مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کنترل نداشتن عصاب

55 بازدید
سوال شده سپتامبر 14, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط نجمه

سلام من دختر 16 ساله هستم وخیلی عصبیم یعنی کنترل ندارم تقریبا از وفتی مریض شدم بدتر شده سر هر چیز کوچیکی عصبانی میشم ولی بعدش پشیمون میشم ک چرا اینکارو کردم نمیدونم چیکار کنم دوست ندارم عصبانی بشم ولی دست خودم نیست من همرو دوس دارم خیلی شدید ولی وقتی عصبی میشم واسم فرقی ندارع با کی دارم حرف میزنمsad

2 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 14, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

عصبانیت و خشم نیز جز احساساتی هستند که هرفردی ممکن است ان را تجربه کند اما نحوه پاسخ دادن به این احساسات تاثیر زیادی بر شرایط و روابط بین فردی افراد دارد .

اگر شما با داد زدن و یا خشم ، پرخاش، صدای بلند و رفتارهایی از این سبک بخواهید به این احساس خود پاسخ بدهید امکان اینکه نتیجه گیری داشته باشید کم می باشد در کنار اینکه با این رفتار اصل موضوع فراموش می شود و واکنش شما تنها ناراحت بیشتری را برای شما و فرد مقابل ایجاد می کند .

سعی کنید که در این موراد از پاسخ دادن های ناگهانی خوداری کنید ، به خودتان فرصت بیشتری بدهید ، اگر بیش از اندازه عصبانی هستید سعی کنید محیط را برای مدتی ترک کنید و یا به فرد مقابل بیان کنید که بعدا صحبت خواهید کرد ، می توانید از شمردن اعداد معکوس استفاده کنید ، فکر کنید چهچه افکاری دارید انها را بنویسید و همچنین احساسات خود را بررسی کنید که این احساسات خشم است یا عصبانیت و یا حتی ترس و...

هرچقدر که شناخت شما از خودتان و افکار و احساساتی که دارید بیشتر باشد می توانید از مسیر بهتری نیز به آنها پاسخ بدهید و در زمان و مکان مناسب و در حفظ احترام فرد مقابل احساسات خودتان را بیان می کنید و به فرد مقابل نیز اجازه صحبت می دهید تا دلایل خود را بیان کند و منظور خودش را در قالب کلمات بهتری بیان کند تا هردوی شما در کنار درک احساسات هم بتوانید فرصت جبران و بهبود این رابطه و یا مشکل را  داشته باشید .
پاسخ داده شده سپتامبر 14, 2020 توسط ♛سایه ماه♛ حرفه ای (8,840 امتیاز)
سلام به نظرم این مطلب میتوهه برای شما موثر باشه:

*****://www.beytoote.***/psychology/zendegi-behtar/easy2-control-anger.html
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,266 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 57 بازدید
1 پاسخ 72 بازدید
1 پاسخ 42 بازدید
سوال شده می 7, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط میلاد
1 پاسخ 59 بازدید
سوال شده دسامبر 14, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 66 بازدید
سوال شده دسامبر 27, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 72 بازدید
1 پاسخ 198 بازدید
سوال شده اوت 1, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط ساسان براک
2 پاسخ 145 بازدید
1 پاسخ 105 بازدید
...