مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

قدکوتاه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

44 بازدید
سوال شده اکتبر 4, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سلام خسته نباشد من پسر ۱۶ساله هستم قدم ۱۷۵ یک سال هست ک قدم اصلا تعغیرنکرده مشکلش چیه
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 4, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در اول اینکه این قد برای یک آقا کاملا نرمال می باشد اما خب اینکه رشد قدی شما متوقف شده است نیاز به بررسی توسط متخصص غدد دارد تا بتوان در این مورد نظری بیان کرد .

در این مسیر اگر صفحه رشدی شما باز باشد خب فاکتورهای زیادی می تواند در توقف رشد قدی شما تاثیر داشته باشد از جمله خواب، تغذیه، نبود ورزش برای تحریک هرمون های رشد و یا شرایط جسمی و حتی اگر داروی خاصی مصرف می کنید مصرف دارو می تواند تاثیر گذار باشد در اولین گام بهتر است به متخصص غدد مراجعه کنید در صورتی که صفححه رشدی شما باز بود می توانید دلیل این توقف رشد قدی را بررسی کنید.شرکت در تمرینات ورزشی منظم یا بازی کردن ورزش‌های مورد علاقه می‌تواند بهترین روش برای افزایش قد باشد. حتی اگر سن ۱۸ سالگی را رد کرده اید می‌توانید با افزایش ورزش چند اینچ بلندتر شوید. دانشی که در مورد تاثیر ورزش بر روی افزایش قد وجود دارد بسیارساده است.

اگر بدن به صورت فیزیکی فعال باشد، به مواد مغذی بیشتری نیاز خواهد داشت. در نتیجه افزایش مصرف مواد مغذی به رشد بیشتر کمک می‌کند.همچنین شرکت در تمرینات ورزشی می‌تواند تولید هورمون‌های رشد را تحریک کند.البته همه این موراد بستگی به باز بودن صفحه رشدی شما دارد.در این مسیر توجه به تغذیه اهمیت دارد گر شیوه زندگی فردی شما به گونه ای باشد که غذاهای سالم کمتر مصرف کند و بیشتر به خوردن فست فودها، غذاهای کنسروی و غیره تمایل داشته باشید، خود را در معرض ابتلا به انواع بیماری های غیرواگیر و اختلال در رشد طبیعی جسم قرار داده اید. بنابراین داشتن الگوهای غذایی سالم و با مصرف متعادل چهار گروه خوراکی اصلی در روز، می توانیم رشد طبیعی و بدن سالمی داشته باشیم. علاوه بر این، باید خودمان را به مصرف متعادل و به اندازه نیاز شیر و لبنیات کم چرب، نان و غلات سبوس دار و تهیه شده با آرد کامل، سبزی ها و صیفی جات تازه و سالم و گوشت های کم چرب عادت دهیم.زمانی که صحبت از خواب کافی و مناسب به میان می‌آید، باید به خاطر داشته باشید که یکی از فاکتور‌های مهم برای داشتن قدی بلند است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که حداقل ۸ ساعت خواب در طول شب می‌تواند به رشد قد کمک کند.

خواب مناسب نیز بسیار ضروری است، زیرا رشد بدن و تولید بافت‌ها در اثر خواب مناسب است. بدن ما به هنگام خواب عمیق هورمونی به نام هورمون رشد انسانی را آزاد می‌کند؛ بنابراین اگر خواب کافی و مناسب ندارید، ممکن است مقدار این هورمون کاهش پیدا کند و رشد قد نیز به خوبی انجام نشود.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,537 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 32 بازدید
سوال شده سپتامبر 1, 2023 در مشاوره خانواده آنلاین توسط 2284827640 ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 103 بازدید
1 پاسخ 261 بازدید
1 پاسخ 135 بازدید
1 پاسخ 141 بازدید
1 پاسخ 192 بازدید
سوال شده مارس 1, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 157 بازدید
...