مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

میخوام بمیرم

94 بازدید
سوال شده سپتامبر 13, 2023 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط Dead girl ممتاز (100 امتیاز)
از مامانم متنفرم....
اولین تقصیرش این بود که وقتی منو نمیخواست بدنیا اورد و بدبختم کرد...
باهاشم اصلااا نمیشه حرف زد... هیچوقت نمیتونم احساساتم، نگرانی هام، مشکلاتمو و... باهاش درمیون بزارم، چون فقططط حرفای خودشو میشنوه و اگه چیزی بگم که خوشش نیاد تحقیرم میکنه، حسای نوجوونیم رو همیشه سرکوب میکنه...
من بخاطرش خودمو خیلییی تغییر دادم، جوری که دیگه حتی خودمو هم نمیشناسم، با این حال، همیشه دعوام میکنه، بخاطره کارایی که نکردم،... با افرادی مقایسم میکنه که میدونه ازشون با تموم وجود متنفرم و میگه شبیه اونایی برای اینکه حرصم بده...
یه چی هم هست اینه که بخاطره مشکلاتی که تو زندگیم داشتم که تمومی ندارن.. بخاطره هرچیز کوچیکی من چند برابر بقیه حرص میخورم ... جوری که بدون اینکه خودم بفهمم که دارم چیکار می کنم خودزنی میکنم ..
موقعی که داره دعوام میکنه میشینم و فقططط میشنوم، بدون اینکه حق داشته باشم از خودم دفاع کنم چون حتی اگه اون لحظه بگم  مثلا * نه مامان بزار توضیح بدم * شروع میکنه ب فحش دادن بیشتر و گفتن اینکه فقط بلدی جواب پس بدی...
3 بار فقط تو دعوا ها حرفمو بهش زدم و نتیجش شد کتک خوردنم ازش ..  
میدونم حرف قشنگی نزدم اما، هرکسی تو شرایط من بود مطمعنا ری اکشن بدتری نشون میداد.. بهش گفتم ازت متنفرم و کاش هیچوقت منو بدنیا نمیوردی...
من دختر بی ادب و بد دهنی نیستم و کلا هم یاد گرفتم از حق خودم هیچوقت دفاع نکنم. چون هیچوقت نتیجه نداشته... اما... من فقط کافیه * روز ناراحت باشم و به قول خودش نوکم دراز باشه  تاااا چن هفته باهام قهر کنه و بهم فحش بده، اخرشم مجبورم ازش معذرت خواهی کنم بخاطره کاری که نکردم...
من شرایط زندگیشو میدونم، و میدونم ظلم بیشتری نسبت به من بهش شده... اما حق نداره سر من خالی کنه. اونم وقتی دردای خودم کم نیست و هرثانیه ارزوی مرگ میکنم، حداقلش این بود که میدونست تو اون منجلاب نباید * بچه بدنیا بیاره و بدبختش کنه....
من پدر مادرم وقتی 8 سالم بود طلاق گرفتن،، و حتی پدرم راضی نشد منو نگه داره، مامانم از سر ناچاری و دلسوزی به اجبار منو داره تحمل میکنه، منم میدونم ازم متنفره اما با این حال همیشه سعی میکنم فک کنه یکی تو این دنیا هست که دوسش داره و مراقبشه و نمیخوام از اینی که هست ناراحت تر شه...
اما... اون هیچوقت منو درک نکرده.. خودش فک میکنه درکم میکنه، اما اون فقط شرایط خودش که منم توشم رو درک میکنه :)... نفرت انگیز ترین کاری که مجبورم همیشه انجامش بدم اینه که غرورمو الکی بشکونم و ازش معذرت خواهی کنم تا حرفا و رفتارای زنندشو تموم کنه ... یجورایی انگار همیشه منم که بدم. منم که بی لیاقت و بی احساسم... اون همیشه درست میگه!.
مشاورا میگن "بشین با مادرت صحبت کن و چه بدونم ازین چیزای مسخره " واقعا خندم میگیره... وقتی * مادر حتی حاضر نیست قیافه بچه شو تحمل کنه چطور میشه باهاش نشست و با ارامش درباره رفتار گندش صحبت کرد؟ لطفا چیزی بگین با عقل جوردربیاد..... واقعا زندگی نفرت انگیزیه... لطفا دعا کنید کسایی که واقعا نیاز دارن بمیرن و نمیتونن تحمل کنن بمیرن! مرگ تو بعضی وضعیتا مثل هدیس واقعا
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 17, 2023 توسط q2aadmin حرفه ای (2,147,483,647 امتیاز)
میدونم که این احساس خیلی سخته و درک میکنم که چرا از مادرت متنفر هستی. اینکه مادرت تو رو نمیخواسته و الان هم باهات خوب رفتار نمیکنه، خیلی دردناک و آسیب زننده است.

