مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

همزاد دارم یا نه .؟

287 بازدید
سوال شده ژوئن 23, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
دست به هر کاری میزنم نتیجه نمیده .  الان چندین ساله که برای کار و درامد دچار مشکل شدم . کار املاک انجام میدم یه چند وقت یه دفتر املاک بودم همه کار میکردن ولی قراداد ها و مشتری های من به نتیجه نمیرسید . ولی ه کار برام پیدا میشه با زحمت زیاد و درامد کم و ناچیز . تو اون کار میمونم و حتی مادرم هم اوکی هست با اون کار کم درامد ولی وقتی یه کار خوب میخوام انجام بدم حتی مادرم هم راضی نیست . روزیم بشدت کمه همیشه بی پول هستم . هیچ مالی از خودم ندارم و نتونستم پس انداز کنم . تو خوابیدن شب دچار مشکل هستم . از تنهایی مخصوصا شب ها به شدت میترسم . یک بار هم وقتی تو خونه تنها بودم ساعت سه چهار صبح از خواب پریدم و به چشم دیدم یه شخصی با موهای بلند و ظاهر معمولی واستاده بالا سرم و با هر بار پلک زدن ازم دورتر میشه و تصویرش تار تر بعد سه بار پلک زدن کلا محو شد . تو خونه خودمون بشدت احساس سنگینی فضا رو داشتم و حضور شخص دیگه ای رو حس میکردم . به شدت کار و زندگیم گره خورده . مجرد هستم با کسی هم رابطه جنسی ندارم و نداشتم تا به حال ولی به شدت تحت فشار هستم و دچار خود ارضای.  دچار پوچی و حالات افسردگی خاصی شدم
مادر من سید هست و از نسل امام حسن مجتبی
بخاطر اون مشکلی که سر صبح برام پیش اومده بود از خانمی که تو جلسه های قرآن هیئت هاشون روضه میخونه برام دعا گرفته بو  نمیدونم چی بود ولی فکر کنم یکی از سوره های قرآن بود که همیشه تو جیبم و یا کیفم هست . همیشه ونیکاد برام مینویسم و تو کیفم میزاره .ولی هیچ اثری نداشته تا به حال
[6/23, 11:45 PM] Masuodrb71: به وجود جن و دنیای ماورا اعتقاد دارم ولی سحر و جادو و طلسم رو نمیتونم قبول کنم که مثلا یه شخصی واسه چی باید من رو طلسم کنه . به چه چیز من حسادت داره که اون نداره.  چون من تو زندگیم فقط دارم شکست میخورم . اعتماد به نفسم نابود شده . هیچ کاری رو نمیتونم به تنهایی به نتیجه برسونم . چند سال پیش از یکی از دخترهای کلاسمون که اتفاقا خیلی هم تو اون جمع صمیمی بودیم باهم خوشم اومد . ولی من که دنیای اعتماد به نفس هستم نتونستم حرفم رو بزنم . بحث خجالت و حیا و این چیزا نبود . شرایط زندگی و کار و درآمدم به گونه ای شد که دیدم درست نیست با این شرایط اون بنده خدا هم بدبخت کنم و عذاب بکشه در کنار من .
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 28, 2021 توسط بی نام
چیزی به نام همزاد وجود ندارد و در نصوص دینی از آن خبری نیست . البته برخی کلمه همزاد را در مورد «جن » به کار می برند. این استعمال هر چند درست نیست ; ولی جن وجود واقعی دارد و قرآن مجید و روایات با صراحت تمام به وجود و خلقت جن گواهند. نسبت به این که از چه زمان و چگونه مسئله همزاد شایع شده است , اطلاع دقیقی نداریم ; لیکن این مسئله از عهد باستان و عقاید پیش از اسلام مطرح است. در هر صورت برخی گفته اند مقصود از همزاد، موجودی به نام جن می باشد به این معنا که غیر از انسان ها، موجودات دیگری به نام «جن ها» وجوددارند که در ردیف انسان ها و کنار آنها از آن یاد می شود نه آن که هر انسانی یک همزادی در باطن خود و یا در سایه خود داشته باشد. حرفهای در اینخصوص بدون هیچ مستند شرعی و عقلی مطرح میشود و اعتباری ندارد. ایمان راستین به قدرت خدای متعال موجب نجات انسان است. اساساً جنیان کاری به انسان ندارند و به محیط زندگی انسان ها وارد نمی شوند. جالب اینجاست که آنها در محیط هایی که انسان وجود دارد، می ترسند و از ابزار و آلات ساخت بشر وحشت دارند و در این گونه محیط ها وارد نمی شوند. در قدیم در مخروبه ها و آب انبارها که انسانی حضور نمی داشت مشاهده می شدند؛ بنابراین دلیلی برای ترس بیش از حد از چنین موجوداتی وجود ندارد. اگر هم چنین ترس و هراسی به خاطر خواندن و شنیدن داستان هایی در مورد جنیان دارید، می توانید با راهکارهایی که در این خصوص وجود دارد بر ترس خود غلبه کنید و این مشکل را حل کنید.
