مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دو راهی برای جدایی

231 بازدید
سوال شده دسامبر 25, 2019 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
نمایش از نو دسامبر 26, 2019

سلام. عصر بخیر؛ چند وقتی میشه، زنم پاشو کرده تو یه کفش که طلاق. خونه و ماشین به نام اونه و حالا میخواد هر دو رو بفروشه تا دو تا خونه ارزونتر و کوچیکتر بخره تا من بعد طلاق آلاخون والاخون نشم. اگه تو موقعیت من بودی همچین کسی رو رها میکردی که بره یا تو قفس زندگی ات حبسش میکردی تا از بودن کنارش حس آرامش بهت دست بده. من یه مرد واقعی نبودم. ولی اون یه زن واقعیه. دنیای من و درون من غم آلوده. نمی خوام عمر یه انسان که من براش خیلی احترام قایلم بیشتر از این تو این دنیا رنج بکشه. آدمی که بعد چند سال زندگی نمی خواد کنار من روز هاشو بگذرونه. تلاش کنم که نذارم بره یا به انتخابش احترام بذارم. چیکار کنم نمیدونم.

2 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 26, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

برای تداوم زندگی مشترک نیاز به تلاش و خواستن هردو طرف می باشد و نیاز است که مشکلات موجود در زندگی بررسی شود و جهت بهبود آن گام برداشته شود .احساسات شما نسبت به اینکه شما کنار همسرتان احساس آرامش دارید قابل احترام می باشد اما نیاز است بدانیم که همسر شما دلیلشان برای جدایی چست و ااینکه منظور شما از دنیای غم آلود درونتان چیست و برای بهبود شرایط روحیتان چه گام هایی برداشته اید ؟

هریک از شما چند سال دارید؟

روابط عاطفی و جنسی شما رضایت بخش بوده است ؟

مشاوره قبل از تصمیم گیری به جدایی دریافت کرده اید؟
دارای دیدگاه دسامبر 28, 2019 توسط بی نام
ویرایش شده دسامبر 28, 2019
1. دلیلش عدم حمایت من از همسرم در مقابل خانواده ام است. من معتقدم پدر و مادر لایق احترامی بسیار بالاتر از اینه که فرزندش بهش تشر بزنه ولی خانمم مخالف نظر منه البته تا حالا جنگ و دعوایی بینشون در نگرفته ولی ریشه این جنگ سرد کمک مالی مادرم به یکی از برادرامه. به نظر من اونا زندگی مستقل خودشون رو دارن و نباید به ما جواب پس بدن ولی خانمم میگه ما باید واکنش نشون بدیم. یه سری گلایه ها هم راجع به رسم و رسوم نامزدی و کم کسری هایی که به نظرش تو عروسی بوده بوجود اومده.
2. سوال دومتون در مورد درونیات من تقریبا 4 جلد جوابش طول میکشه.
3. من 32 سالمه و همسرم 28 سالشه.
4. اگه بخوام به روابط عاطفی و جنسیمون نمره ای بدم 15 نمره منصفانه ای هست.
5. بله مشاوره رفتیم. 5 جلسه. من فکر میکنم کاری که روانشناس ها انجام میدن فقط گوش دادنه. در مورد ما که اینطور بود. نکاتی هم بیان میشد مثل اینکه به هم احترام بذارید و از این جور بدیهیات. من از این جلسات چیزی دریافت نکردم(البته شاید ظرفم پر بوده)
*. یه نکته در مورد شخصیتش اینه که یه موود چند ماهه داره. یعنی چند ماه نسبت به یه چیزی بالاترین میزان اهمیت رو میده. 99 درصد وقت و انرژی و تمرکزش رو صرفش میکنه و یهو بعد چند ماه علاقه و اهمیتش نسبت به اون مسیله کاملا به صفر میرسه. احساسش نسبت به من و موضوع طلاق رو هم شاید بشه خروجی این تابع سینوسی دونست.
"مرسی وقت گذاشتید برای حرفهای من و مرسی که بهشون پاسخ میدید"
وقت بخیر
پاسخ داده شده دسامبر 28, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام مجدد دوست عزیز دقت کنید که نیاز است شما و همسرتان زندگی مشترکتان را از زندگی خانوادگی جدا بدانید تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید . احترام خانواده ها مورد تایید می باشد اما اگر شما بخواهید رد مقابل همستران جبهه گیری کنید احتمال اینکه همسرتان بر دیدگاه خود پافشاری بیشتری کنند وجود دارد و بهتر است شما سعی کنید در کنرا احترامی که برای خانوادیتان قائل هستید به همسرتان بیان کنید که نگرانیشان را برای زندگیتان درک می کنید اما اگر ناراحتی وجود دارد بهتر است در احترام ایشان خودشان آن را بیان کنند و در مسائل مالی نیز شما ترجیح می دهید با تکیه بر توانایی های خودتان و ایشان برای مسیر زندگی مشترکتان تلاش کنید .

در این مسیر با توجهه به تغییراتی که شما در مورد همسرتان بیان می کنید نیاز است که دیدگاها * ایشان مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد و بدون پروسه مشاوره نمی توانیم نظر دقیقی بیان کنیم.گ

دقت کنید که مشکلات شما و همسرتان با رسیدن به مسیری مشترک و بهبود افکارهای آسیب زا و یک سری اطلاعاتی که همسرتان نیاز است آن را دریافت کنند قابل بازسازی می باشد و بهتر است در این مسیر با یکدیگر برای بهبود زندگی مشترکتان همگام شوید .

چون به نظر می رسد این تصمیم گیری بیشتر بر پایه هیجان می باشد به همین دلیل نیز ثبات زمانی ندراد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,665 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 513 بازدید
1 پاسخ 205 بازدید
سوال شده ژان 13, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط پرستو
2 پاسخ 239 بازدید
1 پاسخ 192 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2017 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
1 پاسخ 197 بازدید
1 پاسخ 81 بازدید
سوال شده مارس 28, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط گل
1 پاسخ 226 بازدید
0 پاسخ 74 بازدید
سوال شده ژوئن 11, 2023 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 78 بازدید
سوال شده ژان 25, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط نیلا
...