مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

از پوشک گرفتن

129 بازدید
سوال شده ژوئن 19, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط رایا

سلام .... من 17 سالمه ی ابجی دارم ک 4 سال و 11 ماهشع ... مامانم وقتی ابجیمو حامله بود مشکل انعقاد خون داشت و ی سری مسائل دیگه ک من سر در نمیاوردم ... برا همین دکترا ب مامانم گفتن بهترع سزارین و این کار رو کردن و بعدش حدود 10 روز ب مامانم استراحت مطلق دادن ک چن روز ک گذشت و دوباره برای چکاپ رفت سر قضیه انعقاد خون و اینا گفتن تو پاش خون لخته شده و باید عمل بشه و بستری بشه همه اینکارا شد ولی خب گفتن سر عمل افت فشار کرده و ....   / 

ادامه کامنت اول 

دارای دیدگاه ژوئن 19, 2022 توسط رایا
نمدونم چرا بقیع گذاشتن ولی بابام بعد * ماه سر بهانه ابجی کوچیکم رفت دوباره ازدواج کرد اولش خانومه خوب بود یعنی یه دو سه ماهی بعد عجیب غریب با من دعوا میکرد تا جایی ک من کلن رفتم خونه مامان بزرگ مادریم ، بعد * سال مامان بزرگم فوت کرد و دوباره من برگشتم خونمون نمدونم چ شانس بدی ک من دارم :/    خلاصه صب کردم و ساختم باهاش وقتی باهام دعوا میکرد بابام ک همیشه طرف اونو میگرفت منم دیگه ن جوابشو میدادم ن هیچی میرفتم تو اتاقم ... اصل قضیع اینجا بود ک ابجیم 3 سالش شد و می خواست از پوشک بگیرتش قبلش با ابجیم دعوا میکرد در حد * صدا بلند کرد ولی * هفته ک گذشت از قضیه پوشک گرفتن خاهرم ک خیس میکرد خودشو ، باهاش بدتر دعوا میکرد و میزد تو گوشش حتی * بارم تو حموم گذاشتش و در رو روش بست.... دو س هفته ک گذشت خاهرم بهتر ک نشد هیچی بدترم شد تا جایی ک خااااانوم قهر کردن و ب بابام گفتن از دست بچه های منگولت ب تنگ اومدم و رفت خونه باباش   .... بعدی کلی حرف و منت کشی برگشت خونه گفت ابجیم باید بره مهد کودک و منم میرفتم مدرسه تا صبح هاا نفس بکشع خلاصه اینکه دوباره ابجی م برگشت ب پوشک و تا هنوزم هس    تو این مدتم با ابجیم اصن خوب برخورد نکرد و کلی باهاش دعوا می کرد بابامم ک می گفت نمی خوای از پوشک بگیرریش میگفت دخترات احمق تر و منگول تر از این حرفااان ب من هیچ ربطی نداره ... تا بالاخره من الان تصمیم گرفتم خودم * کاری کنم چون دیگه بنظرم خیلییی دیر داره میشع ولی خب نمدونم باید دیقن چیکار کنم   میشه کمکم کنید لطفننن   
ببخشید خیلی طولااانی هم شد ...

بااازم  ممنون وقت میزارین
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 20, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما عزیزم

قابل درک هست که تجربه از دست دادن مادر و در کنار آن از دست دادن مادر بزرگ با این مشکلاتی که تجربه می کنید برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما عزیزم درست هست که دنیا گاهی ناعادلانه و بسیار تلخ و دشوار با انسان برخورد می کند اما خب شما به گونه ای آفریده شده اید که می توانید بازهم به مسیر رشدی خود ادامه بدهید.

در زمان فعلی خب بله می توانید در احترام به این خانم و بدون به دنبال مقصر بودن در مورد از پوشک گرفتن خواهرتان با پدرتان و این خانم صحبت کنید و بخواهید که با توجه به اینکه مدرسه ها تعطیل شده است اجازه بدهند شما در این مورد به آنها کمک کنید و این مسئولیت را به شما بدهند.

اما موضوعات مهمی وجود دارد که در زیر بیان می کنم و بهتر است با توجه به آنها در این مسیر هم تصمیم گیری کنی و هم اینکه برای گرفتن از پوشک به آنها توجه داشته باشی.

1. در اول اینکه این کار نیاز به صبر و آرامش زیادی دارد در هرصورت خواهر شما سالها پوشک شده است و وابستگی به پوشک برای هر کودکی کاملا طبیعی هست اما نیاز است که شماها صبر داشته باشد و از دعوا، کتک ردن، توهین به او خوداری کنید.

2. او تجربه تلخی دارد پس احتمالا واکنش بیشتری نشان میدهد نیاز است که در این مسیر شما متفاوت عمل کنید تا اضطراب او کاهش یابد.

