مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با این عمه قطع رابطه کنم؟ چی کار کنم؟ هر کی میتونه لطفا جواب بده. ☆☆☆☆

2,200 بازدید
سوال شده ژان 24, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط سارینا
سلام.
من با این عمه چی کار کنم؟ باهاش قطع رابطه کنم؟
مامانم سه سال پیش فوت شده. عمه ام از همون سالی که مامانم فوت کرد شروع کرده به گفتن این حرفا که:
تو یه دختر فوق العاده بودی که مادرت اومد بیچارت کرد. تو یه درخت بودی که داشتی شکوفه میدادی مادرت اومد شاخه هات رو چید. مادرت خیلی بهت ظلم کرده و بیچارت کرده و بدبختت کرده و...
واقعا هم من الان تفاوت هایی دارم با دخترهای هم سنم و میشه گفت اون جوری که جامعه انتظار داره نیستم. ولی دست خودمم نیست. به خدا قسم هرکاری کنم نمیتونم جور دیگه ای باشم. من این جوریم. اصلا از بچگی دچار یه سری مشکلات بودم که پدر و مادرم توجه نمیکردن و منو دکتر نبردن با این که معلما میگفتن ببریدش دکتر. البته مامانم هم اذیت هایی کرده منو مثلا سر درس خیلی بهم فشار اورده و ریاضی نمره کم میگرفتم خیلی تو سرم زده و...
این حرفای عمم باعث شده فکر کنم که خدا باهام دشمنه. چون مادری بهم داده که بدبختم کرده. درحالی که به بقیه مادرهایی داده که بهتر اند و خیلی به خوشبخت شدن بچه هاشون کمک میکنن.
عمه ام میگفت مامانت تو محله مسیحی نشین خونه گرفته تا پسر مسلمون کم باشه که ببینتت بیاد خواستگاریت خواستگار نداشته باشی نتونی ازدواج کنی الان تو باید شوهر کرده بودی و یه بجه هم رو پات بود. درحالی که من الان 23 سالمه. ابن حرفاش باعث شده بود من یه مدت از مسیحی ها متنفر شم اما الان دیگه بدم نمیاد ازشون.
عمه ام این حرفش خیلی اذیتم میکنه که میگه: تو چون شعور خیلی بالایی داری میتونی با هر پسری ازدواج کنی و زندگی کنی. میره پیش دوستاش منو معرفی میکنه تا شاید خواستگاری پیدا شه برام. هر چی من بهش میگم با پسری که این جوری یا اون جوری باشه نمیتونم بسازم. قبول نمیکنه میگه تو چون شعورت خیلی بالاست میتونی بسازی و فلانی و فلانی هم با همچین پسرایی ساختن. مثلا بابام گفته بود پسری که حقوقش زیر این قدره نباشه. عمه ام اون وقت پسری که حقوقش کمتر از حدی بود که بابام گفته بود رو یک ماه زیر نظر گرفته بود. حالا خدا رو شکر یه چیز بدی ازش دید که گفت نه. انتظار داره من به بهانه این که شانس ندارم و اگه شانس داشتم این مادرم نمیشد و محلمون مسیحی نشینه و... بپذیرم با پسری ازدواج کنم که درامد کمی داره یا مشکلات بزرگ دیگه ای داره. فقط فکرش در مورد دختر اینه که دختر شوهر کنه و با هر مشکلی بسازه و فقط بچشو خوب تربیت کنه و جلو مردم خوب مهمونی بده و اجتماعی باشه مردم حظ کنن بگن چه قدر کدبانو و با شعور و اجتماعی و چه و چه هست.
خیلی هم اخلاقش تنده. بارها با رفتار بدش منو رنجونده. فقط حرف خودشو قبول داره. حرف دیگرانو قبول نمیکنه. نظر خودشو با داد و عصبانیت و...میخواد تحمیل کنه به بقیه همش. اما بازم خوبی هایی داره. بابام میگه: این جوریه. باهاش ارتباط نداشته باش. عید نوروزم خونه اش نرو. میگم اونم نیاد خونمون. خودم تنهایی میرم خونه اش.
هر چی به عمه ام گفتم که من از بچگی این جوری بودم و اونی که اون فکر میکنه نیستم و با پسری که این ویژگی ها رو داره نمیتونم بسازم و...قبول نمیکنه. تو فکر اون من یه دختر سالم با فهم و شعور و کمالات خیلی بالاتر از دخترهای دیگه هستم که فقط داشتن مادر بد باعث شده اون چه که هستم رو نشون ندم و مشکلاتی داشته باشم. فکر میکنه اگه به مادرم فکر نکنم همه مشکلاتم حل میشه. من علاوه بر مشکلاتی که از بچگی داشتم که هنوزم باهام اند، تو جوونی دچار وسواس فکری و عملی و افسردگی هم شدم. اما عمه ام فکر میکنه که اگه تو خونه کلنگی بشینم وسواس و افسردگیم هم خود بخود رفع میشه.
5 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 24, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در اول اینکه خب از دست دادن مادر می تواند برای شما با سختی ها و حتی احساس غم و اندوه همراه باشد که یک امر طبیعی هست اما در این مسیر موضوعات مهمی وجود دارد در اول اینکه مادر و پدر شما براساس آگاهی و اینکه شما را دوست داشتند تا جایی که سواد و انچه بلد بودند سعی در تربیت و مراقبت از شما کرده اند و این به معنای دوست داشتن شما می باشد و نه اینکه می خواستند به شما اسیبی وارد کنند .