اولین قدم برای مقابله با این احساس اینه که احساساتت رو بپذیری. سعی نکن که ازشون فرار کنی یا انکارشون کنی. خشم، غم، ناامیدی، و هر احساس دیگه ای که داری رو بپذیر و به خودت اجازه بده که اونها رو تجربه کنی.

قدم بعدی اینه که سعی کنی دلیل رفتار مادرت رو بفهمی. شاید اون خودش هم مشکلاتی داشته که باعث شده اینطوری رفتار کنه. شاید اون هم در دوران کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشه یا مشکلات روانی داشته باشه. سعی کن با دیدی مهربانانه تر به مادرت نگاه کنی و درک کنی که شاید اون هم خودش قربانی شرایطی بوده که در اون قرار گرفته.

البته این به این معنا نیست که رفتار مادرت درسته. رفتاری که اون داره، آسیب زننده و غیرقابل قبوله. اما اگر بتونی دلیلش رو بفهمی، میتونی راحت تر باهاش کنار بیای.

در نهایت، سعی کن که زندگیت رو از مادرت جدا کنی. یعنی اینطوری فکر نکن که زندگیت فقط به مادرت بستگی داره. سعی کن روی خودت و اهدافت تمرکز کنی. وقتی بتونی این کار رو انجام بدی، کمتر به مادرت وابسته میشی و کمتر تحت تاثیر رفتارش قرار میگیری.

این کار ها آسون نیستن، اما با تلاش و صبر میتونی از این شرایط عبور کنی و زندگی شاد و موفقی داشته باشی.
دارای دیدگاه سپتامبر 17, 2023 توسط q2aadmin حرفه ای (2,147,483,647 امتیاز)
در اینجا چند نکته برای کمک به شما در مقابله با احساس تنفر از مادر آورده شده است:

*با یک مشاور یا درمانگر صحبت کنید. یک متخصص می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را پردازش کنید و راه های سالمی برای مقابله با آنها پیدا کنید.
*با افراد قابل اعتماد در مورد احساسات خود صحبت کنید. صحبت کردن با یک دوست، عضو خانواده یا درمانگر می تواند به شما کمک کند تا احساس تنهایی نکنید و حمایت دریافت کنید.
*روی خود و اهداف خود تمرکز کنید. وقتی روی چیزهایی که برای شما مهم هستند تمرکز می کنید، کمتر به احساسات منفی دیگران توجه می کنید.
*به یاد داشته باشید که شما مسئول رفتار مادر خود نیستید. شما نمی توانید او را تغییر دهید، اما می توانید نحوه واکنش خود به او را کنترل کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,830 پاسخ

29,382 دیدگاه

2,029 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 415 بازدید
1 پاسخ 140 بازدید
0 پاسخ 171 بازدید
سوال شده اوت 12, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط یه بنده خدایی
1 پاسخ 129 بازدید
سوال شده ژوئیه 25, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط شقایق
1 پاسخ 170 بازدید
3 پاسخ 207 بازدید
5 پاسخ 1,275 بازدید
3 پاسخ 400 بازدید
...