مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکلات بعد از ازدواج

151 بازدید
سوال شده مارس 28, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط Zahra
سلام، امروز شوهر من از در خونه اومده تو و یه گل برای من خریده، بعد چندین مدت طولانی، من خیلی خوشحال شدم و گل رو گرفتم، سریع بعدش خودش گفت پدر شوهرمو دیده و اینکه ناراحت بوده از اینکه من  چرا بیشتر بهشون سر نمیزنم، در صورتی که من توی امتحانامم و شاید دو هفته باشه سر نزدم، بعد خود شوهرم سریع برگشته میگه از این گله یدونه هم برای مامانش خریده، من هیچی نگفتم به شوهرم ولی ناراحت شدم از این کار و این حرفا، چون من تازه چند ماهه که ازدواج کردم و مادرشوهرم یا بهمون چیزی نمیده یا هرچی میده منتشو میزاره، اینکه شوهرم بعد چندین ماه برای من همون گلی رو خرید که برای مادرش خریده بود ناراحتم کرد، ولی نمیدونم باهاش چجور درمیون بزارم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 28, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساس شما قابل درک می باشد اما بهتر است اینگونه محبت های همسرتان را با توجه بیشتر پاسخ بدهید تا اینگونه رفتارها تکرار شود اگر شما بعد از این رفتار شروع به گلایه و یا مقایسه خودتان با مادر ایشان کنید این رفتار از دیدگاه همسرتان  خوشایندی خودش را از دست می دهد و ممکن است دیگر تمایلی به اینگونه رفتارها نداشته باشند .

دقت کنید که اینکه ایشان برای مادرشان نی زگل خریده اند به معنای بی توجهی به شما نمی باشد شما دو شخص با دو جایگاه متفاوت هستید بهتر است از مقایسه و یا توهین و بی احترامی کردن به خانواده ایشان خوداری کنید چون حتی اگر حرفهای شما درست نیز باشد به احتمال زیاد ایشان در مقابل شما جبهه می گیرند و موضوع اصلی فراموش  می شود . پس بهتر است در هنگام صحبت تنها در مورد احساسات خودتان صحبت کنید و از مقایسه ، توهین ريال تحقیر و.. خوداری کنید تا بتوانید نتایج بهتری بدست آورید.

بهتر است توقعات خود را به زندگی مشترک و همسرتان محدود کنید اگر شما بخواهید بخاطر رفتار خانواده همسرتان همسرتان را سرزنش کنید و یا او را مقصر بدانید زندگی مشترکتان با مشکلات زیادی همراه خواهد شد . پس بهتر است همسرتان را تنها مسئول رفتار خودشان بدانید و بخاطر رفتار خانواده با او وارد بحث نشوید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88419832

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,782 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 143 بازدید
1 پاسخ 513 بازدید
3 پاسخ 440 بازدید
2 پاسخ 527 بازدید
1 پاسخ 368 بازدید
0 پاسخ 111 بازدید
سوال شده اکتبر 11, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 123 بازدید
سوال شده اکتبر 11, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 283 بازدید
...