مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

فکر کنم دارم دیوونم میشم

163 بازدید
سوال شده ژوئیه 7, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط امیر حسین

سلام،خسته نباشید.من پسری 16 ساله هستم.اول یک سری مشگکلاتم رو بیان می کنم تا توی تشخیص دادن مشکل کمک کنه
من با خانوادم خیلی مشکل دارم طوری که به معنای واقعی کلمه ازشون متنفرم.طوری که اگه بمیرن هم ناراحت نمیشم.شاید خوشحال هم بشم.البته این نمی دونن چون توی ظاهر در حد تحمل باهاشون خوب رفتار می کنم.
خیلی زیاد به خودکشی فکر می کنم تقریبا هر روز اما واقعا مشکل آنچنان بزرگی ندارم.البته الان کمتر شده و تنها دلیلی که تا الان خودکشی نکردم این هست که من آدم معتقدی هستم و از خدا می ترسم.من آدم فوق العاده استرسی هستم طوری که توی شرایط حساس کف دستام یخ می کنه و عرق می کنه.توی مدرسه تیزهوشان درس می خونم و شرایط مدرسه اوضاع رو وخیم تر کرده.
چون دوست دارم تنها باشم هیچ دوست نزدیکی ندارم و همیشه تنهام.
گاهی بدون دلیل دلم میگیره اصلا نمی دونم چرا این طور میشم چون قبلش هم اتفاق ناراحت کننده ای نیفتاده.
اما مشکلی که تازگی پیش اومده و من رو ترسونده این هست که من اخیرا حافظه ام تو تفکیک واقعیت از خواب و خیال یا گذر زمان دچار مشکل میشه.یعنی یه اتفاقی که قبلا افتاده(درمورد اتفاق بزرک هم صدق می کنه) برای من مثل یک توهم به نظر میاد یا مثل یک خواب.بعدا که از بقیه می پرسم متوجه میشم که این اتفاق واقعا افتاده.تقریبا وقتی به گذشته فکر می کم حدودا 30 درصد خاطراتم برام مثل یک توهم به نظر میاد.این مشکل داره روز به روز بیشتر میشه.گاهی دچارشک میشم که بیدارم یا خواب.فکر می کنم خوابم اما کاملا بیدار و هوشیار هستم.می خواستم بدونم این مشکل منشا روانی داره؟برای درمانش چیکار باید بکنم؟تاکجا پیشروی می کنه؟

3 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 7, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

شما در سن حساسی قرار دارید و در این سن اختلافات بین نوجوان و خانواده زیاد می شود و عموما با مشکلات زیادی در این ززمینه روبرو هستند که نیاز به آگاهی نوجوان و خانواده از این شرایط سنی دارد .

در مورد شرایط روحی خودتان نیز علایمی که بیان می کنید نشان از افسردگی دارد و نیاز است که شما برای درمان به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا بتوانیم در طی جلسات درمانی به شما کمک کنیم .

در سن شما خیالپردازی زیاد می باشد گاهی نوجوان نمی تواند خیالات خود را از واقعیت جدا کند و یا در شرایط افسردگی ما توهم را مشاهده می کنیم که اگر فرد درگیر این توهمات شود می تواند برای او مشکلات بیشتری را ایجاد کند و همه این موراد در کنار احساساتی که تجربه می کنید ، افکار خودکشی، گرایش به تنهایی ، و... همه نشان از شرایط روحی نامناسب شما می دهد پس بهتر است در همین زمان برای درمان اقدام کنید.

اینکه بیان کنیم شدت مشکلات شما چه میزان می باشد و یا پروسه درمانی چه میزان طول می کشد بستگی به مصاحبه بالینی دارد که از شما صورت می گیرد اما با توجه به اینکه شما نسبت به شرایط خودت بینش داری این روند درمانی با شرایط مناسبی و مدت زمان کمتری سپری خواهد شد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354304
پاسخ داده شده ژوئیه 7, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
حتما حضوری به مشاور مراجعه کنید.
موفق باشید
پاسخ داده شده ژوئیه 8, 2020 توسط بی نام
ممنون از کمکتون.

من مشکلی با مشاوره رفتن ندارم اما خانوادم امکان نداره همکاری کنند.متاسفانه فعلا مجبور به تحمل هستم چون مشاوره به پول نیاز داره و پدر من برای این جور موارد پول نمیده و اگه باهاشون در میون بزارتنها کاری که میکنن مسخره کردنه.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,830 پاسخ

29,382 دیدگاه

2,216 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 399 بازدید
1 پاسخ 32 بازدید
سوال شده 5 مارس 2024 در مشاوره مذهبی توسط آرام ممتاز (140 امتیاز)
1 پاسخ 2,073 بازدید
...