مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام من استرس مزمن دارم و همیشه استرس دارم 11 ساله از 5 سالگی

289 بازدید
سوال شده ژوئن 30, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
که بچه بودم من متاسفانه نمی تونم بیام پیش مشاور اگه میشه بهم کمک کنید همینجا
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 30, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر اگر اضطراب شما سالها وجود دارد و بر روند زندگی شما تاثیر منفی دارد و عملکرد شما را تحت تاثیر قرار داده است نیاز است که برای درمان اقدام کنید چون در روان شما آنچه تجربه می شود از اهمیت برخودار می باشد و بر اساس یک سری راحل کلی نمی توان درمان داشت .

اضطراب می تواند در اختلالت زیادی چون وسواس ، اضطراب مدرسه ، اضطراب اجتماعی ، اضطراب فراگی،ptsd و... تجربه شود پس نیاز است که دقیقا شرایط و موقعیت های اضطرابی شما بررسی شود در کنار افکار و احساساتی که تجربه می کنید تا بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم تا نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

یکی از شایع‌ترین علایم استرس و اضطراب، وجود نگرانی مفرط است در همه موقعیت ها که ما آن را اضطراب فراگیر می نامیم. نگرانی مرتبط با استرس و اضطراب به رویدادهای ایجادکننده آن مربوط نیست و به طور طبیعی در پاسخ به شرایط عادی و روزمره رخ می‌دهند. با در نظر گرفتن معیارهای تشخیص علایم استرس و اضطراب فراگیر، این نوع نگرانی باید در بیشتر روزها و حداقل به مدت شش ماه رخ دهد و کنترل آن نیز دشوار باشد تا بتوان آن را از علائم اختلال به شمار آورد.

همچنین این نگرانی‌ها بسیار شدید هستند، و متمرکز شدن و انجام وظایف روزانه را نیز دشوار سازد.

هنگامی که شخصی احساس اضطراب می‌کند، دستگاه سمپاتیک وی به شرایط فرامحرک می‌رود. این امر موجب مجموعه تاثیراتی در سراسر بدن مانند ضربان بالا، عرق‌کردن کف دست، لرزش دست‌ها و خشکی دهان در فرد می‌شود. این علایم استرس و اضطراب به این دلیل رخ می‌دهد که مغز اعتقاد دارد که خطری در حال وقوع است و بدن شما را برای واکنش به تهدید آماده می‌کند. در این شرایط، بدن شما خون را از سیستم گوارشی دور کرده و آن را به ماهیچه‌هایی که برای دویدن و جنگیدن به آنها نیاز دارید هدایت می‌کند. همچنین ضربان قلب شما را افزایش داده و قدرت حواس شما را افزایش می‌دهد.

بیقراری به ویژه در کودکان و نوجوانان یکی دیگر از علایم استرس و اضطراب است. هنگامی که شخصی بیقرار است، اغلب آن را به عنوان احساس "بی‌تابی" یا "دلیلی ناخوشایند برای تحرک" توصیف می‌کند.

افراد مبتلا به اضطراب دشواری و مشکل بودن تمرکز کردن را گزارش کرده‌اند پس داشتن اضطراب بالا باعث می شود که عملکرد شما در درس و عملکردهای اجتماعی کاهش یابد .

تغییرات جسمی و یا تحریک پذیری بالا نیز می تواند از علایم دیگر اضطراب باشد اما نیاز است که حتما شرایط بدنی و روحی شما و همچنین اتفاقاتی که تجربه کرده اید مورد بررسی دقیق قرار گیرد .
دارای دیدگاه ژوئن 30, 2021 توسط بی نام
خیلی ممنونم ............................
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,164 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 357 بازدید
1 پاسخ 137 بازدید
...