مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رشد قد در ۱۵سالگی

367 بازدید
سوال شده ژان 12, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط احسان
سلام من ۱۵سال و۱۰ماهمه و یک ساله که رشد نمیکنم و قدم ۱۶۸هستش و قد خانواده مادرم قد بلند هستش و دوتا پسر خاله هام از من ۱۰سانت بلند تر هستن البته یکیشون سه ماه از من بزرگه و اون از من ۷سانت بلند تره ولی اون هنوز داره رشد میکنه و قد خانواده پدرم هم کوتاه نیست تقریبا هم قد من هستن و اینم بگم که من سه ساله خودارضایی میکنم و دوهفته هست که تو ترکم میخواستم بدونم آیا خودارضایی باعث توقف رشد قد من شده؟یا آیا من با مراجعه به پزشک غدد میتونم دوباره به رشد قدیم دست پیدا کنم؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 13, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
اسلام به شما دوست عزیز

در این مورد بهتر است به صورت حضوری به متخصص غدد مراجعه کنید چون نیاز است که صفحه رشدی شما بررسی شود در صورت باز بودن صفحه رشدی می توانید با کمک متخصص و توجه بیشتر به ورزش، خواب، تغذیه سالم مسیر رشد قدی بهتری را تجربه کنید.

در این مسیر اینکه خودارضایی تاثیر بر رشد قدی دارد تا به حال هیچ پژوهش علمی آن را تایید نکرده است اما با توجه به اینکه خودارضایی انرژی زیادی از بدن می گیرد خب در دفعات زیاد تکرار این رفتار این احتمال را می دهند که باعث کاهش انرژی لازم برای رشد شود اما این تنها یک احتمال است اما در هرصورت هیچ رفتاری به شکل اعتیاداور آن مفید نیست و می تواند اسیب زا باشد پس بهتر است در کنار توجه به نیازهای جنسی و احترام به نیازهایی که تجربه می کنید به مدیریت و مسیر پاسخ به نیازها هم توجه کنید.
پاسخ داده شده می 27, 2023 توسط بی نام
سلام نه این هیچ تاتیری نداره من خودم به دکتره غدد مراجعه کردم و قدم 20 سانت بیشتر شد البته رشد قد به صفحه رشد هم بستگی داره اگر بسته بشه دیگه رشد نمی کنی
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,468 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 361 بازدید
1 پاسخ 373 بازدید
سوال شده سپتامبر 9, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 198 بازدید
سوال شده نوامبر 18, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 685 بازدید
1 پاسخ 484 بازدید
1 پاسخ 356 بازدید
...