مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خود شناسی.خودشناسی

61 بازدید
سوال شده مارس 17, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط م
در مورد خود شناسی بصورت مفصل توضیح میخوام ،اینکه خودشناسی و یه شخص خودش رو چجوری بشناسه و مواردی از این قبیل
 شاید در مورد این موضوع مهم نشه همه چیز رو تایپ کرد آیا راه ازتباطی دیگری وجود دارد که با شما دوستان ارجمند و مشاوران محترم در ارتباط باشیم ؟
لطفا کمکم کنید چون واقعا احتیاج به پاسخ این سوال دارم
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 18, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد بهتر بود دیدگاه خودتان از خودشانسی و هدفی که از این خودشناسی دنبال می کنید و همچنین شرایط سنیتان را بیان می کردید چون همه این موارد می تواند تاثیر زیادی در پاسخ به شما  داشته باشد اما به صورت کلی . شناخت خود یعنی شناختن قدرت‌ها و ضعف‌ها، علایق و ترس‌ها، خواسته‌ها و آرزوها که در نهایت به شناخت هدف در زندگی منجر می‌شود. از طرفی خودشناسی به ما کمک می‌کند تمام الگوهای فکری مخرب و عادت‌های ناسالم خود را بشناسیم و آن‌ها را اصلاح کنیم. با تقویت این مهارت، می‌توانید در زندگی تصمیمات بهتری بگیرید و درموقعیت‌های گوناگون، واکنش‌های رفتاری عاقلانه‌تری نشان دهید.

در این مسیر کمک گرفتن از متخصص های روانشناسی، گذارندن دوره هایی که با نام های خودشناسی برگذار می شود و حتی خواندن کتاب های در این زمینه می تواند کمک کنند باشد اما نیاز است که در همه این موارد مراقب آنچه می خوانید و می شنوید هم باشید چون بسیاری از افرادی که کتاب و سمینار در مورد اینگونه مسائل را بیان می کنند تنها دیدگاه فردی خودشان را دارند به خورد بقیه می دهند و صحبت هایشان ممکن است تنها 10 درصد علمی باشد.

هیچ انسانی کامل نیست و تمامی ما دارای عیب هایی هستیم این که شما عیب های خود را بدانید اما هیچ کاری در جهت بهبود آن ها انجام ندهید فایده ای ندارد مهارت خود شناسی به شما کمک می کند تا با عیب های درونی خود بهتر بشناسیم و برای رشد فردی بهتر گام برداریم و خب این نیاز به صرف هزینه از گذاشتن وقت تا حتی هزینه های مالی دارد یعنی رشد در گرو ناکامی قرار دارد .

شاید یکی از مسیرهای خودشناسی مشخص کردن ارزش‌ها  زندگیتان می باشدکه  می‌تواند راهنمای ما در تصمیم گیری و ایجاد انگیزه برای حرکت در مسیر اهداف باشد. داشتن ارزش‌ها باعث می‌شود گام‌های درست تری در زندگی خود برداریم. همچنین به ما کمک می‌کند تا بتوانیم سختی‌های موجود در راه رسیدن به خواسته‌های خود را تحمل کنیم و با قدرت و انگیزه بیش تری به سوی اهداف خود در زندگی حرکت کنیم.

در این مسیر پیشنهاد من به شما داشتن یک متخصص در این زمینه در کنار خودتان می باشد چون بسیاری از این رفتارها و انتخاب ها می تواند بدون بررسی و حتی به شکل ناهشیار رخ بدهد پس بهتر است که اگر واقعا فکر میکنید با مشکلی روبرو هستید و نیاز به شناخت خود و تغییر دارید در این مسیر متخصص های وجودی و تحلیلی می توانند کمک زیادی به شما کنند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,078 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 84 بازدید
سوال شده اکتبر 27, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Mehdi
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده ژوئن 11, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Saranadiri ممتاز (120 امتیاز)
0 پاسخ 145 بازدید
سوال شده فوریه 6, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط فرزاد صمیمی
1 پاسخ 52 بازدید
سوال شده ژوئیه 22, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط سیما
1 پاسخ 266 بازدید
0 پاسخ 95 بازدید
سوال شده مارس 2, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بابونه حرفه ای (2,920 امتیاز)
1 پاسخ 160 بازدید
سوال شده دسامبر 29, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 94 بازدید
سوال شده ژان 8, 2019 در قبل از ازدواج توسط ساناز
5 پاسخ 403 بازدید
...