مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کمبود محبت نوجوان

104 بازدید
سوال شده ژوئیه 7, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام من پسری ۱۵ ساله هستم ، حدود ۱۰ سال تک فرزند بودم ، الان یک برادر ۵ ساله دارم . در بیشتر این ۱۰ سال هیچ دوستی نداشتم . پدر و مادرم هر دو شاغل هستند و انرژی لازم را برای من نداشتند ، رفته رفته با اتفاقاتی که افتاد اعتماد من نسبت به پدر و مادرم کمتر شد و الان به جایی رسیدم که کل مکالمه ما در سلام و خداحافظ و بیا غذا بخور خلاصه شده. در مدرسه تنها بودم و در خانه نیز تنها . هر چند الان دوستانی دارم اما به شدت احساس کمبود محبت دارم . احساس میکنم به فردی نیاز دارم که به اندازه چند سال به او محبت کنم و دریافت کنم . با این وجود سعیم رو کردم که این حس تاثیری در پیشرفتم نداشته باشه و ظاهرم رو حفظ کردم و از نظر بقیه مشکل خاصی ندارم اما از درون احساس تنهایی میکنم ، نه به معنای دوری از خدا که تنها کسی که همیشه با من بده خداست ، بلکه نیاز به یک انسان تا کمک کنم و کمکم کنه، به نظر شما چه کاری میشه انجام داد ؟تا این مشکل حل بشه .
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 7, 2021 توسط بی نام
فقط رل نزن

داغون تر از اینی که هستی میشی
پاسخ داده شده ژوئیه 8, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نیاز به محبت و توجه در هرانسانی یک امر طبیعی هست اما در این مسیر نیاز است که شما در ارتباط خود با هر شخصی نسبت به جایگاهی که دارند پیش بروید مثلا اینکه شما اگر رابطه دوستی هم داشته باشید بازهم جایگزین روابط شما با مادر و پدر و یا روابط با همسالان نمی شود .

در این مسیر بهتر است که شما در زمان مناسبی در احترام به پدر و مادر خود بیان کنید که چه احساسات و توقعاتی دارید و صحبت های آنها را نیز بشنوید در کنار اینکه نیاز است که گروه همسالان خود را نیز تجربه کنید در کنار اینکه در آینده نیز برای ارتباط با جنس مخالف نیز از نظر رشدی و سنی آماده خواهید شد و سرمایه گذاری عاطفی لازم را در این رابطه خواهید داشت اما بازهم قرار نیست که همه زندگی و احساسات شما را شامل شود پس بهتر است که در با هر فردی در همان قسمت از نیاز و ارتباطی که قرار دارد سرمایه گذاری عاطفی داشته باشید تا با مشکلی در این مسیر روبرو نشوید.
پاسخ داده شده ژوئیه 8, 2021 توسط هومن حرفه ای (460 امتیاز)
ببین منم هم سن تو هستم . اول از از همه باید بگم که سعی کن آدم اجتماعی باشی. با بقیه حرف بزنی . هر کسی رو میبینی سلام بگی. از کسی که دختر باشه نترسی و خجالت نکشی.می دونم سخته ولی زود خوب میشه. اگه با کسی حرف زدی و محل نذاشت بهت ، خب برو با یکی دیگه حرف بزن . سعی کن که تو اولین کسی باشی که به کسی پیشنهاد دوستی میده. مخصوصا اگه توی یه مدرسه جدید هستی و دوستی نداری. نگران هم نباش اگه جواب نداد که  برو با یکی دیگه دوست بشو.اگه هم دیدی کسی که باهاش داری دوست میشی ، بعد چند ساعت از اخلاقیات و طرز صحبتش خوشش نیومد ، خب بازم با یکی دیگه حرف بزن. از سوتی دادن نترس . همه سوتی میدن یا کسایی هم که سوتی نمیدن در حرف زدن، قبلا هزاران بار سوتی میدادن. سعی کن اگه زبانت خوبه تو استریم های مختلف مثل گیم و جاست چت و غیره حرف بزنی برای شروع. یا مثلا از سایت ها و استریم های ایرانی .ولی حواست باشه که جامعه از همه نوع آدم تشکیل میشه.هم آدم های خوب و با ادب داره هم آدم های بی شعور . سعی کن با آدم های بد همنشینی نکنی و دوست نشی.اگر هم شدی، خجالت نکش و کم کم خودتو ازشون دور کن. موفق باشی.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,660 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 137 بازدید
1 پاسخ 97 بازدید
2 پاسخ 690 بازدید
سوال شده دسامبر 21, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط تنهایی حرفه ای (340 امتیاز)
3 پاسخ 106 بازدید
سوال شده دسامبر 21, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Alone.
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده مارس 11, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط یگانه
0 پاسخ 74 بازدید
2 پاسخ 66 بازدید
سوال شده اکتبر 24, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط 69**313 ممتاز (140 امتیاز)
1 پاسخ 250 بازدید
سوال شده ژوئیه 9, 2022 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
...