مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

احساس گناه میکنم، دلم برای خانوادم تنگ شده ولی اونا نمیخوان ک منو بببنن

425 بازدید
سوال شده ژوئیه 18, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط مهسا
سلام چند سال پیش من و شوهرم میخواستیم * ماشین ثبت نام کنیم اون موقع شرایط ثبت نام بر اساس شماره آخر کدملی، داشتن گواهینانه و نداشتن ماشین بود. منو شوهرم چون از این ماجرا دیر متوجه شدیم از شماره‌های آخر کدملیمون گذشته بود ماهم تو فامیل گشتیم دنبال افراد واجد شرایط‌ تا رسیدیم ب دخترخاله های من. من ب دخترخاله هام ک از قضا خواهر هم بودند زنگ زدم. و ازشون کدملی خواستم و بهشون با توجه ب اون اطلاعاتی ک داشتم تمام و کمال قضیه رو توضیح دادم. ما تونستیم با کدملی یکی از اون ها ماشین ثبت نام کنیم و خوشحال و پیروز از این قضیه. زمان گذشت تا اینکه خبر رسید ک ماشین اومده و صاحب کدملی بیاد پایین  مدارکارو امضا کنه و ماشین ببره تا اون موقع ن ما و ن دخترخالم ب خانوادش چیزی نگفته بود ک همچین ماجرایی پیش اومده. من با دخترخالم تماس گرفتم و گفتم ماشین اومده میاییم دنبالت بیا بریم امضا کن اولش گفت باشه ولی بعدش هی قرار کنسل میکرد ک مامانم اجازه نمیده بیام و از ما اصرار و از اون انکار. تا اینکه به خالم میگه مهسا ک من باشم میخواد منو ببره * چیزی رو امضا کنم خالمم میگه چ چیزی اونم اظهار بی اطلاعی میکنه * حرفای مبهمی درباره ماشین و این چیزا میزنه. بلافاصله خالم با من تماس میگیره و با عصبانیت و ناراحتی ماجرارو جویا شد منم براش توضیح دادم. اخرشم گفت تو نباید اول از من اجازه میگرفتی تو نباید ب من اطلاع میدادی و این حرفا و گوشی قطع کرد البته این جاهاشو دقیق یادم نیست ولی خوب من چند باری ب دخترخالم زنگ زدم جواب نداد بعدا شنیدم ک خالم دخترشو تو اتاق حبس کرده. از اون طرفم خالم به همه دایی‌هام و خاله‌ها زنگ زده بود شرح ماوقع رو داده بود ب همه هم گفته بود مهسا دخترمو گول زده و از این حرفا و موج سرزنش‌های تلفنی بود ک رو سرم خراب میشد. منم ک ناراحت درمونده بودم از طرفی هم جلو شوهرم ابروم رفته بود شروع کردم با دخترخالم چت کردن یادم نمیاد چیا می‌نوشتم ولی هرچی بود خودمو تخلیه کردم و این چت ها خیلی بیشتر ب این ماجرا دامن زد تا اینکه بعد متوجه شدم گوشی دستم خالم بوده و از پیام‌هام اسکرین گرفته و برای بقیه فرستاده و خیلی ماجراهای دیگه اتفاق افتاد ک از حوصله تعریف کردنم خارج. خلاصه اینکه آخرش خانوادم هم سرزنشم کردند و هم خالمو راضی کردند ک دخترشو بفرسته بیاد مدارک امضا کنه با این شرایط ک مازودتر بریم کارارو انجام بدیم بعد اونا برن امضا کنند تا قیافه مارو نبینند.
از اون موقع تا حالا حدود ۳الی۴سال میگذره و ما هنوز همدیگرو ندیدیم.‌ همش با خودم میگم مگه من چ کار بدی کردم؟ اگه جاها عوض میشد و دخترخالم با کدملی من ماشین ثبت نام کرده بود آیا پدر و مادر من همچین واکنشی نسبت ب این قضیه داشتند؟
خدا میدونه من کسی رو گول نزدم، اجبار نکردم ولی خالم ب همه گفت من دخترشو گول زدم ازش سو استفاده کردم
امسال عید ب اجبار مامانم، گفت بریم خونه خالت این وضع تمومش کن ولی اونا گفتن ک خونه نیستیم مطمئنم میخواستن مارو نبینن
عین خود این چندسال گریه کردم، وقتی بهشون فک میکنم حس میکنم دلم براشون تنگ شده ولی بعدش ازشون متنفر میشم از ادعای ایمان و خدا ترسیشون حالم بهم میخوره. خالم میتونست ببخشه، میتونست جای مامانم باشه و برام مادری کنه و * خورده دلسوز باشه اما نبود. حضورشون منو میترسونه از اینکه اگه جایی اونارو ببینم باید چیکار کنم. همش فکرم درگیر اوناست یا همش فکرم مشغول این میشه ک بقیه چرا فک میکنن من مقصر بودم؟! نمیدونم نفرین کنم یا ببخشم
بعضی وقتا فکر میکنم آیا اوناهم ب من فکر میکنند
* چیزه دیگه بعد ک سند تحویل ماشین امضا کردند و ماشین ب دست ما رسید من پیام هم از خاله و دخترخاله تشکر کردم و * جا شنیدم ک دخترخالم گفته بود مهسا باید از من عذرخواهی میکرد درصورتی ک من این کارو کردم نمیدونم چرا هیشکی کارای منو نمیبینه یا حداقل نمیخوان ک ببینن. من فقط * شاهد و ناظر دارم اونم خداست.
چیکار کنم حالم خوب شه؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 18, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما مهسا جان

قابل درک هست که این شرایط برای شما هم با فشار روحی همراه شده است اما در این مسیر بهتر بود در همان زمان بجای توهین به یکدیگر در احترام بیان می کردید که اگر مایل نیستند شما انصراف می دهید و یا ماشین را خودشان بردارند در هرصورت زمانی که استقلال لازم در جهت تصممی گیری در مورد این اموز وجود ندارد خب بهتر است اینگونه مسائل را در جمع خانوادگی فرد بیان کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود .

در هرصورت هریک از شما در جایگاهی که خودتان دارید و براساس افکار و احساساتی که تجربه می کنید خب در مورد این قضیه برداشت دارید .

در این مسیر بهتر است که از به اشتراک گذاشتن این گونه بحث ها خوداری کنید چون در هرصورت این مسیر می تواند سالها ادامه پیدا کند پس بهتر است اگر صحبتی وجود دارد در احترام در زمان مناسبی با حضور خودتان و همسرتان و هریک از شما با پذیرش اشتباهی که داشته است به این موضوع پایان بدهید .

هرچقدر که دیگران را در اینگونه مسائل وارد کنید خب اجازه دخالت  بیشتری را به انها داده اید و این مشکلات بیشتری را ایجاد می کند.
دارای دیدگاه ژوئیه 18, 2021 توسط مهسا
نفوذ ب این رابطه دیگه امکان نداره همه چی از سنگ شده. مخصوصا قلب اونا ک از همه قلب های دنیا خشن تر و بی رحم‌تره. اونا هیچیو فراموش نمیکنن کینه و نفرت واسه روز مبادا نگه میدارن و باهاش آبرو طرف میبرن.
بهم بگو اگه * جا اونارو دیدم چطوری برخورد کنم؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,643 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 217 بازدید
سوال شده ژوئن 7, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ستاره
8 پاسخ 2,036 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...