مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خیلی افسرده شدم ولی نمیتونم از کسی کمک بخوام کمکم کنید

397 بازدید
سوال شده ژوئیه 19, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط مهدیه
سلام من 14 سالمه ولی واقعا ناراحتم با خانوادم راحت نیستم نمیتونم حرفم رو بگم همیشه با حرف هاشون بدون اینکه متوجه بشن ناراحتم می‌کنند مثل: مادرم داد کانال تلویزیون را عوض میکند و دنبال فیلم میگردد . من: مامان فلان کانال رو سرچ می‌کنی ببینی داریمش یا نه؟
مامانم: چقدر حرف میزنی برو دیگه.
به نظر خودشون اصلا چیزی نیست ولی من رو خیلی ناراحت می‌کنه
این ناراحتی کم کم به حس تنفر تبدیل شد . من ناراحتی ام را زیر نقابی از خوشحالی و گاهی بی حوصلگی میپوشانم نمیتوانم به هیچ کدومشون چیزی بگم چون ازش به عنوان سلاح در مقابلم استفاده میکنند  مثلا :« آنقدر نرو تو اون اتاق که نیای به من بگی من ناراحتم و ... » یا «
تو باید بیشتر با ما وقت بگزرونی. ولی هر موقع که خوب میشم همیشه ضربه میخورم همیشه » موقعع هوایی که کاری انجام داده باشم و عذاب وجدان بگیرم اگه چیزی بگم باهام درد و دل میکنن ولی تو این چیز های روحی و روانی نه  
برای فرار کردن از این مشکلات به سریال  و انیمه دیدن روی آوردم و شد زندگیم دیگه مجبور نبودم تو دنیایی زندگی کنم که جز دوستام کسی من رو دوست نداشته باشه .
ولی کم کم موقع  دیدن سریال هم احساس پوچی کردم بدون دلیل هر شب گریه کردم و نتونستم به کسی چیزی بگم یاد گرفتم که تنها همدمم خودم ام بدون دوستام نمی‌تونستم دوون بیارم الان بدون هیچ دلیل خاصی ناراحتم گریه نمیکنم ولی ناراحتم خیلی از سرگرمی هام رو از دست دادم بقیه هم سن هام فکر میکنند من یک فرد خیلی اجتماعی ام فقط دوستای صمیمیم من رو میفهمند .و همیشه توی هر شرایطی کنارم بودند
ولی من دیگه از هیچی لذت نمی‌برم هر روزی که میگذره بدتر میشم ولی هیچ کس نباید چیزی بدونه چون والدینم درک نمی‌کنند شوخی و بهانه ای برای جلب توجه میدونن  .
الان بخاطر کرونا نمیتونم برم پیش روانشناس از اینکه هر روز باید گریه کنم و احساس پوچی کنم خسته شدم خواهش میکنم خواهش میکنم التماستون میکنم که کمکم کنید لطفا
راستی برای اینکه راحت بتونید جواب بدید باید بگم  از نظر مالی و فرهنگ و .... بالا هستیم ولی همه چیز با پول حل نمیشه
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 19, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما مهدیه جان

احساسات شما قابل احترام هست اما به نظر می رسد که شما علایم افسردگی را نمایش می دهید به همین دلیل واکنش و حساسیت شما به صحبت های اعضای خانواده بیشتر شده است و جنبه های منفی را بیشتر متوجه می شوید و همچنین رفتارهای دیگران را به خود تعمیم می دهید .

بهتر است در این مسیر سعی کنید برای تعامل با پدر و مادر بدون جبهه گیری پیش بروید ممکن است آنها شیوه مناسب ارتباط را نداند و از مسیر مناسبی صحبت و دیدگاه خود را بیان نکنند اما در دوست داشتن آنها نسبت به شما شک وجود ندارد و شما می توانید در زمان مناسبی اگر از شیوه صحبت کردن انها ناراحت می شوید در احترام بیان کنید که این سبک صحبت کردن شما را ناراحت می کند و توقعات خودتان را با انها در میان بگذارید .

دقت کنید با توجه به علایمی که دارید نیاز است که به صورت حضوری و یا با توجه به شرایط فعلی برای درمان افسردگی به صورت حضوری یا تلفنی وارد پروسه مشاوره شوید تا بتوانیم در این زمینه در جلسات به شما کمک کنیم تا از نظر روحی در شرایط بهتری قرار بگیرید دقت کنید که با نادیده گرفتن و یا قطع ارتباط این شرایط روحی بهبود نمی یابد و به مررو ممکن است با مشکلات بیشتری حتی در روابط دوستی روبرو شوید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-22685741
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,519 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 95 بازدید
8 پاسخ 2,036 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 128 بازدید
سوال شده اکتبر 20, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط
1 پاسخ 413 بازدید
3 پاسخ 5,949 بازدید
...