 18 سالگی چند ساینت میشه رشد کرد؟
پاسخ داده شده مارس 11, 2021 توسط بی نام

سلام sadتو وضعت خیلی بهتر از منه و اینکه بله رشد می کنه اما با ورزش و تغذیه مناسب می تونی بیشتر رشدکنی و به قد دلخواهت که 178 برسی من خودم نمی تونم تغذیه م رو عوض کنم اما ورزش رو می خوام شروع کنم یکبار به مدت یک ماه ورزش کردم دو سانت بلند شدم و خیلی برام خوشایند بود پیشنهاد می کنم تو هم ورزش کنی تا بیشتر رشد کنی 

دارای دیدگاه مارس 11, 2021 توسط بی نام
یعنی بعد از 16 رشد ممکنه چون ریش و سبیل هامم تقریبا در اومده نه کم نه زیاد معلولی رو به پایین
دارای دیدگاه مارس 19, 2021 توسط بی نام
آره ممکنه با ورزش   ......راستی پسر خاله های من رفتند پیش دکتر غدد قدشون خیلی بلند شد با قرص ویتامین
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,830 پاسخ

29,382 دیدگاه

2,153 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 61 بازدید
1 پاسخ 45 بازدید
1 پاسخ 200 بازدید
1 پاسخ 92 بازدید
سوال شده مارس 6, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بابونه
1 پاسخ 62 بازدید
1 پاسخ 23 بازدید
2 پاسخ 116 بازدید
سوال شده سپتامبر 1, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 97 بازدید
سوال شده اوت 21, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط امیرعلی ایمانی
...