در روایات برای کسانی که از آزار و اذیت جنّیان می‌ترسند و برای دفع جنّ، دستورالعمل های ذکر شده است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
۱- دورى از تنهایى.
۲- تغییر مکان و محل زندگى اگر چه به طور موقت.
۳- صدقه دادن.
۴- خواندن سوره هایى از قرآن که به چهار قل معروفند: که عبارتنداز: «کافرون»، «اخلاص»، «ناس»، «فلق» و نیز خواندن آیه «و ان یکاد». برخی توصیه کرده‌اند که بهتر است بعد از نماز صبح، «آیت‌الکرسی» خوانده شود و چهار قل به ترتیب زیر خوانده شود:
اول فلق، دوم ناس، سوم کافرون، چهارم اخلاص.
۵- خواندن آیه ۸۳ سوره آل عمران با صدای بلند در مکان های ترسناک. (أَ فَغَیْرَ دِینِ اللَّهِ یَبْغُونَ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ کَرْهاً وَ إِلَیْهِ یُرْجَعُون)
۶- نوشتن دعای معروف به دعای ابودجانه، که در بحارالأنوار ج۹۱ ص: ۲۲۱-۲۲۴ آمده است.
۷- امام باقر (علیه‌السلام) برای کسی که ارواح جنیان او را اذیت می‌کردند، دستورالعمل زیر را فرمودند:
امام باقر (علیه‌السلام) به فردی که ارواح جنیان او را اذیت می‌کردند، فرمود: با فاتحه الکتاب و سوره ناس و فلق تعویذ کنید (هر کدام ۱۰ بار) و آن سوره ها را با مُشک و زعفران در جامی (ظرفی) بنویسید و برای خوردن و وضو و غسل از آن ظرف استفاده کنید. آن شخص سه روز این عمل را انجام داد و آن عارضه بر طرف شد.
۸- خواندن دعایی که جبرئیل برای دفع جن به پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) یاد داد:
«أَعُوذُ بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ الَّتِی لَا یُجَاوِزُهُنَّ بَرٌّ وَ لَا فَاجِرٌ مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ وَ ذَرَأَ وَ بَرَأَ وَ مِنْ شَرِّ ما یَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ وَ مِنْ شَرِّ ما یَعْرُجُ فِیها وَ مِنْ شَرِّ مَا یَلِجُ فِی الْأَرْضِ وَ مِنْ شَرِّ ما یَخْرُجُ مِنْها وَ مِنْ شَرِّ فِتَنِ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ وَ شَرِّ الطَّوَارِقِ إِلَّا طَارِقاً یَطْرُقُ بِخَیْرٍ یَا رَحْمَان».
۹- دور کردن شیاطین به دستور پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) که فرموند: شیطان دو نوع است: شیطان جنی و شیطان انسی. شیطان جنی با گفتن«لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیم » دور می‌شود و شیطان انسی با فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد از انسان دور می‌شود.
۱۰- برای پناه بردن از شر شیطان و جن «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» بگویید و سوره ناس و فلق و «آیت‌الکرسی» را بخوانید.
۱۱- نوشتن آیت الکرسی و نصب آن در منزل.
۱۲- نگهداری قرآن در منزل.
۱۳- نوشتن سوره جاثیه و همراه داشتن آن و یا قرار دادن زیر بالشت به هنگام خواب.
۱۴- نگهداری اسپند در منزل؛ می‌توان از آویزهای تزئینی که با اسپند ساخته می‌شود، استفاده کنید.
با استفاده از این راهکارها هیچ چیزی شما را تهدید نخواهد کرد و باید ترس تان از جن از بین برود. اگر هم ترس تان هنوز باقی است باید با آن مقابله کنید تا مشکلی برای تان ایجاد نشود.
پاسخ داده شده ژوئن 28, 2021 توسط بی نام
اگر رزق و روزی فراوان می خواهید، بسم الله!
آنچه باید از آن به عنوان اولین عامل توسعۀ رزق نام برد، تلاش و کوشش برای تحصیل معاش است، ولی در آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(علیهم‌السلام) عوامل دیگری نیز وجود داردکه رعایت آنها موجب گشایش در روزی انسان است.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تبیان نوشت: یکی از موضوعاتی که امروزه بسیاری از مردم خواسته و ناخواسته در زندگی با آن دست و پنجه نرم می کنند و به هر نحوی با آن در ارتباط هستند، موضوع رزق و روزی و درآمد و خلاصه پول که به تعبیری عده ای می گویند"چرک کف دست" می باشد.
عده ای از کمبود ان در زندگی برای گذران حداقل های زندگی می نالند و عده ای نیز از زیادی آن نمی دانند که چه باید بکنند ...
در این فرصت بر آن شده ایم که طبق آیات و روایات، راه هایی معنوی را معرفی کنیم که در افزایش رزق و روزی مؤثر بوده و توصیه شده اند.
با ما همراه باشید ...

