مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دخترم بسیار لاغر و ضعیفه. کسی راهی داره بگه ؟

871 بازدید
سوال شده ژوئیه 14, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط سحر
نمایش از نو ژوئیه 14, 2020
سلام . مادر دختری ۱۸ ساله هستم ‌ دخترم خیلی لاغر و قدش حدود ۱۶۱ و وزنش حدود ۴۵ . استخوان بندی بسیار ریزی داره به حدی که دختر خواهرم که ۷ ساله هست مچ دستش با دخترم برابری و یا حتی بزرگترم ممکنه باشه .اشنایان و همکلاسیاش خیلی مسخره میکنند و دخترم خیلی ناراحت و داغون داره میشه .میخواستم ببینم کسی راهکاری داره ؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 14, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر بهتر است به صورت حضوری دخترتان را به متخصص غدد و تغذیه ببرید تا با بررسی شرایط رشدی و بدنی او با کمک مکمل ها و برنامه غذای بهتر در بهبود این شرایط به او کمک شود .

سعی کنید که شما با این وجود در احترام با دخترتان برخورد کنید  و دقت داشته باشید که از هرگونه برچسب زدن به او خوداری کنید او در سن نوجوانی می باشد و این موضوعات برایش اهمیت زیادی دارد و اگر بتواند خودش را تنها با یک ویژگی نشناسد می تواند نتیجه گیری بهتری داشته باشد .
دارای دیدگاه ژوئیه 14, 2020 توسط سحر
سلام خیلی ممنون از پاسخگویی . بله پیش یک دکتر رفتیم وگفتند به عبارتی کار از کار گذشته و با اضافه وزنم با این استخون بندی تغییر چندانی ایجاد نمیشه . متاسفانه دخترم از اون زمان دیگه راضی نمیشه برای رفتن به دکتر تغذیه و گوشه گیر شده و دائما وقتی از جشن و مراسمی بر میگردیم تا چند روز ناراحت و دپرسه .این اواخر برای امدن به جایی هم با ما بهونه میاره . بنظرتون ما چه کاری میتونیم درحقش انجام بدیم تا بهترشه این وضعیتش ؟
پاسخ داده شده ژوئیه 15, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام خواهر گرامی. بنظر میاد خیلی دارید بهش استرس وارد میکنید. این باعث لاغر تر شدنش هم خواهد شد و خدای نکرده افسردگی. تغذیه افراد لاغر باید مفید و مختصر باشه. انتظار نداشته باشید ایشون بشینه و مثل ما یک پرس چلوکباب یا قرمه سبزی رو بخوره. بیشتر از مغز میوه ها مثل بادام و گردو و سبزیجات و مواد غذایی ویتامین دار استفاده کنید تا بدنش کمبودی نداشته باشه (البته من پزشک نیستم و بنابر تجربه عرض میکنم). معمولا افراد لاغر در انتخاب غذا سخت گیر هستند. پس سعی کنید غذاهای مورد علاقشو تهیه کنید.

لطفا سخت نگیرید. لاغری مشکل بزرگی نیست ولی عدم اعتماد بنفس مشکل بزرگیه. پس بهش اعتماد بنفس بدید و از لاغریش ایراد نگیرید. ورزش رو حتما در نظر داشته باشید. البته درک میکنم که در شرایط فعلی باشگاه رفتن خطرناکه ولی حداقل سعی کنید در منزل حرکات ورزشی هوازی انجام بدید با هم. مثلا میتونید از تردمیل استفاده کنید. من زنی رو میشناسم که با ورزش، لاغری بیش از حدش رو تا حدودی درمان کرده و اندام بسیار مناسبی پیدا کرده. دلیل مسخره کردن دیگران لاغریش نیست. نداشتن اعتماد بنفسه که حاصل لاغریه. پس بهش روحیه بدید و بگید که لاغری مخصوصا برای یک زن هرگز ناپسند نیست .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,138 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 200 بازدید
سوال شده مارس 9, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بابونه حرفه ای (2,920 امتیاز)
1 پاسخ 598 بازدید
2 پاسخ 140 بازدید
...