مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رفتار متناقض پسر سه سال و نیمه

135 بازدید
سوال شده سپتامبر 23, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
پسرم سه سال و نیمه است.قبلا مودب بود ولی تازگی خیلی بی ادب شده و فحش میده و رفتارهای متناقضی داره.مثلا من رو با کوچکترین اتفاق میزنه و گاز میگیره و ناسزا میگه یا به بزرگترها بی دلیل بی ادبی میکنه ولی با بچه ها رفتارش کاملا برعکسه کتک میخوره و اذیت میشه و اسباب بازیهاشو میگیرن ولی هیچ مقاومتی نمیکنه و اگر ما حرفی بهش بزنیم ما رو میزنه انگار که خشمش رو سر ما خالی میکنه خیلی عصبی و پرخاشگر شده و برای کوچکترین اتفاقات جیغ میکشه و گریه میکنه

هیچ مقاومتی در مقابل بچه ها نمیکنه و اگر خیلی تحت فشار قرار بگیره در گوشم میخواد دکه اسباب بازیشو پس بگیرم یا میگه که کتک خورده و زخمی شده و من نمیدونم چطور بهش یاد بدم که از حقش دفاع کنه .

گاهی حتی یک لحظه هم از ما جدا نمیشه و اگر تنهاش بذاریم عصبی میشه و جیغ میزنه و گریه میکنه و گاهی من رو به زور برمیگردونه توی خونه و میخواد تنها بره یا از اتاق بیرونم میکنه و تنها بازی میکنه

واقعا شرایط سختی رو تجربه میکنم و از رفتارش میفهمم که به پسرم واقعا داره سخت میگذره چون تو این شرایط خودش بیشتر صدمه میبینه ولی نمیدونم چطور کمکش کنم.لطفا راهنماییم کنید.

ممنونم
2 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 23, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

با توجه به اینکه شما بیان می کنید مدتی است این رفتار را دارد نیاز است که رفتارها و اتفاقات این مدت مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

واکنش های شما در زمان برخورد او از اهمیت زیادی برخوردار می باشد .

دقت کنید که اگر شما به رفتارهای اشتباه او توجه بیشتری نشان بدهید احتمال تکرار ان بیشتر می شود حتی اگر این توجهات منفی باشد.

اطلاعات بیشتری در مورد موارد بالا در اختیار ما قرار بدهید تا باهم بیشتر صحبت کنیم
پاسخ داده شده سپتامبر 29, 2019 توسط بی نام
سلام

شرایط کمی تغییر کرده و ساعت کاری من بیشتر شده و پسرم بیشتر تنها میمونه. البته پیش مادرم هست و خیلی دوستش داره ولی شاید به این خاطر دچار دوگانگی شده.

براش جایزه خریدم و خیلی بیشتر وقت گذاشتم و با قصه و ... رفتارش  با بزرگترها کمی بهتر شده در این چند  روز و کمتر پرخاشگری میکنه.

ولی در مورد بچه ها هنوز ترسوست و مدارا میکنه.انگار میترسه اگه از حقش دفاع کنه یا کتک نخوره اونها دیگه باهاش بازی نکنن.خیلی منفعل عمل میکنه و اصلا بازی رو رهبری نمیکنه و اغلب تنها بازی میکنه.لطفا راهنمایی کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,521 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 355 بازدید
1 پاسخ 98 بازدید
1 پاسخ 197 بازدید
2 پاسخ 374 بازدید
سوال شده فوریه 1, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Delvin ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 132 بازدید
1 پاسخ 96 بازدید
سوال شده نوامبر 7, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط ریحانه
1 پاسخ 180 بازدید
سوال شده ژوئن 24, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ستاره
...