3. خب خواهر شما به احتمال زیاد در این سن می تواند صحبت کند و خودش راه برود و خب این نشانه های خیلی خوبی برای همکاری و آموزش می باشد .

4. دقت کنید که خواهر شما نیاز به استقلال دارد و خب نیاز است که شما این استقلال را در جایگاهی که خودتان دارید بدون سرزنش دیگران محترم بشمارید. در این مسیر از پوشک گرفتن احتمالا هم بخاطر تجربیات قبلی و هم بخاطر این تمایل به استقلال ممکن است با واکنش او مواجهه شوید پس اگر با عدم همکاری او مواجهه شدید این یک امر طبیعی هست پس با او وارد بحث و دعوا نشوید.

5. بهتر است قبل از اینکه بخواهید او را از پوشک بگیرید از چند روز قبل باهم در مورد آن صحبت کنید یعنی به او بگوید که خب قرار است که شرایط جدیدی را تجربه کند و می خواهید باهم به او یاد بدهید که چطوری از دستشویی استفاده کند و دیگر پوشک را باید کنار بگذارد. اجازه بدهید او احساسات خودش را بیان کند .برای او قصه هایی از تجربیات حیوانات مورد علاقه اش در مورد همین زمینه بگوید و اجازه بدهید او به این شخصیت ها کمک کند تا این مسیر را طی کنند.

6. بهتر است بعد از چند روز صحبت دستشویی مخصوص به خودش را که دارد و از قبل باهم آن را نگاه کرده اید و حتی باهم خریده اید را در محلی در حمام یا دستشویی قرار بدهید که او بتواند خودش به آن مکان برود .

7. دقت کنید که قرار نیست هر چند دقیقه یکبار از او بخواهید به دستشویی برود بین 4 تا 5 بار در یک روز کافی هست و خب عموما این با زمان هایی که پوشکش را خیس می کند تقریبا به عنوان یک راهنمایی هماهنگی دارد.

8. از شورت های مخصوص استفاده کنید که در داروخانه وجود دارد و خب این باعث می شود اگر هم خودش را خیس کرد نگران واکنش دیگران نباشید و یا کثیف شدن محیط اما خب نیازی به اینکه به او بگوید که چه کارایی دارد ندارد . اگر با این شرایط مواجهه شدید بهتر است در آرامش به او بگوید بهتر بود زودتر بهم می گفتی تا باهم بریم دستشویی حالا اشکال نداره بیا بریم پاهاتو بشوریم و لباستو عوض کنیم.

9. از طولانی نگهداشتن او بر روی لگن و یا دستشویی خودش حتی خوداری کنید چون ممکن است باعث ایجاد خستگی در پاهایش شود.

10. هر چیزی که برایش جذاب باشد از سنگ های رنگ و یا لامپ تا اسباب بازی های می تواند برایش جذابیت ایجاد کند.

11. اگر به مدفوع و یا ادار خودش دست زد اصلا واکنش نشان ندهید با آرامش دست او را تمیز کنید و به او بیان کنید که بهتر است به این ها دست نزند.
دارای دیدگاه ژوئن 21, 2022 توسط رایا
ممنون بابت پیشننهادات
پاسخ داده شده ژوئن 20, 2022 توسط ستاره
عزیزم از پوشک گرفتن خیلی کار سختیه و نیازمند حوصله و صبر و مهربونیه
من بچم دوسال و نیمشه فقط تونستم برا جیش ببرمش دستشویی برا پیپی هنوز نتونستم و تو شورتش اینکارو میکنه امیدوارم با بالاتر رفتن سنش اینم درست بشه
فقط اینو بدون با دعوا کردنش همه چی بدتر میشه
باید براش قصری همون توالت بچه ها بخرید تا ذوق کنه و کارشو اونجا انجام بده
باید یه مدت خودت دو ساعت یا یه ساعت یه بار ببریش بنشونیش رو دستشوییش تا کم کم عادت کنه و بگه
اولین بار ک جیششو کرد ب شدت ذوقشو بکن و تشویقش کن
 کارتون اموزشی براش دانلود کن نشونش بده
امیدوارم موفق باشی خوشگلم برات دعا میکنم اینده * خوبی در انتظار تو و خواهرت باشه
دارای دیدگاه ژوئن 21, 2022 توسط رایا
مرسی بابت پیشنهادتون ... * دنیاااااااا ممنون
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,076 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 163 بازدید
2 پاسخ 298 بازدید
1 پاسخ 178 بازدید
سوال شده مارس 26, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 131 بازدید
سوال شده ژان 24, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 139 بازدید
سوال شده نوامبر 16, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 327 بازدید
سوال شده می 26, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 170 بازدید
سوال شده می 4, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 142 بازدید
سوال شده مارس 28, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 341 بازدید
سوال شده Mar 5, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 355 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...