مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

برای افزایش قد چه کنم

126 بازدید
سوال شده اکتبر 1, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط تینا
سلام من دختر هستم ۱۶ سال و ۸ ماه سنمه
از دوسال پیش ۱۵۳ قدم هستش مونده چیکار کنم ؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 2, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما تینا جان

در این مورد در اول نیاز است که شما به متخصص غدد مراجعه کنید چون نیاز است که صفحه رشدی شما بررسی شود در صورتی که صفحه رشدی شما باز باشد یعنی امکان رشد بیشتر قدی برای شما وجود دارد و در این حالت در کنار انجام دستورات پزشک توجه به ورزش، تغذیه و خواب می تواند در مسیر رشد بهتر به شما کمک کند.

۱. خواب کافی: وقتی صحبت از خواب آرام می‌شود، ناگفته پیداست که این یکی از مهمترین عوامل رشد سالم است. تحقیقات نشان می‌دهد که نوجوانان در حال رشد حداقل به ۸ ساعت استراحت شبانه نیاز دارند، ۱۱ ساعت می‌تواند در تقویت رشد سالم بسیار مؤثر باشد.

خواب کافی و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است، زیرا بدن هنگام خواب رشد می‌کند و بافت جدید ایجاد می‌کند. مغز ما هورمون رشد را بطور خاص هنگامی که در چرخه عمیق و آرام خواب قرار داریم آزاد می‌کند؛ بنابراین، اگر خواب کافی ندارید، این امر می‌تواند منجر به تولید مقادیر اندک از HGH شود و از این رو شما را از رشد حداکثر قد باز دارد.خوشبختانه روش‌های بسیاری برای داشتن خواب خوب وجود دارد. برای شروع، مطمئن شوید که زمان خود را مدیریت می‌کنید و زمان کافی برای خواب شبانه اختصاص داده اید. دوماً، یک محیط خواب مناسب برای خود ایجاد کنید. تمامی فاکتورهایی که باعث تداخل در خواب می‌شود را حذف کنید.

2.تغذیه سالم برای رشد مناسب کاملاً ضروری است، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما برای رشد و نمو کامل دریافت می‌شود. نکته اصلی تغذیه سالم، پایبندی به یک رژیم غذایی متعادل و اجتناب از مصرف غذا‌های نا سالم است. برای رشد حداکثری قد، باید عادات غذایی زیر را در نظر داشته باشد:

کلسیم کافی مصرف کنید: مصرف کلسیم نیز برای رشد استخوان‌ها بسیار مهم است. منابع غنی از کلسیم شامل پنیر، سویا، سبزیجاتی با برگ سبز، محصولات لبنی و غلات غنی شده است.

روی بخورید: مصرف روی خود را با مصرف غذاهایی همچون نخود، مارچوبه، تخم مرغ، شکلات و صدف افزایش دهید.

منیزیم:کلسیم، برای فعالیت، به ویتامین D نیاز دارد و عملکرد ویتامین D هم در نبود منیزیم، مختل می شود. منیزیم، یکی از اجزای اصلی استخوان سازی است. آرد کامل گندم، برنج سبوس دار، تخمه آفتابگردان، مغز دانه ها و ... از منابع مهم منیزیم هستند. متاسفانه مصرف بالای نمک و سدیم که در رژیم غذایی کودکان امروزی بسیار شایع است باعث دفع منیزیم از بدن می گردد.

ویتامین A:این ویتامین نه فقط در فرایند بینایی و عملکرد صحیح سیستم ایمنی بلکه در رشد و ترمیم استخوان ها نیز دخالت دارد.

3.اگر بدن به صورت فیزیکی فعال باشد، به مواد مغذی بیشتری نیاز خواهد داشت. در نتیجه افزایش مصرف مواد مغذی به رشد بیشتر کمک می‌کند.

همچنین شرکت در تمرینات ورزشی می‌تواند تولید هورمون‌های رشد را تحریک کند. زمانی که تمرینات ورزشی با رژیم غذایی سالم و خواب کافی ترکیب می‌شود، افزایش قد سریع‌تر خواهد بود. برخی از ورزش‌های مفید عبارتند از:

شنا کردن: یکی از تمرینات ورزشی مناسب برای افزایش قد، شنا کردن است. شنا کردن باعث رشد ماهیچه‌ها می‌شود. شما باید روزانه ۲ ساعت ورزش کنید تا از مزایای آن برخوردار گردید.

•کشش فوق العاده مانند رساندن دست به انگشتان پا، یک تمرین عالی دیگر است که احتمالاً به شما کمک می‌کند قد بلندتر شوید. برای انجام این تمرین ساده، بایستید و دست‌های خود را تا جایی که می‌توانید بالا سر خود بکشید.

آویزان شدن: تمریناتی همچون بارفیکس نیز می‌تواند به افزایش قد کمک کند. آویزان شدن از یک میله افقی بسیار موثر است. شما می‌توانید یک میله افقی بخرید و روزانه با آن بارفیکس بزنید.

تمرینات لمس انگشت پا: لمس انگشت پا یکی از تمرینات کششی مناسب است که می‌تواند به افزایش قد کمک بکند. زمانی که برای لمس انگشتان خود خم می‌شوید، ستون فقرات کشیده می‌شود. این برنامه منظم تاثیر خوبی بر روی قد خواهد داشت.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,100 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 472 بازدید
سوال شده نوامبر 5, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 453 بازدید
2 پاسخ 430 بازدید
2 پاسخ 115 بازدید
سوال شده سپتامبر 1, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده اوت 21, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط امیرعلی ایمانی
3 پاسخ 114 بازدید
سوال شده ژوئن 7, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط mz
1 پاسخ 144 بازدید
...