مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رابطه والدين و فرزند

88 بازدید
سوال شده ژوئن 11, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط هانی
سلام. سوالم در مورد رفتار والدین مخصوصا مامانم نسبت به خودم (دختر هستم)هست. واقعا دیگه از رفتارش خسته شدم و داره روانیم میکنه. جوری باهام حرف میزنه و برخورد میکنه انگار ۱۴سالمه. من ۳۰ سالمه و مجرد و تحصیلکرده و شاغل نیستم. مامانم ۱۷ سال ازم بزرگتره ولی متاسفانه هیچگونه درکم نمیکنه تو خیلی مسائل. مثلا انجام روزانه کارهای خونه غذا پختن و تمیز کاری و غیره .هیچکدوم اینها انجامش برای من غیر ممکن نیست و راحت انجام میدم . ولی مسئله اینه که اصلا محبت کلامی و قدرداني و رفتاری نداره. که آدم دلش خوش باشه که کارها را انجام میدم برام لذت بخش باشه . نه اینکه عذاب آور. من ۱۰ تا کار انجام بدم و فقط یکی انجام ندم . جوری بد باهام رفتار میکنه و داد و بیداد و فحش میده که دیگه دلم نمیاد تو کار خونه انجام دادن مشارکت داشته باشم. که انجام ندم هم باز بدرفتاری میکنه ولی لااقل دل خودم خوشه که انجام ندادم و اینه. واین نکته را هم بگم که خودش هم کاری جز غذا پختن اون هم با منت انجام نمیده . و میگه تو هیچ کار نمیکنی . تو مسئولیت سرت نمیشه و فحش و .. منم فقط خود خوری میکنم و بعضی موقع ها هم به روش میارم که تو اصلا محبت نمیکنی و کاری انجام میدیم تشکر نمیکنی و میگه وظیفته و اینا. میگم لاقل محبت نمیکنی . دعوا هم نکن و فحش نده برمیگرده میگه حالا فحش میدم و حرفم را گوش نمیدی . با این حال که  ظرف شستن . تمیز کاری . جاروبرقی و اتو کردن و ... من انجام میدم ولی بعضی موقع ها هرروز تمیز کاری نمیکنم . بخاطر همون درک نشدن و بددهنیش .
دیگه واقعا بریدم و متاسفانه رفتاراش بدتر هم داره میشه .
من چطور میتونم به مادری که دائم بداخلاقه و بارها بهم گفته ازت بدم میاد فقط بخاطر اینکه مثل کلفت دائم براش کار نمیکنم. محبتی تو دلم ازش مونده باشه؟
راهکاری هست؟
خودم امتحان کردم اونطوری که اون دوست داره کوزت باشی و کار کنی هم انجام دادم ولی اصلا به روی خودش نمیاره که یذره  مهربونی کنه. وظیفه مسلمت میدونه انجام کارها را که اینطوری روح و جسم خودم فرسایش پیدا میکنه.
اینکه میگن مهر و محبت مادرها یه چیز دیگست کاملا دورغه  
اینم اثباتش
جفت پاهام رو جراحی کردم و دوره نقاهتم طولانی بود. جوری مامانم هر کار می‌کرد سرم منت میذاشت که موهام تقریبا سفید شده که از بس حرصم داده.
همشم دائم میگه بچه های مردم بهترند.
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 23, 2021 توسط بابک ساسانی.روانشناس بالینی و مشاور خانو
سلام
دوست عزیز کاملا مشخصه که چقدر از این نوع برخورد ناراحت هستید. موضوعی که وجود داره اینه که هر کدوم از ما به واسطه تجارب و خصوصیاتمون دارای شخصیتی هستیم که اگر این شخصیت به درستی تکامل پیدا نکرده باشه، میتونه برای دیگران اذیت کننده باشه که دقیقا همون حالتیه که برای مادر شما هم ایجاد شده.اما مشکل اینجاست که بعضی وقتها ما خودمون بواسطه تصورات اشتباه یا ترسهای درونی این شرایط اذیت کننده رو برای خودمون بیشتر می کنیم.طوری که شما هنوز در سن سی سالگی در ارتباط با مادرتون هستید، طبیعیه که این نوع نگاه رو ایجاد کنه که ۱۴ سالتونه. چون یک دختر تو سن شما بایستی تا حالا به هر طریقی مستقل میشد که متاسفانه شما این استقلالو احتمالا با بهانه های مختلف که همگی میتونه ناشی از عزت نفس پایین شما و وابستگیتون به خانواده باشه، هنوز بدست نیاوردین. مسلما شخصیت مادر شما رو اگه خودش نخواد، نمیشه عوض کرد اما این شما هستین که باید تصمیم بگیرین که واقعا میخواین شرایط رو برای خودتون عوض کنین یا ادای خواستنو در میارین. شاید چون الان احساس نیاز به مشاوره می کنید دلیل خوبی باشه که بگیم دنبال تغییر شرایطتون هستید اما تغییر بدون همت شما امکان پذیر نیست
موفق باشید

بابک ساسانی، روانشناس بالینی و مشاور خانواده
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,828 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,854 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 497 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Zahra1381 ممتاز (160 امتیاز)
2 پاسخ 155 بازدید
سوال شده دسامبر 8, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط نیایش
3 پاسخ 1,028 بازدید
5 پاسخ 246 بازدید
1 پاسخ 239 بازدید
1 پاسخ 210 بازدید
سوال شده مارس 26, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
...