تقوا داشته باش، غمت نباشد
خداوند متعال در آیه ۳ طلاق می‌ فرماید: «وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّاللّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللّهُ لِکُلِّ شَیْء قَدْراً / و او را از جائى که گمان ندارد روزى مى دهد، و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را مى کند. خداوند فرمان خود را به انجام مى رساند، و خدا براى هر چیزى اندازه اى قرار داده است!»

توکل کن، خدا کفایتت می کند
دومین نکته «توکل» است، قرآن کریم در ادامۀ آیۀ ۳ طلاق می‌فرماید: «وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»(کسی‌که توکل به خداوند داشته باشد، خداوند او را از همه جهت کفایت می‌کند) و یکی از جهاتی که خدا بنده‌اش را کفایت می‌کند، در بحث رزق و روزی است.

پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: سرعت تأثیر اطعام دیگران برای جلب روزی، از چاقویی که گوشت را می‌بُرَد بیشتر است و امام ****(علیه‌السلام) نیز فرمودند: وقتی مهمان بر شما وارد می‌شود با خودش از سوی خدا رزق فراوان و برکت می‌آورد و وقتی هم که از خانه بیرون می‌رود، خارج می‌شود در حالی‌که گناهان شما پاک می‌گردد.(الکافی، ج۲، ص۲۰۲.)

 

خوش اخلاق باش
امام‌****(علیه‌السلام) فرمودند: «حُسْنُ الْخُلُقِ یَزِیدُ فِی الرِّزْقِ»؛ خوش‌رفتاری رزق انسان را زیاد می‌کند.

از دعا غافل نشو
دعا کردن در درگاه الهی، نوعی طلب رزق است. خداوند در آیۀ ۳۲سورۀ نساء می‌فرماید: «وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ»(به‌وسیلۀ دعا، فضل الهی را درخواست کنید)
امام علی علیه السلام چه خوش فرمود: «وَاسْتَعَنْتَهُ عَلَی اُمُورِکَ وَسَأَلْتَهُ مِنْ خَزائِنِ رَحْمَتِهِ ما لا یَقْدِرُ عَلَی اِعْطائِهِ غَیْرُهُ مِنْ زِیادَهِ الاَْعْمارِ وَصِحَّهِ الاَْبْدانِ وَسَعَهِ الاَْرْزاقِ ثُمَّ جَعَلَ فِی یَدَیْکَ مَفاتِیحَ خَزائِنِهِ بِما أَذِنَ لَکَ مِنْ مَسْأَلَتِهِ فَمَتی شِئْتَ اسْتَفْتَحْتَ بِالدُّعاءِ أَبْوابَ نِعْمَتِهِ وَاسْتَمْطَرْتَ شَآبِیتَ رَحْمَتِهِ؛ از او (خدا) در کارهایت استعانت می جویی و از خزائن رحمتش چیزهایی می خواهی که جز او کسی قادر به اعطای آن نیست، مانند: عمرهای بیش تر، سلامتی بدنها و وسعت روزیها. خداوند کلیدهای خزائن اش را در دست تو قرار داده است؛ زیرا به تو اجازه داده که از او درخواست کنی؛ بنابراین هر گاه خواستی می توانی به وسیله دعا درهای نعمت خدا را بگشایی و باران رحمت خدا را فرود آوری.»

نگو ندارم، اطعام کن
پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: سرعت تأثیر اطعام دیگران برای جلب روزی، از چاقویی که گوشت را می‌بُرَد بیشتر است و امام ****(علیه‌السلام) نیز فرمودند: وقتی مهمان بر شما وارد می‌شود با خودش از سوی خدا رزق فراوان و برکت می‌آورد و وقتی هم که از خانه بیرون می‌رود، خارج می‌شود در حالی‌که گناهان شما پاک می‌گردد.(الکافی، ج۲، ص۲۰۲.)

سخت نگیر!
ششمین عامل توسعه رزق «آسان‌گرفتن» است، امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) فرمودند: آسان‌گرفتن نسبت به دیگران، باعث جلب روزی می‌شود.(غرر الحکم و درر الکلم، ص۴۰۵.)، هفتمین نکته تدبیر نیکو است، امام علی(علیه‌السلام) در روایتی می‌فرمایند: برنامه‌ریزی درست، مال کم را رشد می‌دهد، یعنی رزق انسان را زیاد می‌کند و بی‌برنامگی و اسراف هم مال را -هر قدر هم زیاد باشد- از بین می‌برد.(غرر الحکم و درر الکلم، ص۳۴۵.)

