مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

وابستگی فرزند پسرم به من که مادرش هستم

86 بازدید
سوال شده سپتامبر 18, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سلام.. راستش من 38 سالمه و یه پسر 22ساله دارم.. شوهر من 5ساله فوت کردن و ازین رو ارتباط منو پسرم  بیشتر شکل گرفته، تا قبل از فوت پدرش اون بیشتر به پدرش وابسته بود و باهم وقتشونو میگذروندن و کمتر توجهی بمن داشت، اما بعد از فوت همسرم، واقعا دوتامون به همدیگه کمک کردیم که زندگی بهتری داشته باشیم.
پسرم پسر با اراده ایه، اون خلاقه و در حال حاضر توی شغل پدرش وارد شده و با کمک همدیگه به تازگی شغل پدرش رو احیا کردیم و همکار هم هستیم.من استاد دانشگاه هم هستم و بنابراین از نظر مالی بهم وابستگی خاصی نداریم.
من به تازگی متوجه شدم که متاسفانه از نظر عاطفی بمن خیلی وابستس.. و همین مساله باعث اعتراض نامزدش شده...امروز که باهاش در این مورد صحبت کردم بهم گفت که وقتی پیش منه یا بامن وقتشو میگذرونه یا بامن مسافرت میاد خوشحال تره... حتی خونه مستقل هم داره... ولی اگه تنها باشه فقط میاد پیش من.
دروغ چرا من قبلا ارزوم بود که پسرم بهم وابسته باشه و پیش من خوشحال باشه
ولی الان واقعا سر زندگیش میترسم.. من میترسم حتی با نامزدش بهم بزنه.
چون به نامزدش هیچ توجهی نداره..
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 18, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید که وابستگی برای هر فردی می تواند آسیب های زیادی به هرماه داشته باشد و فرد با ازدواج نیز این مشکلات را بیشتر مشاهده می کنید چون نمی تواند احساس خوشحال را بدون فردی که به ان وابسته می باشد تجربه کند .

بهرت است سعی کنید به او استقلال بدهید و تنها در حد مشاوره وارد شوید و اجازه تصمیم گیری نهایی را به خود او بدهیدو سعی کنید میزان حضور خود را در تصمیم گیری های او کاهش بدهید البته بهتر است اگر باعث درگیری بین او و نامزده اش شده است به صورت حضوری برای بررسی کامل تر دیدگاهای او به روانشناس مراجعه داشته باشند تا بتوانیم در این مسیر به او کمک کنیم.

ممکن است در کنار وابستگی افکار و ترس از دست دادن شما نیز برای او ایجاد شده باشد با توجه به از دست دادن پدرشان این موضوعات نیاز به صحبت با خود او دارد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22247100
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,043 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 85 بازدید
سوال شده ژوئن 8, 2020 در زوج درمانی توسط بی نام
1 پاسخ 146 بازدید
2 پاسخ 97 بازدید
سوال شده فوریه 4, 2023 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 127 بازدید
سوال شده ژان 7, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط melda ممتاز (100 امتیاز)
...