مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خیلی سردرگمم و خستم می‌خوام بمیرم

335 بازدید
سوال شده سپتامبر 19, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط رز
سلام. من ۱۷ سالمه و خیلی وقته که دارم با کشتن خودم یا نکشتن خودم زجر میکشم. راستش قبلنا آدم هایی از خانواده و دوستام بودن که همیشه پیشم بودن و منو درک میکردند و قضاوت نمیشدم. اما بعد از اینکه بزرگتر شدم همه ازم انتظار دارن و همه چیزم رو قضاوت میکنن. خلاصه که صد درصد تنها شدم و این برای من رسما سمه چون وحشتناک آدم اجتماعی و برون‌گرا هستم.
مشکل بزرگ و اصلی زندگیم تقریبا یک سال پیش شروع شد. زمانی که میخواستم تغییر رشته بدم و برم ریاضی چون به دروس ریاضی فیزیک علاقه خیلی زیادی داشتم و مطمئن بودم که با علاقه به همه چیز میرسم اما خب زمونه و خانواده رحم نداشتند. خلاصه که با اخبار رشته تجربی موندم و خیلی تلاش کردم خودمو با جو بچه های دیوونه تیزهوشان و بالاخره کنکور وفق بدم. درسا سخت، منم که متنفرم با آموزش آنلاین و تنهایی.
یه فاجعه بشری بود. کل سال به خودم گفتم که : تحمل کن! آیتم تموم میشه. کلا یک سال و نیمه و.....
اما هم خیلی دیر گذشت و هم من درسام روز به روز بدتر شد و استرس وحشتناک گرفتم. تابستون خودمو با کلاس‌های مدرسه خفه کردم تا یکم جبران کنم اما وضعم هیچ فرقی نمیکنه. نه علاقه دارم نه اشتیاق و الان هم دیگه از ریاضی فیزیک متنفرم!!!
هیچ علاقه ای به هیچ رشته یا چیزی ندارم. کل روز یا خوابم یا دارم میخورم. از استرس دست و پام یخ زدن و دل درد های وحشتناک گرفتم.
خیلی خیلی سردرگمم و نمیدونم که آلان باید چیکار کنم و آینده هم باید چیکار کنم ‌‌.....
خیلی خیلی خیلی حالم بده و از هیچکسی هم نمیتونم کمک بگیرم. ممنون میشم اگر راهی روشی یا پیشنهاد بدید که چیکار کنم یا چه تغییراتی به زندگیم بدم که بتونم دوباره رو پاهام بایستم و ذهنم اونقدری قوی بشه که بتونم رشتم و حتی آینده و آرزو هامو انتخاب کنم.
خیلی ممنون
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 20, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما رز جان

ببین عزیزم درک میکنم که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما در این مسیر نیاز است که شما حتما به روانشناس مراجعه کنید چون شما نمی توانید دنیای بیرون  را تغییر بدهید اما می توانید با بهبود شرایط روحی خودتان مسیر رشدی بهتری را تجربه کنید در کنار اینکه با انعطاف پذیری با همین محیط بیرونی می توانید مسیر رشدی خودتان را طی کنید .

در این مسیر پیشنهاد من به شما مراجعه به روانشناس و طی کردن این جلسات برای بهبود شرایط روحیتان می باشد تا بتوانی مسیر رشدی بهتری هم تجربه کنید.
دارای دیدگاه سپتامبر 20, 2021 توسط رز
خیلی خیلی از شما ممنونم که پاسخ دادید. اما راستش الان خانواده و خودم آماده روانشناسی رو نداریم و من چندین نفر رو امتحان کردم و اکثرا راه حلی نداشتن و منو بدتر گیج کردند. اگر شما کسی رو سراغ دارید ممنون میشم که معرفی بفرمایید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,939 کاربر

سوالات مشابه
29 پاسخ 31,413 بازدید
5 پاسخ 917 بازدید
1 پاسخ 289 بازدید
4 پاسخ 441 بازدید
3 پاسخ 269 بازدید
سوال شده فوریه 21, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط makan
2 پاسخ 394 بازدید
4 پاسخ 408 بازدید
...