در مورد دوم اینکه عمه شما دیدگاهای خودشان را در این مسیر بیان می کنند که خب در کنار احترام به دیدگاهای ایشان نیاز است که شما بتوانید مسیر رشدی زندگی خودتان را طی کنید اگر قرار باشد دیگران برای شما تصمیم گیری کنند خب در این مسیر این دیگران هستند که زندگی می کنند و نه شما پس بهتر است در احترام به ایشان سعی کنید که به علایق و نیازهای خودت توجه داشته باشی تا بتوانی در مورد موضوعاتی چون کار، محل زندگی با مشورت پدر، ازدواج و... تصمیم گیری داشته باشید.

بهتر است اگر مشکلی را تجربه می کنی مثل افسردگی یا وسواس و یا هر مشکل دیگری از پدر بخواهی شرایط مراجعه به روانشناس را برای شما ایجاد کنند تا بتوانی با بهبود شرایط روحی و شناخت بهتر خودت بتوانی برای ادامه زندگی تصمیم گیری داشته باشی.

هر فردی براساس باورها و دیدگاهای خودش به شما نظر می دهد اما در این مسیر در کنار مشورت و شنیدن صحبت های دیگران نیاز است که شما بتوانی با کنار هم قرار دادن دیدگاهای دیگران و خودت مسیری را انتخاب کنی.
پاسخ داده شده ژان 28, 2022 توسط K. حرفه ای (2,060 امتیاز)
سارینا جان اگه واقعا عمت اذیتت میکنن بهتره که باهاشون کمتر در ارتباط باشی
که قطعا خودتم خیلی بهش فکر کردی
و اینکه ایشون حتما باید برن پیش روانشناس
اما رفتار هایی که دارن طی چندین سال زندگی به دست اومده و به سختی درست میشه
اما به هر حال به حرف دیگران اهمیت نده
این رفتار شاید بیش از هزار ساله که توی انسان ها وجود داره
ولی تو از خودت شروع کن و به حرف مردم اهمیت نده
برای خودت زندگی کن
نمیخوام شبیه اونایی که شعار میدن حرف بزنم X﹏X
ولی زندگیت ارزشمند تر از اونه که بخوای با حرف مردم خرابش کنی
موفق باشی ❤️
دارای دیدگاه ژان 28, 2022 توسط Amirreza
دختر خیلی چهرت خوبه♥️
دارای دیدگاه ژان 28, 2022 توسط شادی
ویرایش شده ژان 29, 2022
سلام.
مرسی کوثر جون که این سوال دوست خواهرمو که ازت خواستم جواب بدی جواب دادی.
تو خیلی فهمیده و عاقلی.
منم یه دختر نوجوونم که دوست دارم به دیگران کمک کنم اما به خوبی تو نمیتونم.
دارای دیدگاه ژان 29, 2022 توسط K. حرفه ای (2,060 امتیاز)
خواهش میکنم عزیزم
راستش من داداشم روانشناسی میخونن و با هم در مورد این مباحث صحبت میکنیم
اما قطعا اگه بخوای میتونی کمک کنی
کمک کردن فقط اینجوری نیست
شیوه های زیادی هست
و البته این رو بگم که همیشه امیدوارم راهنمایی غلط نکنم روانشناسی کار خیلی حساسیه و نمیخوام توی کار مشاور های عزیز سایت دخالت کنم
دارای دیدگاه فوریه 1, 2022 توسط K. حرفه ای (2,060 امتیاز)
چهره و مادیات اهمیت نداره
و بهتره سعی کنید بهش اهمیت ندید
پاسخ داده شده Mar 17, 2022 توسط مهسا
سلام.

قطع رابطه کنی بهتره. این عمت خیلی مشکل داره.
پاسخ داده شده می 10, 2022 توسط شایان
ای عمتو...
لااله الاالله :|

بابا به اون بابات بگو نزار این خواهر به فنا رفتت تن مامانمو تو قبر بلرزونه
اگه بد بوده یا خوب مهم نیست مهم اینه مادرته دختر جون حالیته دایی؟
باهاش حرف نزن حرفاشو به پشمت ببند نزار انقدر مختو شست و شو بده
شاید میخواد زودتر عروست کنه ک واس بابات زن بگیره چمدونم والا
بهش محل نده ارتباططو قطع کن اومد خونتون بهش محل نده سرتو با * چی بند کن گورشو گم کنه
خیلی هم دیدی داره کص میگه بش بگو زندگی من ب خودم مربوطه سعی کن دخالت نکنی

باباتو بکش طرف خودت اینجوری هیچ گوهی نمتونه بخوره
ای روزگار ت*خمی نگا چجوری تن یه بدبخت رو تو گور میلرزوونن

بهش بگو به ولله تو هم یه روز میوفتی میمیری اونوقت مردم همینجوری همچین برات بگن ک تو گور بندری بلرزی :/
پاسخ داده شده اوت 19, 2022 توسط نیکا
این عمه تو به نظرم خیلی عجیبه.
حق داری ناراحت باشی.
به نطرم اون عمت باید پیش یه مشاور بره.
خونه کلنگی اصلا ربطی به وسواس و افسردگی نداره. خونتون عوض میشه مغز تو که عوض نمیشه. الان مادربزرگ من تو خونه کلنگی نشسته وسواس شدید هم داره. اصلا مادربزرگ من همیشه تو خونه کلنگی نشسته. هیچ وقت تو اپارتمان نشسته.
اصلا هم به حرفای عمت که میگه با هرکسی اومد ازدواج کن توجه نکن. حرفاش کاملا غلطه. تا مورد مناسب پیدا نشده ادم نباید ازدواج کنه.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,880 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 292 بازدید
2 پاسخ 153 بازدید
1 پاسخ 101 بازدید
سوال شده ژان 11, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط s83 حرفه ای (400 امتیاز)
2 پاسخ 153 بازدید
2 پاسخ 519 بازدید
...