مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام کمکم کنید خسته شدم

117 بازدید
سوال شده ژان 24, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط شکست خورده ????
سلام من کلاس دهم تجربی هستم ، اصلا از رشته ام و نمراتم راضی نیستم و علاقه ای به درس خوندن ندارم ، بخاطر اینکه کل خانواده دکتر بود من هم تو این فضای سنگین مدام درس خواندن بزرگ شدم ، و از اینکه بگویم من به فلان رشته علاقه دارم میترسیدم ، از اینکه من را مسخره کنند  حالا هم واقعا علاقه ای ندارم که این دروس را بخوانم و هر کاری که میکنم نمی‌شود ، از نمرات نوبت اولم هن اصللااااا راضی نبودم هر سال معدلم ۲۰ میشد امسال خیلی افت کردم ، واقعا افسرده شدم و امیدی به زندگی و آینده ام ندارم و مطمئنم که در این رشته موفق که نمی‌شوم هیچ تازه سرخورده و یه ادم شکست خورده میشوم ولی میترسم از اینکه بگویم میخواهم رشته ام را عوض کنم همیشه ترسم و استرسم زندگی ام را خراب کرده درضمن بگویم که خانواده من یک سری افراد بی احساس هستند و همه چیز را در دکتر شدن می‌بینند و درس خواندن از بچگی همش درس بوده و درس هیچ تفریحی نبوده خسته شدم ، خیلی میترسم از آنکه چند روز دیگر کارنامه ها را بدهند و خانواده ام دوباره من را سرخورده کنند و بگویند تو هیچی نمی‌شوی و به هیچ جا نمیرسی خیلییی میترسم
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 25, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر خب میتوانی با پدر و مادر صحبت کنی در این مورد و در احترام به دیدگاه آنها بهتر است که این موضوع در همین زمان بیان شود و در مورد آن تصمیم گیری کنید. اما در این مسیر خب بهتر است که به این موضوع هم توجه کنی که اگر رشته تجربی را دوست نداری میخواهی مسیر رشدی خودت را از چه طریقی دنبال کنی، علایق خودت چیست، چه رشته هایی را دوست داری و.. تا بتوانی در مسیر رشدی خودت تصمیم گیری کنی.

می توانی در رشته های دیگر هم موفق شد اما در هررشته ای نیاز به تلاش و پشتکار و شرایط روحی سالم برای موفقیت می باشد پس اینکه با افت تحصیلی مواجهه شده ای اگر ریشه و دلیل آن مشخص نشود خب ممکن است که در هر رشته دیگری بازهم تکرار شود.

بهتر است در این مسیر در کنار صحبت با پدر و مادر با مشاور تحصیلی هم برای بررسی استعداد، علایق، افت تحصیلی و... مشورت کنی تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,065 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,681 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 278 بازدید
4 پاسخ 2,634 بازدید
سوال شده ژوئیه 29, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 226 بازدید
سوال شده ژوئن 22, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط لادن
5 پاسخ 193 بازدید
سوال شده اکتبر 18, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط امیرحسین
4 پاسخ 350 بازدید
...