نیت خوب یعنی داشتن حسن فاعلی که خود نشانه ای از ایمان و اخلاص است، از علل و عوامل افزایش روزی است. نیت خوب و خوش خویی در کنار هم مهم ترین عواملی است که امیر مومنان علی(علیه السلام) به آنها اشاره داشته و می فرماید: انسان، با نیت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوی آن است، از زندگی خوش و امنیت محیط و روزی زیاد، دست می یابد. (غررالحکم، ح ۱۰۷۰۷)

 

دائم الوضو باش
«دائم‌الوضو بودن» هشتمین عامل است، پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به شخصی فرمودند: اگر دائم‌الوضو باشی، رزقت توسعه پیدا می‌کند.

نداری هم صدقه بده
رسول گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند: «أَکْثِرُوا مِنَ الصَّدَقَةِ تُرْزَقُوا»؛ زیاد صدقه بدهید تا رزقتان زیاد شود، حتی در بعضی از روایات می‌فرمایند: همان وقتی هم که رزقتان تنگ است، [باز] مقدار کمی را صدقه بدهید، این کار در توسعۀ رزق شما مؤثر است.

سحر خیز باش
پیامبر(صلی الله و علیه وآله) با اشاره با عامل دیگری چون سحرخیزی می فرماید که چنین عملی موجب برکت بخشی به رزق می شود. ایشان در این باره می فرماید: باکروا طلب الرزق و الحوائج فان الغدو برکه و نجاح؛ در پی روزی و نیازها، سحرخیز باشید؛ چرا که حرکت در آغاز روز و سحر خیزی مایه برکت و موفقیت است. (المعجم الاوسط، ج ۷، ص ۱۹۴، حدیث ۷۲۵۰)

نیتتو خوب کن
نیت خوب یعنی داشتن حسن فاعلی که خود نشانه ای از ایمان و اخلاص است، از علل و عوامل افزایش روزی است. نیت خوب و خوش خویی در کنار هم مهم ترین عواملی است که امیر مومنان علی(علیه السلام) به آنها اشاره داشته و می فرماید: انسان، با نیت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوی آن است، از زندگی خوش و امنیت محیط و روزی زیاد، دست می یابد. (غررالحکم، ح ۱۰۷۰۷)

مشکل اصلی بسیاری از افراد «بی پولی» نیست؛ بلکه «بی اعتقادی» است.
ناگفته نگذاریم که تحقق وعده خداوند در روزی رسانی به انسان ها و از جمله زوج های جوان، مشروط به تدبیر، تلاش، میانه روی و… است که در جای خود باید مورد بحث قرار گیرد.

 

نترس، ازدواج کن
«ازدواج» به عنوان دهمین عامل افزایش رزق شمرده شده است، قرآن کریم می‌فرماید: «إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ»؛ بی‌همسران خود را همسر دهید و اگر تنگ‌دستند، خداوند آنان را از فضل خویش بی‌نیاز خواهد کرد، و خدا گشایش‌گر داناست.(نور، ۳۲)
پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در توصیه ای همگانی خطاب به همه جوانان می فرمایند: «اِتَّخِذُوا الاَْهْلَ فَاِنَّهُ أَرْزَقُ لَکُمْ؛ خانواده تشکیل دهید تا رزق شما فراوان شود.» ایشان در جای دیگری فرموده اند: «إِلْتَمِسُوا الرِّزْقَ بِالنِّکاحِ؛ با ازدواج، رزق [خود] را طلب کنید.»
تعجب نکنید، الان فاصله زیاد بین فرهنگ دینی و فرهنگ عامی دیده می شود. بدون تردید، یکی از علل سخت شدن ازدواج ها و افزایش سن ازدواج و به دنبال آن، گسترش نابسامانیهای اخلاقی و اجتماعی، فساد و فحشا و فشارها و اضطرابهای روحی روانی، فاصله گرفتن از فرهنگ دینی و تردید در وعده های خداوند و نگرانی از وضعیت آینده است. مشکل اصلی بسیاری از افراد «بی پولی» نیست؛ بلکه «بی اعتقادی» است.
ناگفته نگذاریم که تحقق وعده خداوند در روزی رسانی به انسان ها و از جمله زوج های جوان، مشروط به تدبیر، تلاش، میانه روی و… است که در جای خود باید مورد بحث قرار گیرد
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,065 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,415 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 115 بازدید
سوال شده اکتبر 6, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 163 بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
1 پاسخ 110 بازدید
سوال شده می 12, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
1 پاسخ 474 بازدید
سوال شده می 11, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط ابراهیم
8 پاسخ 2,042 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 296 بازدید
3 پاسخ 385 بازدید
2 پاسخ 165 بازدید
...