مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پسرم سه سال و نیمه هست و خیلی حرف زشت میزنه لطفا راهنمایی کنید

493 بازدید
سوال شده می 4, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام وقت بخیر پسرم سه سال و نیمه س خییلی حرف زشت میزنه کلا دو تا حرف زشت بلده(احمق و بیشعور)که خیلی تکرار میکنه...ومیدونه که کارش بده خیلی ترفند به کار بردم قصه براش گفتم.بی توجهی کردم.باهاش قهر کردم.حتی کتکش زدم و دعواشم کردم البته نه توی جمع ولی سه ماهی میشه حتی اگه کسی بهش سلام کنه جواب میده احمق !جالب اینچاس این حرفارو خودمون هم تکرار نمیکنیم توی خونه از بچه های فامیل یاد گرفته...گاهی چون خجالت می‌کشه گاهی چون احساس ناامنی میکنه و گاهی که عصبانی میشه ازین حرفا میزنه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 4, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

نگرانی شما قابل درک می باشد اما تمرکز زیاد شما و جلب توجهتان به این موضوع یکی از دلایلی است که این رفتار از سمت فرزندتان تکرار می شود بهتر است در اول دقت کنید که تنبیه بدنی تنها می تواند باعث شود که یک الگوی مخرب به فرزندتان اضافه شود و او نیز بجای حل مسئله برای ثابت کردن حرف های خود از این روش استفاده کند و در کنار آن نیز می تواند تاثیرات روحی داشته باشد . کودکان در این سن 2 و 3 سالگی ممکن است بدون اینکه بداند معنی دقیق یک کلمه چیست چون آن را از افرادی یاد گرفته است که تشویق شدن و یا تایید را دریافت کرده اند ممکن است شروع به تکرار آن کند اما دقت کنید که این الفاظ زود گذر هستند البته اگر محیط خانه سالم باشد و کودک با رشد سن بتواند تفاوت الفاظ خوب و بد را تشخیص بدهد کودک به مرور یاد می گیرد و الفاظ دیگری را جایگزین خواهد کرد.

بهتر است برای تنبیه یک اسباب بازی مورد علاقه او را با ذکر اینکه چون این حرف زشت را زده ای تا مثلا یک ساعت نمی توانی داشته باشی و یا او را برای تنبیه به اتاق خودش بفرستید مثلا برای 5 دقیقه ، دقت کنید شما بیان کردید که زمانی که احساس ناایمنی می کند پس بهتر است این زمان ها را شناسایی کنید و توجه لازم را به فرزندتان داشته باشید . اگر از الفاظ استفاده کرد به رفتار او بی توجهی کنید حتی به صورت زیر چشمی نیز به او توجه نکنید و به سمت کار خودتان پیش بروید او وقتی توجه شما را از این سمت دریافت نکند راه دیگری را جایگزین خواهد کرد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88422495

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,167 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 135 بازدید
سوال شده سپتامبر 23, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 98 بازدید
1 پاسخ 108 بازدید
1 پاسخ 174 بازدید
1 پاسخ 85 بازدید
...