مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

جدایی یا ادامه زندگی در شرایط سخت

334 بازدید
سوال شده می 3, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط B
چگونه می‌توانیم با مشاوره آنلاین به شما کمک کنیم؟
 سلام با همسرم چهار ساله که ازدواج کردیم یک پسر یک ساله داریم، با وجود تفاوت‌ها بین ما و مشکلات من بازهم زندگیمو ترجیح دادم و دارم زندگی میکنم، چندباری بحث و دعوا و کتک هم خوردم اما با وساطت و قهر کردن اومدن دنبالم برگشتم، و اینم بگم که الان بهونه شوهرم اینه که چرا اگه پول بخوام یا طلا ها رو دریغ می‌کنی در صورتی که وضع مالی بدی ندارن و در صورت مقابل من کمکی خواستم و ایشون حتی حاضر نشدن یک چک مبلغ یک میلیون به من اعتماد کنند و گفتن از برادرهات بگیر. این کم لطفی ها خیلی هست در حق من اگه بخواین میگم تک تکشون رو ، با این وجود بازهم بخاطر بچم و امید به این که حداقل ها رو محیا کنن موندم، چند روزی هست ایشون با یک لحن تحقیر و توهین از من خواستن که برم و جداشیم، و حرفشون اینه که چرا باید بقیه عمرمون رو هم تحمل کنیمومن رو مجبور کردن روند طلاق رو به جریان بندازم ، درصورتی که وقت مشاوره‌ای که برای طلاق گرفتم هم نرفتن، من بین دو راهی گیر کردم چیکار کنم اگه جدا شم آینده بچم چی میشه، با این همه مشکلات چجوری ادامه بدم. آیا جدایی کارم رو راحت می‌کنه لطفاً راهنمایی ام کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 3, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

 قابل درک هست که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی هماره می باشد اما عزیزم بهتر است باهم به چند مورد زیر بیشتر توجه کنیم تا بتونیم تصمیم گیری بهتری داشته باشیم .

1. نگرانی شما برای فرزندتون قابل احترام هست اما آیا این سبک زندگی مشترک که دائم با بحث قهر ف دعوا و توهین و گاهی حتی کتک کاری همراه می باشد چه میزان می تواند برای این کودک سازندگی داشته باشد این موضوع مهمی می باشد که بهتر است به آن فکر کنید.

2. در کنار کودکتان خود شما نیز از اهمیت برخوردار می باشد آیا این سبک زا زندگی مشترک برای شما سازندگی لازم را دارد و فکر می کنید می توانید سالها در کنار هم به این سبک زندگی کنید و این مسیر از نظر روحی برای خود شما چه میازن آسیب دارد .

3. زندگی مشترک یک مسیر دو نفره می باشد بله ممکن است مشکلات و اختلاف برای همه زوجین وجود داشته باشد اما مسی رتعاملی آنها و اینکه ایا باهم هم مسیر می باشند از اهمیت زیادی برخودار می باشد اینکه در زندگی مشترک به دنبال مقصر باشیم و یا همدیگر را سرزنش کنیم باعث می شود که یان مشکلات شدت بیشتری پیدا کند در کنار اینکه تلاش یک نفر به تنهایی نیز جوابگو نیست .

در این مسیر اگر همسر شما نیز راضی به بازسازی زندگی مشترکتان بودند می توانستیم امیدورا باشیم با جلسات زوج درمانی و ایجاد تعاملی بهتر و بررسی مشکلات و سبک شخصتیی و رفتار و اصلاحات رفتاری هریک از شما دونفر مسیر بهتری را تجربه کرد اما زمانی که ایشان تمایلی به ادامه مسیر ندارند نمی توان در این مسیر جز ماندن و تجربه شرایط گذشته و یا جدایی کاری کرد .

بهتر است برای تصمیم گیری همه جوانب را مد نظر قرار بدهید در این مسیر بهتر است یک مشاوره حضوری یا تلفنی برای بررسی دقیق تر داشته باشید تا بتوانید با کمک روانشناس و بررسی بهتر همه جوانب تصمیم گیری داشته باشید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,021 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 186 بازدید
2 پاسخ 514 بازدید
1 پاسخ 302 بازدید
سوال شده Mar 26, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
0 پاسخ 67 بازدید
سوال شده Mar 8, 2020 در مشاوره مذهبی توسط مرجان
1 پاسخ 132 بازدید
سوال شده Mar 12, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 269 بازدید
سوال شده دسامبر 14, 2018 در دوستی یا نامزدی توسط سعید
3 پاسخ 301 بازدید
1 پاسخ 117 بازدید
سوال شده ژان 16, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
0 پاسخ 157 بازدید
2 پاسخ 198 بازدید
...